Aantal deelnemers keuringen KLu en KM

Krimpen

New member
Hallo allemaal,

een paar weken geleden ben ik de trotse eigenaar geworden van dat ene papiertje waar ik al die tijd voor op de havo heb gezeten! Nu wil ik dus mijn pijlen richten op de luchtmacht. Ik moet nog even gegevens opsturen, en dan kan ik langskomen voor de keuringen voor de luchtmacht.

Maar een vriend van me heeft de keuring voor de luchtmacht gedaan (afgekeurd), en die begon een verhaal te houden over het aantal deelnemers van de luchtmacht en marine.
Hij vertelde dat de keuringen van de KLu en KM tegelijk en vrijwel hetzelfde zijn, dit klopt inderdaad toch?
Alleen ook vertelde hij dat de KLu véél meer deelnemers heeft dan de KM waardoor de kans om bij de KM door te gaan groter is dan bij de KLu? Ik vond het een raar verhaal, maar heeft me toch aan het denken gezet. Klopt dit verhaal?

F16 of helikopter, ik heb geen voorkeur. De taken van de luchtmacht lijken me echter leuker dan die bij de marine. En als ik mag kiezen ga ik liever niet ongeveer 6 maanden van huis, de marine dus.

Krimpen
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma!

Keuringen voor de KLu en KM zijn hetzelfde, voor de KM heb je nog een extra aannamegesprek. Kans om door te gaan bij de KM is niet groter omdat de selectie is gelijk is.

Ga inderdaad goed na wat je voorkeur is. Bij de KLu ga je ook op uitzending en dat kan ook voor een aantal maanden zijn (als ik het goed heb, is een F-16 missie in Afghanistan ook 3 of 4 maanden). Lees de kennisbank, bekijk de websites, ga naar een infodag en maak een keuze! Succes!
 
Hallo allemaal,

een paar weken geleden ben ik de trotse eigenaar geworden van dat ene papiertje waar ik al die tijd voor op de havo heb gezeten! Nu wil ik dus mijn pijlen richten op de luchtmacht. Ik moet nog even gegevens opsturen, en dan kan ik langskomen voor de keuringen voor de luchtmacht.

Maar een vriend van me heeft de keuring voor de luchtmacht gedaan (afgekeurd), en die begon een verhaal te houden over het aantal deelnemers van de luchtmacht en marine.
Hij vertelde dat de keuringen van de KLu en KM tegelijk en vrijwel hetzelfde zijn, dit klopt inderdaad toch?
Alleen ook vertelde hij dat de KLu véél meer deelnemers heeft dan de KM waardoor de kans om bij de KM door te gaan groter is dan bij de KLu? Ik vond het een raar verhaal, maar heeft me toch aan het denken gezet. Klopt dit verhaal?

F16 of helikopter, ik heb geen voorkeur. De taken van de luchtmacht lijken me echter leuker dan die bij de marine. En als ik mag kiezen ga ik liever niet ongeveer 6 maanden van huis, de marine dus.

Krimpen

Bedenk je wel dat je bij de luchtmacht ook zeker wel 2-3 maanden per jaar van huis bent. Loopt er een uitzending (en die zijn er vaak wel) dan loopt dit op naar 4-6 maanden per jaar van huis.

Voor de rest maakt het volgens mij niet uit waar je solliciteert. Zoals al gemeld zijn de testen hetzelfde.
 
De taken van de luchtmacht lijken me echter leuker dan die bij de marine. En als ik mag kiezen ga ik liever niet ongeveer 6 maanden van huis, de marine dus.

Wat is het verschil in taken dan precies? ;)

De uitzendingen aan boord van hare Majesteits schepen duren over het algemeen 3-4 maanden, uitzonderingen daargelaten.
 
Back
Top