ABNAMRO Bank financiering

FInanciering

Zover ik weet was bovenstaande artikel van 2017 alleen van toepassing op de KLS, en dat regelde dan de school via ABN. De Pilotendesk was in 2016 al gestopt voor aspirant piloten die nog wilde beginnen, alleen als je er al een lening hebt lopen kun je nog aankloppen bij ze voor je aflossing etc. .

AIS en EPST promoten ook alleen voor Flight Finance. HV was bezig voor een regeling voor hun MPL, maar geen idee hoever dat is
 
De ABN site heeft de afgelopen jaar (volgens mij) nooit vermeldt dat ze lenen aan KLS studenten. Heb meerdere keren gekeken....

De site van de KLS had vorig jaar een soortgelijke tekst. Alleen wel met de fee van circa €85k en dat ze in overleg waren met de ABN. Deze tekst lijkt inderdaad neigt inderdaad meer naar, geen financiering. Allicht willen de KLM en ABN andere voorwaarden treffen in verband met de veranderende economie.... Maar dat is gewoon speculeren.
 
Op dit moment meldt de website van de KLS dit:

OPLEIDINGSKOSTEN EN FINANCIERING
Opleidingskosten
De kosten van de opleiding zijn op dit moment € 122.000. Periodiek worden de kosten vastgesteld, deze kunnen dus wijzigen.

Financiering

De invulling van de financiering is op dit moment nog niet bekend. Er wordt gewerkt aan een, voor de totale opleidingskosten, dekkende financiering. KLM en KLM Flight Academy vinden het belangrijk dat iedereen met het juiste talent en ambitie verkeersvlieger kan worden, ongeacht de financiële draagkracht van bijvoorbeeld ouders of familie.

Blijkbaar dus weer geen financiering.... die 85k was even om de KLS erdoor heen te sleuren?
 
Blijkbaar dus weer geen financiering.... die 85k was even om de KLS erdoor heen te sleuren?

Waarschijnlijk wel. Een compromis tussen de maximale "geoorloofde" hoogte van een persoonlijke lening en de studiekosten. Daarnaast wilde, als ik het mij goed herinner, KLM een bonus geven aan nieuwe piloten die in dienst kwamen... Daar was wat onrust over. Dus op deze manier kon er nog steeds een bonus weggegeven worden. Ik weet niet of dit feitelijk klopt, maar zoiets staat mij bij.
 
Back
Top