AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

"Martinair heeft gereorganiseerd door banen te schrappen en afscheid te nemen van dochterbedrijven. Voor de Martinair Vliegschool is volgens Gregorowitsch een uitzondering gemaakt vanwege het strategische belang van de vliegschool voor de luchtvaartmaatschappij."

Luchtvaartnieuws

Wie wat de status is van bovenstaand bericht, nu er een afspraak is om slechts nieuwe vliegers aan te nemen van de wachtlijst (lees KLS)?

Martinair heeft al tijden geen vliegers meer aangenomen, en deed dat voorheen ook niet exclusief via de Martinair vliegschool. Bij mijn weten draagt het meer de naam van Martinair, dan dat het de afgelopen jaren van strategisch belang was voor de aanwas van nieuwe vliegers......... Correct me if I'm wrong......

De KLM heeft geen banden met Martinair vliegschool, dus voor de aanname bij de KLM zijn er geen enkele intentie's, zeker nu de KLS zelf overschotten heeft.....

In het tijdperk 2007/2008 zijn er wel wat Ab-Initio's vanuit de Martinair vliegschool via de CBC bij KLM binnengestroomd, maar toen stond de poort open en zijn er ook NLS-ers, EPST-ers en Stella-ers bij de KLM binnengestroomd.

Over de uitspraak van Gregorowitsch heb ik dan ook zo mijn vraagtekens, zeker omdat er nu met de VNV een protocol is opgesteld waarbij de intentie wordt uitgesproken om geen Martinair vliegers meer aan te nemen, en toekomstige tekorten bij Martinair op te vangen met KLM-vliegers.

Iemand die hier meer van af weet?
 
Die vliegschool is één grote grap!!!

Er is nog nooit een student van de Martinair Vliegschool na zijn opleiding bij Martinair aangenomen!! Terwijl men wel anders doet vermoeden met al die Martinair vliegtuigen in de folders en dames met rode pakjes bij de receptie!!

Iedereen die hier in trapt vraagt erom om commercieel uitgebuit te worden! Deze school heeft totaal geen meerwaarde t.o.v. van de bewezen vliegscholen en de goedkope alternatieven in het buitenland..

Maar....Zolang het winstgevend is zou de school wel aangehouden worden.. Mischien heeft het nog wel positieve invloed op onze winstdeling :rolleyes:!

Dus blijven aanmelden jongens, meisjes, vmbo ers, studiefalers etc.. :)
 
Niet 100% gerelateerd aan dit topic, maar toch een ontwikkeling in het verschuiven van cargo vluchten binnen KLM/AF. Klik.

Edit: voor de luilakken:
"AMSTERDAM (Dow Jones)--Twee kleine vakbonden van vliegers van Air France-KLM hebben stakingsdreigingen bekendgemaakt voor 26 februari en 1 maart, uit protest tegen aanpassing van de uitvoering van vrachtvluchten.
Air France zegt dat de acties geen gevolgen zullen hebben voor de vrachtoperaties en een woordvoerder voegt toe dat "alle passagiers gewoon kunnen vliegen."
De twee vakbonden, de UNPL en Rway/SNPVNAC, vertegenwoordigen ongeveer 15% van de vliegers van Air France. Ze protesteren tegen het overhevelen van sommige vrachtvluchten naar Martinair/Transavia, een dochteronderneming van Air France-KLM, zegt vakbondvertegenwoordiger Jean-Francois Heuzen. De bonden roepen op tot onderhandelingen."
 
Er staat niet Martinair en Transavia, er staat Martinair/Transavia. Verder staat er ook nog een dochteronderneming als in enkelvoud. Maw, dit geeft enkel aan hoe ver de samengang vanuit de ogen van mensen in die kringen is gevorderd.
 
Niet 100% gerelateerd aan dit topic, maar toch een ontwikkeling in het verschuiven van cargo vluchten binnen KLM/AF. Klik.

Edit: voor de luilakken:
"AMSTERDAM (Dow Jones)--Twee kleine vakbonden van vliegers van Air France-KLM hebben stakingsdreigingen bekendgemaakt voor 26 februari en 1 maart, uit protest tegen aanpassing van de uitvoering van vrachtvluchten.
Air France zegt dat de acties geen gevolgen zullen hebben voor de vrachtoperaties en een woordvoerder voegt toe dat "alle passagiers gewoon kunnen vliegen."
De twee vakbonden, de UNPL en Rway/SNPVNAC, vertegenwoordigen ongeveer 15% van de vliegers van Air France. Ze protesteren tegen het overhevelen van sommige vrachtvluchten naar Martinair/Transavia, een dochteronderneming van Air France-KLM, zegt vakbondvertegenwoordiger Jean-Francois Heuzen. De bonden roepen op tot onderhandelingen."

Op zich best begrijpelijk dat dit voor ophef zorgt, er wordt geschoven met productie ( =banen/promotie etc ). Tussen MP en KLM zijn er kwa vracht duidelijken afspraken gemaakt waar beide partijen zich in kunnen vinden.
Blijkbaar zijn er geen afspraken geweest met UNPL, RWAY en SNPVNAC...

Wij hebben destijds ook onze Aruba vluchten wegegeven aan MP. Nu een jaar later vliegen we zelf weer op Aruba met een zeer lage frequentie omdat MP er dagelijks op vliegt... Ben wel benieuwd wat de VNV hier van vindt....:dozey:

Staken lijkt mij alleen niet het juiste antwoord....:1855:
 
Op zich best begrijpelijk dat dit voor ophef zorgt, er wordt geschoven met productie ( =banen/promotie etc ). Tussen MP en KLM zijn er kwa vracht duidelijken afspraken gemaakt waar beide partijen zich in kunnen vinden.
Blijkbaar zijn er geen afspraken geweest met UNPL, RWAY en SNPVNAC...

Zeker wel, Pilot Protocol 2!
 
Back
Top