Air France-KLM deal with VLM unsuccesfull?

***RUMOUR***
Rumour around LCY from yesterday is that the 'new' deal with AF-KL taking over VLM fell through and now BA is back in contention to buy VLM???

Any of the VLM boys heard something similar? Ususally where there's smoke... :confused:

(It's now also on pprune and NOTHING CONFIRMED)

Let the discussion begin...
 
Last edited:
enige reden die het niet door zou laten gaan zou de EU zijn..
maar de directeur klc zei deze week nog geen problemen te verwachten.
 
***RUMOUR***
Rumour around LCY from yesterday is that the 'new' deal with AF-KL taking over VLM fell through and now BA is back in contention to buy VLM???

Any of the VLM boys heard something similar? Ususally where there's smoke... :confused:

(It's now also on pprune and NOTHING CONFIRMED)

Let the discussion begin...

and end here.
laten we nou gewoon afwachten, nog een paar weken dan geeft de British OFT uitslag.

garoeten
 
and end here.
laten we nou gewoon afwachten, nog een paar weken dan geeft de British OFT uitslag.

garoeten
Wist niet dat dit er nog aan zat te komen, vandaar dat ik even wou polsen. Zo kom je er immers achter. Dacht dat die deal al solid was. Idd, dan afwachten maar...

Moet toch eens effe kijken naar de pro's and cons van zo'n eventuele deal.

Thanks! :biertje:
 
Jen knop aan:

BA neemt VLM over,
wordt ondergebracht bij het nog resterende BA-connect subsidary van BA zelve, t.z.t wordt dit LCY en JFK operende bedrijf net als de hoofdmoot van BA-connect door verkocht aan Europe's largest Regional Airline.....,

Hallo (ex) collega's daar zijn we weer....:yeehaa:

Jen knop uit
 
Jen knop aan:

BA neemt VLM over,
wordt ondergebracht bij het nog resterende BA-connect subsidary van BA zelve, t.z.t wordt dit LCY en JFK operende bedrijf net als de hoofdmoot van BA-connect door verkocht aan Europe's largest Regional Airline.....,

Hallo (ex) collega's daar zijn we weer....:yeehaa:

Jen knop uit

Heerlijk! :biertje:
 
Zou ie wel willen.

Maar OFT heeft niets te maken met de eigenlijke deal zelf. EU ook niet is mij verteld. Voor de EU is de overname te klein (financieel) om zich druk over te maken.

OFT kan enkel het beleid op bepaalde routes beperken om te voorkomen dat er een te dominante machtspositie ontstaat voor één mij. AMS LCY is de enige route die dan in mij opkomt maar hoe (en of, dat is ook nog de vraag) eventuele beperkingen opgelegd zouden worden (frequentie, aantal stoelen of tijden) zal de tijd ons leren.

Totzover mijn kennis, denk niet dat de deal in gedrang is. Er zijn gewoon mensen die geen geduld hebben een rapportje af te wachten en er dan zelf maar conclusies aan verbinden.
 
Nee hoor,

Maar als je langskomt om een vers lobster-tje te knagen kan ik 's ff kijken of in de one-pound shop er wat voor je bij is (41 of 42 cm hoofband, allochtoon/autochtoon logo, met of zonder laurierbladeren??)

USS Nimitz model doet het erg goed hier...
 
Klein vraagje tussendoor aan m'n collega's :angel:

Als je in LCY vijftig man aan boord van je Fokker50 hebt, hoe heet mag het dan worden om geen mensen te moeten gaan offloaden (of ligt deze grens pas bij 50gradenC)?

BVD!

PS. Nog stiets weinig nieuws w.b.d. overname, moet binnenkort toch wel 's gaan gebeuren dacht ik zo?
 
Klein vraagje tussendoor aan m'n collega's :angel:

Als je in LCY vijftig man aan boord van je Fokker50 hebt, hoe heet mag het dan worden om geen mensen te moeten gaan offloaden (of ligt deze grens pas bij 50gradenC)?

BVD!

PS. Nog stiets weinig nieuws w.b.d. overname, moet binnenkort toch wel 's gaan gebeuren dacht ik zo?

De exacte temperatuur weet ik niet zo, (zal vanavond even voor je kijken) maar op 28 zitten we in GA power al redelijk snel aan ons limiet. Volle bak lukt zelfs in de winter alleen als de paxen echt alleen maar handbagage bij zich hebben.

Ja moeten inderdaad een keer wat gaan horen nu.
 
Oke thanks Honeywell, was gewoon ff benieuwd. W.b.d. voortgang (ik mag het geen geruchten meer noemen hier) een interessant nieuwsbericht:


OFT want slot divestment from Air France KLM at London City Airport
10.05.08

The Office of Fair Trade (OFT) said yesterday said that it is considering whether to accept undertakings in lieu of reference from Air France KLM (AFKL) in relation to its planned acquisition of VLM Airlines. If suitable undertakings are not obtained, the merger will be referred to the Competition Commission.

The OFT has concerns that the merger will substantially lessen competition in the provision of scheduled flights for business travel between London City Airport and Amsterdam's Schiphol Airport. However, it has suspended any referral as AFKL has offered to divest a sufficient number of take-off and landing slots between the two airports to a buyer.

VLM and AFKL are the two biggest airlines operating flights between the two airports. Even allowing for entry by British Airways on this route in May 2008, the parties will clearly remain the principal choices for business travellers requiring peak-time outbound and inbound flights, with a combined share per week in the 70-80% range of both seat capacity and number of flights.

The OFT considers that this remedy, in principle, appears clear-cut and would restore competition on the route. It will now consider AFKL's undertakings proposal further.

bron http://www.uk-airport-news.info/london-city-airport-news-100508.htm
 
He PC, zie dat je er wat nieuwe types bij hebt?

Heel ruwweg gezegd, maxTOM Fk50 is 20.820.
Rwy 28 10 graden zero wind rond 18.800 Restricted TOM
Rwy 10 10 graden zero wind rond 19.100

Wind maakt zeer veel uit, 5kn erbij helpt snel 200-300 kg Verder natuurlijk ook aan DOM en de route die het toestel vliegt (Trip LCY ANR is 500 LCY LUX al weer 900)

Rwy 10 is levert ons meestal geen probleem vwb pax aantallen, Rwy 28 calm wind en twintig graden op een vrijdagavond (vuile was van de commuters moet ook gewassen worden) en 1500kg MinRamp Fuel, dan kan het wel eens krap worden.


En de overname, afgelopen vrijdag zou er een uitspraak geweest moeten zijn, maar goed weekeinde is weekeinde dus misschien deze week iets meer info.

Hey 5Papa, bedankt voor de link, as I type verschijnt je post.
 
Staat nu een VLM promotie standje in de LCY terminal met o.a. een groot spandoek waarop het VLM- en WX-netwerk samen afgedrukt staan inclusief opdruk 'VLM in conjunction with CityJet'... 't Wordt nu wel 's tijd voor wat ontwikkelingen.
 
Back
Top