AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

..ik kan helaas geen namen noemen..;)
Onderhoudspakket voor de kist die naar Xiamen gaat voor de C-check is zo goed als dicht... Er is nog niks naar buiten gebracht, maar verwacht dat het binnenkort zal gebeuren.
 
Ha B767,

Die dikke zoen zoen was ook inderdaad voor jouw bedoeld......;)
Een uiting van liefde .........zie je wel dat ik je weet te waarderen !

Anyhow wij weten wederom van niets en als 76'er het al niet weet hoe moet ik het dan weten ? Overmorgen maar eens aan de TD vragen.

Cheers Gents.
 
Bericht ondertussen geconformeerd.
Bericht van Pavan-suta is juist.
De PH-MPQ gaat in april naar XMN voor een C-Check. Routing MJV-SEA-XMN. Daarna direct door naar Air Cargo Germany.
De PH-MPP gaat in augustus naar XMN voor een C-Check. Zelfde routing, en daarna door naar Air Cargo Germany.
De PH-MPS gaat daarna naar XMN voor een C-Check, datum onbekend, en vervolgens richting AMS om daar mee te draaien in de dienstregeling van MP (KL/AF).

Grtz 763..
 
Volgens het protocol betekend dit dat er functies voor MP ers verloren gaan...

Vervelend nieuws omdat hierdoor het overschot aan vliegers binnen MP toeneemt!!
 
Leg eens uit.

Ik lees het protocol, maar begrijp niet wat er nu mee bedoeld wordt.

Verder ben ik van mening dat we nu snel uit het dal zullen klimmen en op het punt komen, dat we weer meer mensen nodig zullen hebben om de groei aan te kunnen.
 
Leg eens uit.

Ik lees het protocol, maar begrijp niet wat er nu mee bedoeld wordt.

Verder ben ik van mening dat we nu snel uit het dal zullen klimmen en op het punt komen, dat we weer meer mensen nodig zullen hebben om de groei aan te kunnen.

3.c. Aanpassing in geval van vervreemding full freighters
In geval van vervreemding van een full freighter zal de afspraak vermeld
onder 3.b.I, aangepast worden voor de groei boven de 13 producerende
eenheden, op de volgende wijze:
I. Bij het vervreemden van één Martinair full freighter zal het extra aantal
te detacheren fte KLM-vliegers in de situatie van groei van 13 naar 14
producerende eenheden met 50% worden verhoogd.
II. Bij het vervreemden van één KLM full freighter zal het extra aantal te
detacheren fte KLM vliegers bij groei van 13 naar 14 producerende
eenheden met 50% worden verlaagd.
III. Bij het vervreemden van twee Martinair full freighters of twee KLM full
freighters zal het percentage van verhogen respectievelijk verlagen van
het extra aantal te detacheren KLM-vliegers bij groei van 13 naar 14
producerende eenheden 100% bedragen
.
IV. De uiteindelijke som van KLM fte’s gedetacheerd bij MP zal bij 15
producerende eenheden 100 fte bedragen.
Indien meer dan twee full freighters worden vervreemd zullen KLM/MP en VNV
in overleg treden


Ik begrijp het ook niet helemaal nu ik het opnieuw lees...:)
 
Last edited:
Niets loos

Niets loos

Goedemorgen,

Als dit waar is dan:
Oftwel geen sprake van vervreemding het is tenslotte tijdelijk.
Oftwel MP 'verdient' er geld mee: tijdelijke sublease

NB Er is uberhaupt pas sprake van vervreemding als ze permanent weggaan en MP gaat groeien boven de 13 units cargo van MP. Zie protocol.

Smart moves dus die niemand raken mocht het zo zijn.
 
Last edited:
13 producerende eenheden.....
wat is het probleem dan als er een tweede 744 terugkomt (mps)

7xM11
4x74ERF
2xBCF
is bij elkaar toch 13?
 
Is er ook nog wat bekend over de 767's? Tot wanneer vliegen die door? Heb begrepen dat in ieder geval een 767 naar Boeing gaat vanwege de aantal vlieguren en afgelegde km's....
 
Is er ook nog wat bekend over de 767's? Tot wanneer vliegen die door? Heb begrepen dat in ieder geval een 767 naar Boeing gaat vanwege de aantal vlieguren en afgelegde km's....

Nope, de kist die jij bedoeld was de PH-MCG. Deze vliegt echter niet meer voor MP en is niet teruggegaan naar Boeing, maar naar een woestijnbestemming in Amerika, waar hij, als ik goed ben geinformeerd is, gesloopt is voor onderdelen, samen met zijn broertje, de de PH-MCHopeloos.
De PH-MCG was de 763ER met de meeste vlieguren, starts en landingen ter wereld. Echter was boeing niet geinteresseerd.

Voorlopig wordt er met de oude 767's doorgevlogen, ze doen het nog prima, en als ik goed ben geinformeerd is het contract van de enigste lease B767 in ieder geval verlengd tot 1 jan 2011.De andere 3 zijn volledig in eigendom (staan overigens wel te koop).
 
De PH-MCG bestaat niet meer. Is scrapped.

Uren stond geloof ik op rond de 107.000. toen deze MP verliet.
Cycles geen idee
Wellicht dat 76-er hier antwoord op heeft.

(p.s dit is het vrachttopic,767 vragen kunnen wellicht beter bij pax vervangings topic)
 
Zo bedoel ik mijn post niet.
Er wordt egsproken dat de franse VNV moeilijk doet over de terugkeer van een 2e 744BCF in de MP vloot, maar pas als die teruggekeerd is zitten ze pas op 13.
 
Back
Top