Advies voor een dertiger

Lay Back,...

Er zijn hier meerdere forum bezoekers die de door mij afgelegde weg gekopieerd hebben. Met zelfs veel meer succes dan ikzelf kan ik wel zeggen! :)

:radar: André :radar:

Nog bedankt voor alle tips destijds.

Ben zelf rond mijn 32ste begonnen met mn PPL en daarna door heel Europa via de KLM Aeroclub uurtjes gemaakt. Geweldige ervaring, kan het iedereen aanbevelen. In de tussentijd met heel veel discipline en een strak schema mn ATPL theorie distance learning gedaan. Dit naast mijn vorige werk en een startend gezinsleven. Hou hier wel de juiste balans in. Daarna een soort van sabbatical genomen en het modulaire programma van Oxford Aviation Academy gevolgd; Waypoint. Instructeurs waren super, de nazorg slecht. In tegenstelling tot de integrated studenten geen ondersteuning.

Met geluk in 2011 een baan bij Ryanair bemachtigd, daar toen zo'n 75% in het assessment afviel. Nu 7 jaar verder en naast diverse omzwervingen in Europa en Marokko terug in NL. Happy wife en kids is een happy life.

Durf te dromen en ambities te hebben, maar zorg voor realisme en discipline en accepteer soms 2-3 stappen terug om er een aantal naar voren te maken.

Heel veel succes met je beslissingen.
 
Nog bedankt voor alle tips destijds.

Ben zelf rond mijn 32ste begonnen met mn PPL en daarna door heel Europa via de KLM Aeroclub uurtjes gemaakt. Geweldige ervaring, kan het iedereen aanbevelen. In de tussentijd met heel veel discipline en een strak schema mn ATPL theorie distance learning gedaan. Dit naast mijn vorige werk en een startend gezinsleven. Hou hier wel de juiste balans in. Daarna een soort van sabbatical genomen en het modulaire programma van Oxford Aviation Academy gevolgd; Waypoint. Instructeurs waren super, de nazorg slecht. In tegenstelling tot de integrated studenten geen ondersteuning.

Met geluk in 2011 een baan bij Ryanair bemachtigd, daar toen zo'n 75% in het assessment afviel. Nu 7 jaar verder en naast diverse omzwervingen in Europa en Marokko terug in NL. Happy wife en kids is een happy life.

Durf te dromen en ambities te hebben, maar zorg voor realisme en discipline en accepteer soms 2-3 stappen terug om er een aantal naar voren te maken.

Heel veel succes met je beslissingen.

Heel erg bedankt voor je input! Nog steeds werkzaam bij Ryanair?
 
Heel erg bedankt voor je input! Nog steeds werkzaam bij Ryanair?

Jazeker. Een kleine 7 jaar en ik heb het prima naar mijn zin. Het is altijd wat je er zelf uit weet te halen. En eigenlijk geen moment spijt gehad. Natuurlijk gaat het commuten je niet in de goede kleren zitten. Aan de andere kant wanneer je erop terugkijkt dan is het een geweldig avontuur.

Succes met je beslissingen.
 
Een korte update van mijn kant, omdat ik jullie toch op de hoogte wil houden van mijn situatie en om aan te geven dat ik jullie input waardeer.

Per 1 februari zal ik mijn huidige carrière (als fiscalist) voortzetten bij een nieuw kantoor (Big 4). Daar verwacht ik na verloop van tijd de balans te kunnen opmaken of mijn gekozen carrièrepad de juiste is.
Oftewel de plannen voor een carrière als verkeersvlieger heb ik vooralsnog in de ijskast gezet.
Het switchen van werkgever zie ik als een mooie, nieuwe uitdaging en ik kan de keuze om wel/niet verkeersvlieger worden (kort door de bocht uiteraard, het behalen van de papieren maakt je nog geen beroepsvlieger:radar:) nog even uitstellen.
Er gaat natuurlijk wel kostbare tijd verloren, mocht ik tot de conclusie komen dat de advieswereld niet mijn ding is. Daarom wil ik nadat ik "gesetteld" ben bij mijn nieuwe werkgever, de PPL boeken (langzaamaan) gaan doorploegen om in ieder geval uiteindelijk recreatief te mogen vliegen.

Als ik het zo teruglees kom ik over als een behoorlijke twijfelkont...:eek:
 
Nou daar is de onzekere aarbei weer, maar wel met nieuws.. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en derhalve heb ik mijn eerste lessen ingepland. Eerder dit jaar bij het Aviodrome weer een rondje mogen meevliegen, gesproken met de geënthousiasmeerde piloot die eveneens modulair zijn papieren haalt/aan het halen is en dat deed mij beseffen dat er een beslissing moet worden genomen. 'Had ik maar' is niet de gedachte die ik wil hebben over een aantal jaar.

Ik heb in de tussentijd (december 2018) mij tweemaal ingeschreven voor de MPL-opleiding van Transavia, maar het mocht niet zo zijn. Ondertussen kan ik zeggen dat mijn carriere ook lekker verloopt, maar toch, dat vliegen, het jeukt (op de goede manier).

De daad gaat bij het woord gevoegd worden en zal, indien benoemenswaardig, hier en daar een update geven.

Waarom post je dit hier? Ik waardeer jullie input en wellicht zorgt het voor bezieling bij andere niet-gebrevetteerde forumbezoekers.
 
Als je in een gewilde beroepsgroep zit….zou ik je aanraden om tijdens je PPL heel goed na te denken om een sabbatjaar of twee te nemen.
Modulair kan ook strak achter elkaar, dat hoeft niet bij een van de hofleveranciers.
Volgens mij is een VS/Canadese opleiding plus EASA conversie nog steeds goedkoper dan alles EASA.
Als je met een PPL naar de VS vertrekt kan je binnen 5 maanden met een CPL-IR-ME naar huis en sluit je 6 maanden op voor de examens en dan een EASA praktijk conversie.
Of eerst je PPL en dan gelijk de ATPL examens en dan naar de VS/Canada en direct door naar de praktijk conversie.
Dit moet binnen 18 maanden kunnen.
Parttime of op contract basis je vorige beroep oppikken terwijl je voor een vliegende baan solliciteert.
 
Dankje voor de info!
Ja, ik mag niet klagen, doe iets met belastingen.
Dat klinkt ook als een zeer reële optie inderdaad. Eerst eens kijken of ik enig gevoel ervoor heb/ informatie snel oppik/kan verwerken, dan wil ik zo snel mogelijk een (toekomstbestendig) plan maken.
 
Back
Top