Air Berlin via RWL-Monchengladbach?

Jax

New member
ik heb me een tijd geleden aangemeld bij RWL voor een performance evaluation programm i.v.m. sollicitatie bij Air Berlin. Alleen sinds dien niets meer van gehoord.

Air Berlin heeft het selectie proces uitbesteed aan een aantal scholen in Duitsland waaronder RWL. Eerst daar doorheen komen, dan pas kun je solliciteren bij Air Berlin.

Zijn er hier nog mensen die dat gedaan hebben? wat was jullie wacht tijd?

Ervaringen zijn welkom!
 
Ik belde ze laatst op en mij werdt meteen verteld dat Air Berlin even genoeg van die hollanders had.

Toen ik vroeg of er al uitzicht was op nieuwe aannames van nederlander werdt mij gevraaagd of ik ze soms niet begreep en dat ze ook niet wilde dat ik contact met Air Berlin zelf op nam..

Ik zou zeggen bel ze maar eens op, krijg je de heer Gruber aan de lijn...
 
no way, tjonge jonge.. dat kunnen we dus ook wel shaken!

ik ben benieuwd of ze bedoelen dat ze even genoeg hebben van de aard/mentaliteit van de nederlanders OF dat ze er al genoeg aangenomen hebben...

zitten hier mensen die aangenomen zijn bij Air Berlin?
 
tja, als ik op een basis zou zitten waar ik het naar mijn zin heb en het bevalt me daar hoef ik niet eens per se terug.. maar dat is persoonlijk.
 
Hoef je geen bond af te sluiten voor je TQ als je aangenomen wordt?
 
dat lijkt me wel dat je een bond afsluit, maar ook al ben je na 5 jaar (of hoe lang de bond ook duurt) weg, leuk vinden ze dat nooit. Ze houden ervaring liever binnen de airline om ook zo interne doorstroming beter te waarborgen.
 
Tja... Andersom kijken ze niet zo nauw. Als ze 5 euro kunnen sparen door die ervaring eruit te smijten (Duits of Nederlands dan ook geen verschil) dan doen ze niet zo moeilijk.

Tegenwoordig vallen ze wel mee, maar in het verleden zijn er genoeg jongens (evt. ook meisjes) geweest die er de hele zomer gevlogen hebben als deel van de TR (TR zelf betaald, lijntraining zonder loon, want nog geen contract). Lijntraining dan 3 maanden. Verlengd met 3 maanden. Zomerseizoen voorbij "Jammer joh, je bent toch niet goed genoeg voor de 737. Final Check niet gehaald, u gaat niet door start, krijgt geen 737-rating, krijgt geen contract, en geen salaris voor het zomerseizoen vliegen"

En probeer dan maar 's bij een andere maatschappij te beginnen... "U heeft uw typerating niet gehaald? O... Bedankt voor het sollicitatie gesprek, Don't call us... We won't call you either!"
Zoals gezegd, tegenwoordig hoor je het niet meer zo bont bij ze, maar NL'ers zijn niet welkom.

(En, zo heb ik mij laten vertellen, Oostenrijkers ook niet. Ligt niet zozeer aan de taal, alswel aan het feit dat ze in totaal meer dan 3000 sollicitaties hebben binnen gekregen)
 
Het is ook een maatschappij waar je niet voor wilt werken qua arbeidsomstandigheden dus wees blij dat ze nederlanders niet willen hebben.
 
Het is ook een maatschappij waar je niet voor wilt werken qua arbeidsomstandigheden dus wees blij dat ze nederlanders niet willen hebben.

Klopt! De duitse FTL is andere koek dan bijvoorbeeld de engelse.
Waarom solliciteer je niet bij EZY?

:D
 
@ Barberpole,

goh, wat is er aan de hand bij Air Berlin?? Moet je daar dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen? Vliegen zonder te verdienen ofzo?

Jij zit met CLH natuurlijk bij een vééél betere club. Goede toekomst, veel expansie en upgrades de komende tijd..... Beetje ongenuanceerd wat je meldt.
Ik ken genoeg mensen die graag op een B737NG bij AB zouden vliegen.
 
Hoewel we inderdaad bij CLH bij een veel betere club zitten (ook al ziet 't er ff wat donkerder uit op het moment; 't lijkt af en toe meer op het gekakel binnen een zweefvliegclub) geef ik je wel gelijk. Ik had er ook alles voor gedaan om bij zo'n bedrijf te mogen werken. Waarschijnlijk zelfs het risico dat je er na de zomer uitgesmeten kan worden. (Heb ik toch wel paar honderd uur B737 in m'n boekie).

Blijft een rotte markt, met al die goedkope (en minder goedkope) verkooptrucs leerlingen een ton uit de tuk kloppen, om vervolgens aan het eind van de opleiding te zeggen "tja, markt valt ff tegen, zoek maar uit hoe je je red"
 
Back
Top