Aanwijzen begonnen..!?

ik heb van Planning en rotation te horen gekregen dat ik deze biedronde nergens op hoeft te rekenen en voorlopig gewoon op de F100/70 blijf zitten. Nu ben ik vanaf juli bindingsvrij en heb ik ook co 737 geboden (weer even iets anders toch?!), maar ook daar gaat niets gebeuren...ach net een dagje over in Nice gehad en dan vergeet je weer even dat je het heel erg slecht hebt als co bij KLC :biertje::biertje:

En nu met die nieuwe E190's...we zullen zien wat daarmee gaat gebeuren.
Hoeveel F50 collega's moeten eigenlijk een nieuwe functie krijgen?
 
ik heb van Planning en rotation te horen gekregen dat ik deze biedronde nergens op hoeft te rekenen en voorlopig gewoon op de F100/70 blijf zitten. Nu ben ik vanaf juli bindingsvrij en heb ik ook co 737 geboden (weer even iets anders toch?!)

Niet een beetje rare move na minimaal 6 dienstjaren co 737 te gaan bieden? Captain 190 of co 330 verdient toch beetje meer dacht ik???

Hoeveel F50 collega's moeten eigenlijk een nieuwe functie krijgen?

Tot oktober volgend jaar een stuk of 130.


Groeten Supergrover...
 
oh ja ik had iets duidelijker moeten zijn...ik ben F/O en geen CPT. desalniettemin heb ik ook weer eens geboden op CPT F100, CPT E190, F/O 73, en alles erboven (ik had wel al een vermoeden dat die CPT 400 er niet in zou zitten ;))
 
Supergrover en Pander, thanks...helemaal niet aan gedacht, ik dacht: dan maar even lekker 737 vliegen, maar bij krimpende divisie perikelen werkt die 6 jaar nog steeds door bij bieding.
Mailtje is al de deur uit naar P&R om die 737 eruit te filteren.
 
Altijd bieden wat je wil, ook als je nog binding zou hebben. Als je nog binding hebt en er zijn bindingsvrije kandidaten krijg je de functie toch niet, mail is altijd overbodig. Echter, het kan best zijn dat je de functie toch krijgt omdat de andere kandidaten ook nog binding hebben. Dit zagen we vorig jaar toen een F50 vlieger (ik dacht co, maar kan ook baas zijn geweest) ineens baas 737 werd omdat de rest van de vliegers die daar ook heen hadden gekund niet op die functie hadden geboden omdat ze dachten dat ze daar toch niet terecht zouden komen. En zo goed als alle bazen E190 die de vorige maanden opgeleid zijn hadden nog binding op hun toenmalig vorige functie (ik niet).

Ik vink alles aan t/m baas 747, behalve de functies die ik niet zou willen. Because ya just never know...

Ik weet alleen niet zeker of dat het onderwerp is of dat je bedoelt dat je bang bent langer vast te zitten als co 737.
 
Hij was idd co. Goeie move!
Ach, ligt eraan wat je toekomstvisie is. Feit is dat hij naar alle waarschijnlijkheid de komende 10 tot 15, of mogelijk nog langer, dezelfde functie zal bekleden, voor hij eventueel door kan stromen.. Op zich helemaal niets mis mee, prachtige positie met een bijzonder mooi salaris, maar zou voor mij persoonlijk niets zijn, geef mij maar wat afwisseling om de 5-6 jaar (AF en credit crunch permitting that is.)
 
Ach, ligt eraan wat je toekomstvisie is. Feit is dat hij naar alle waarschijnlijkheid de komende 10 tot 15, of mogelijk nog langer, dezelfde functie zal bekleden, voor hij eventueel door kan stromen.. Op zich helemaal niets mis mee, prachtige positie met een bijzonder mooi salaris, maar zou voor mij persoonlijk niets zijn, geef mij maar wat afwisseling om de 5-6 jaar (AF en credit crunch permitting that is.)

Ja, true, ook mijn idee, maar als dit je plan is voor de toekomst, zeg ik, wereldzet!!
 
Ja, true, ook mijn idee, maar als dit je plan is voor de toekomst, zeg ik, wereldzet!!
Absoluut, het heeft ook voor flink wat opwaaiend stof gezorgd in de 737 divisie, dat een co f50 na 7 jaar 50% gewerkt te hebben ineens naar links kon op de b737 was unheard of. Hij heeft het schijnbaar nog best moeilijk gehad qua opleiding, maar gelukkig wel goed afgesloten. Zijn salaris maakte ook een flinke sprong, van functie groep 800 (schat ik) naar 1900...
 
Ik heb het toch nog maar even voor alle zekerheid voor mijzelf gecheckd bij planning en zij bevestigen inderdaad het volgende:

In juli is er een cursus voor 6 coco's A330 gepland.
In December is er een cursus voor 10 coco's 777 gepland.

Voor deze functies komen alleen de onderste co's F50 in aanmerking. Iedereen die na 14 maart 2008 in dienst is gekomen en op de F50 vliegt wordt dus ICA god en vanaf 14 maart en hoger blijf je F50 god tot 2010! Aangezien ik tot de laatste groep behoor er daar best wat verandering in zou zien heb ik gevraagd of hier nog verandering in kan komen, maar planning spreekt de stellige verwachting uit dat dit onwaarschijnlijk is.

Nou denk ik net als jullie dat niets zo snel kan veranderen als de luchtvaart en 8 maanden planning is een heel eind weg, maar dit zijn op dit moment de cijfers. Ik zou zeggen veel plezier in Kaapstad voor de lucky 10.

Ik vraag me overigens af of je een gedwongen nieuwe functie nog zou kunnen afwijzen op basis van vakantie, zoals dat met normale biedingen het geval is. Heeft hier iemand antwoord op?

Thanks!
 
fortuna....

ik had begrepen dat nummertje 18 van onder een plaatsje op de 330 had eind van het jaar... dus misschien is er nog kans voor je of ze hebben het afgelopen week weer veranderd!!
anyway maak je geen zorgen over de vakantie; op ICA is het een en al vakantie..:biertje:
 
zoals ik het heb begrepen kan je om je vakantie heen plannen. Volgens mij gebruikt men dezelfde regels als voor normale biedingen. Toen ik van Coco 400 naar co f170 ging was KLC voor het gemak mijn vakantie even vergeten bij de planning, dat heb ik zelf even aan moeten kaarten, dus blijf wel opletten.
 
zoals ik het heb begrepen kan je om je vakantie heen plannen. Volgens mij gebruikt men dezelfde regels als voor normale biedingen. Toen ik van Coco 400 naar co f170 ging was KLC voor het gemak mijn vakantie even vergeten bij de planning, dat heb ik zelf even aan moeten kaarten, dus blijf wel opletten.

Ook andersom:dozey:! Als je aangewezen word en je gaat van KLC naar KLM kunnen al je KLC vakantiedagen komen te vervallen. De eerste 4,5 maand nadat je word aangewezen heb je volgens de CAO geen recht op vakantiedagen ( i.v.m. je opleiding en het eventueel uitlopen daarvan) en daarna afhankelijk van beschikbaarheid van dagen in je nieuwe divisie. In mijn geval pas vanaf eind maart 2010. :niet_bli:...
 
Purno, mag je nu eindelijk koffers gaan sjouwen nu je verkast ben naar KLM? Bij KLC ben je tot nu toe redelijk de dans ontsprongen....:yeehaa:
 
Back
Top