AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

Volgens mij zijn er zo uit mn hoofd vrij weinig afspraken over cargoproduktie gemaakt, en is dat pp2 geheel in stoelkilometers.....
Te lui om het op te zoeken alleen, dus waar nodig:verbeter me!
 
PP2 ging over stoelkilometers en tonnes vracht. De verdeling van stoel/kilometers was ongeveer 65/35 terwijl vracht meer richting 50/50 ging (op de peildatum had KLM veel meer vrachtvervoer dan AF).

Volgens mij werd de productie van MAC meegenomen(opgeteld bij KLM) tijdens PP2, maar dit weet ik niet zeker(ook te lui om het op te zoeken;-)).

Edit: waar Purno wel gelijk mee heeft is dat de afspraken uit het PP2 zijn gemaakt met AF ALPA, een samenvoeging van SNPL en SPAC. Later zijn deze afspraken in de rspectievelijke CAO's gezet. Of de kleinere vakbonden bij AF alpa het ook eens waren met PP2 is wat anders(geloof het niet). Gelukkig vertegenwoordigt AF ALPA het merendeel van de vliegers bij AF.
 
Last edited:
Heb begrepen dat MAC cargoproduktie niet werd meegenomen bij pp2. Aangezien het toen een zelfstandig opererende 50% dochter van KLM was.
 
tsja,

Ben bang dat een van ons dan van z'n luie reet moet komen als we het willen uitvinden ;)

Ik dacht overigens van wel, de vnv wist toen al dat het in de lijn der verwachting lag dat mac bij klm zou komen. Als ze toen de productie van mac niet bij het totaal van klm hadden opgeteld zou dat nu tot vervelende consequenties lijden. Dat wist het VNV ook wel.
 
Ik begreep van een ledenraadslid dat we nu een beetje tegen die vervelende consequenties aan aan het lopen zijn..... Zeker nu AF nog maar met 5 freighters rondvliegt, schijnt ook een politiek spelletje aan de gang te zijn in parijs, AF wil het allemaal bij MP hebben en proberen het er nu op te schuiven dat er niet voldoende markt is voor cargo in CDG.
En je snapt natuurlijk dat ik niet van mn luie reet afkom!
 
Is dat een slechte ontwikkeling dan? Misschien kan MP wel vanaf AMS en CDG gaan vliegen.
 
Volgens mij begrijp je fokkerkoning verkeerd...
Volgens mij komt hij niet van zijn reet af omdat die het wel best vind wat er gebeurt.
 
Nee, dat zou prima voor ons zijn, maar zit nu een beetje met het probleem dat AF niet wil uitbreiden op CDG en daardoor de combi KLM/MP volgens de produktie-afspraken met Parijs aan een max aantal freighters gebonden is, terwijl daar misschien wel markt voor is.
 
Ik zag van de week op SPL wel weer een aantal rode MP 747`s op het cargo platform staan. Wordt er alweer meer met de eigen 747`s gevlogen? Goed nieuws?
 
Rode 747's

Rode 747's

Als het goed is heb jij alleen maar één rode 747's op SPL Cargo platform zien staan. De PH-MPR. De rest staat nog lekker te "bakken" in Arizona......................

Wél vliegen er nu vier blauwe Jumbo's onder operationele controle van MP, incl. KL vliegers. Gezellig hoor! :yeehaa:

Cheers, :biertje:

Doc.
 
Thanks :)

Een aantal leuke stickers met "pakkende teksten" zijn hiervan in de maak.................

Kwam jij nu ook de vracht versterken de komende 6 maanden? Zoals ik al zei.......... gezellig. :biertje:

Doc.
 
Laatste nieuws is dat er 2 kisten van Martinair naar German Air Cargo zullen gaan nadat ze de C-check in China hebben gehad..
 
Het gaat om de 744. De MPP en MPQ gaan naar Air Cargo Germany en niet German Air Cargo zoals ik in mijn vorige post had geschreven...
Als het goed is wordt de C-check op de MPQ in april uitgevoerd. De MPP gaat medio augustus naar ACG..
 
Back
Top