aannames KLM

Nobody knows. Er staat ook nog een aardige roedel 'niet-wachtlijsters' van de KLS zelf in de startblokken. Mannen met/zonder uren, van alles.
 
En de KLS is weer aan het opschalen om de KLM ook in de toekomst voldoende vliegers te kunnen leveren. Klinkt wellicht gek nu, maar men houdt er rekening mee dat het snel kan gaan.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Check..afwachten maar. Laten we hopen dat er geen rare dingen gaan gebeuren de komende jaren. Zou vooral voor de 'thuiszitters' lekker zijn als er eindelijk opties komen..
 
De bufferlijst is naar verwachting inderdaad ergens halverwege 2015 'op'. Daarna zijn de studenten van 2010 en later aan de beurt. Die stonden niet op de bufferlijst vanwege een clausule in het KLS contract (welke inmiddels weer is verwijderd). Gaat om nog zo'n 180 man.

Voorlopig zou ik niet rekenen op VM aannames, al weet je natuurlijk nooit hoe het gaat lopen. De vooruitzichten vwb aannames bij de KLM zijn op dit moment zeer goed.

De KLS gaat inderdaad ook weer iets meer opleiden, maar met zo'n 15 studenten in 2013 is dat niet zo moeilijk. Het gaat zeker niet meer naar de aantallen toe van de tijd voor de bufferlijst.
 
KLM is eindelijk een keer slim en snapt dat het het weg gegooid geld is om A.I.'s eerst op te leiden als S/O om een paar vluchten los te laten vliegen voordat ze volgens de o zo geweldige RVL weer door kunnen stromen naar een F/O Europa functie.

In 2006-2008 is dit ook gebeurt bij tekorten, dus verder niks nieuws. F/O Europa is ook gewoon een begin functie.
 
Zou om 10 man gaan. VNV is het niet eens met direct entries als er nog mensen zijn met een bieding. Nu worden het er om te beginnen 5 totdat duidelijk is of KLM binnen de regels van de cao handelt.
 
Hoeveel mensen staan er momenteel nog op de wachtlijst? ?

In de periode van 1 januari tot 31 augustus van 2014 zijn er ongeveer 140 KLS-ers begonnen en/of hebben een startdatum BINNEN deze genoemde periode gekregen.

Daarmee staan er nog ongeveer 50 KLS-ers op de Bufferlijst waarvan de eerste alweer een startdatum heeft gekregen om in september in dienst te mogen gaan treden.

Met dit tempo is het niet ondenkelijk dat reeds voor het einde van het jaar de volledige Bufferlijst is opgedroogd.

De KLS-ers die vanaf 2010 met de opleiding zijn gestart, zijn daarom reeds in behandeling genomen voor sollicitatie waarbij o.a. hun studiefile's zijn opgestuurd naar de KLM. Deze zijn destijds niet opgenomen geweest op de Bufferlijst.

Ben wel benieuwd welke 'externe' invloeden hier nog wijzigingen in kunnen aanbrengen. Hoop niet dat de luchtvaart weer een dipje gaat krijgen na de MH17. Anderzijds zal ook ergens de komende weken een plan gepresenteerd gaan worden voor de toekomst van Martinair. Bij een slechte uitkomst kan het gebeuren dat er KLM arbeidsplekken beschikbaar moeten worden gesteld om overtalligheid binnen de KLM-groep op te vangen.
 
Hoeveel mensen zijn dat die na 2010 van de KLS zijn gekomen en niet op de bufferlijst staan?

Ik denk niet dat 28 juli ons veel meer nieuws gaat brengen, behalve de bevestiging dat er zon 250MP vliegers vanaf begin 2016 niet meer nodig zijn ivm het opdoeken van Cargo.
 
Zal er dit jaar nog een vrije markter worden aangenomen..? De wachtlijst is nagenoeg leeg. Na bijna 9 jaar is het wel weer eens tijd...
 
Zal er dit jaar nog een vrije markter worden aangenomen..? De wachtlijst is nagenoeg leeg. Na bijna 9 jaar is het wel weer eens tijd...

Er staan nog enkele tientallen afgestudeerden op de lijst. in juli en augustus zal de lijst zelfs groeien zoals het er nu naar uit ziet. Hoe lang het gaat duren voor de lijst eventueel leeg raakt en wat de vervolgstap zal zijn, zullen weinigen écht weten. Los van tig geruchten aan het koffiezetapparaat uiteraard :angel:
We gaan het zien!
 
Back
Top