Aannames?

perhaps?

New member
Beste Martinair vliegers,

Een hele korte vraag,

zijn er binnen Martinair nog geruchten over aannames in de nabije toekomst ?

Gr.


Perhaps
 
Wat denk je zelf??

Passage staat onder druk, en de helft van de 744 vrachtvloot is uitgeleased op basis van dry lease....

Tel uit je kansen....
 
Whaha, kreeg van MP een E-mailtje, die ge-CC'd was aan +/- 3000 andere adressen met de mededeling dat het hele sollicitatiebestand door de shredder is gegaan. Ze zien de toekomst met vertrouwen te gemoed??? A300&757, vindt je het niet meer leuk in Leipzig...
 
Geachte heer/ mevrouw,

Geruime tijd geleden heeft u bij ons gesolliciteerd naar de functie van Verkeersvlieger en ons mogelijk ook regelmatig updates van uw CV en vlieguren gestuurd.

Gezien de internationale recessie en de gevolgen hiervan voor de Luchtvaart verwachten wij niet dat wij de komende jaren een selectieprocedure zullen starten.

Derhalve hebben wij besloten ons huidige bestand niet langer te bewaren.

Mochten er nieuwe vacatures ontstaan dan zullen deze worden gepubliceerd op onze website www.martinair.com onder vacatures.

Wij verwachten u met het bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Martinair.

Met vriendelijke groet,

MARTINAIR HOLLAND N.V.

A.L.J.K. Limburg

Vice President Flight Operations

Voorlopig dus niet zo te zien.
 
Op de site van Martinair vliegschool staat nog steeds het volgende bij loopbaan perspectief:

"Martinair vliegschool is preferred supplier van Martinair Holland. Dit houdt in dat Martinair Holland, bij een vacature op de Boeing 767, bij voorkeur een afgestudeerde leerling van de Martinair vliegschool aanneemt.

Martinair vliegschool heeft een regeling met de KLM dat afgestudeerde leerlingen, middels een CBC (compressed bridge course) bij de KLS, direct bij de KLM kunnen solliciteren."

Daarbij de huidige situatie van Martinair meegenomen lijkt de inhoud van de site niet bepaald betrouwbaar. De update dat er weer een garatiefonds is was echter wel snel geregeld.
 
Toch klopt het wel, alleen zou het netjes zijn dat erbij vermeld wordt dat er geen vacatures meer komen op de b767.

MP vliegers komen er namelijk nooit meer bij, een soort van sterfhus constructie.
 
Voorlopig dus nog geen functie bij Martinair. Maar ik hoor daar al tijden helemaal niks meer van. Als kind vloog ik altijd met Martinair, nu staan ze amper nog op schiphol. Vliegen ze überhaupt wel passagiers?
Mag je eigenlijk wel kiezen of je passagiers of vracht vliegt, of, wanneer je bijvoorbeeld bij KLM zit, typerating 747, dan een keer vracht dan een keer passagiers?
 
Toch maar emigreren naar Australië, als ik geslaagd ben. Of in 3 jaar is de hele luchtvaart weer aangetrokken, maargoed, ik heb er niet veel vertrouwen in.

Waarom doe je dan een opleiding?
 
..tuurlijk kan dat! In Australië hebben ze amper piloten, dus je krijgt zomaar een paspoort omdat ze zo blij zijn dat het piloten-tekort een beetje wordt teruggedrongen!
















Verder bestaan de Kerstman en Sinterklaas natuurlijk ook...
 
Back
Top