aannames arke fly of waarom piloot nou zo'n goed betaalde baan is

Ik begin een beetje oud te worden, maar ik vraag mij toch echt af wat deze discussie nu met de aannames van Arke Fly te maken heeft ???
 
Hm, beetje laat in de gaten dat dit topic aan de wandel is gegaan. Heb nog gekeken of ik het kan splitsen, maar de twee onderwerpen zitten aan de heup vastgegroeid. Heb als noodmaatregel de titel gewijzigd.
 
DLR is inderdaad zwaar overtrokken!
Wat is de meerwaarde van zo'n test als iedereen zich er met een lange cursus op kan voorbereiden?
Volgens mij maak je dan alleen nog het verschil tussen mensen die het wel hebben voorbereid en mensen die het niet hebben gedaan.

Volgens mij sla je de spijker op zijn kop Viper :grijns:

Meen me te herinneren dat voorbereiden 1 van de dingen was die me geleerd is in de opleiding... en daarna bij de maatschappij ook nog een keer ;)

En daarbij: ik weet zeker dat een gedeelte wat zich voorbereidt ook nog eens afvalt, weet alleen niet welk percentage dat dan is.
 
Ik ben het roerend met je eens hoor B767, het is een simpel verhaal van vraag en aanbod.
En wat een gelul over marktconform. Tuurlijk wil ik meer verdienen, dat is altijd mooi meegenomen. Maar laten we allemaal wel even realistisch blijven en ook af en toe een beetje zelfreflectie erin gooien.
Mijn twee beste maten werken harder dan ik. En dan bedoel ik een stuk harder en die komen misschien net aan met de helft van mijn salaris thuis.
Zo slecht hebben we het allemaal nog niet.

Just my 2 cents...
Nee, idd die komen zeker niet met zo'n salaris thuis. Maar komen ze dan ook met een schuld van anderhalf ton thuis en een rente van 6 procent? Ik dacht het niet...
 
Nee, idd die komen zeker niet met zo'n salaris thuis. Maar komen ze dan ook met een schuld van anderhalf ton thuis en een rente van 6 procent? Ik dacht het niet...

En als we het dan toch over de "markt" hebben: had je maar bij de oosterburen moeten shoppen voor € 60.000,-. Zoals al eerder gezegd in dit topic: je hebt er zelf voor getekend....
 
En als we het dan toch over de "markt" hebben: had je maar bij de oosterburen moeten shoppen voor € 60.000,-. Zoals al eerder gezegd in dit topic: je hebt er zelf voor getekend....

Of oostenrijk, Aeronautx die ÖLS heeft overgenomen, wat weer de school van Austrian is. Kost ook beetje hetzelfde.

Enige probleem is geld, maar daar wordt aangewerkt, want ga toch echt niet mn opleiding in NL doen. Afzetters.
 
We raken inderdaad een beetje offtopic, en misschien is dat ook wel een beetje mijn fout, excuses daarvoor. Ik haakte in eerste instantie even in op een post van PAIN (#68) die vind dat het allemaal heel oneerlijk is, dat je geen StuFi krijgt tijdens je opleiding enz. Dat je StuFi wil snap ik wel, maar ik vind het geval van de vliegopleiding onterecht omdat, in mijn ogen, de ATPL opleiding het niveau van technisch MBO/HBO niet haalt. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik het beroep niet serieus neem of niet respecteer. Ik vind alleen de opleiding op het theoretische vlak te mager. Ook de type rating, gaat met 2 weekjes groundschool nogal met grote passen door de stof heen en laat een hoop buiten beschouwing.

Mijn indruk is dat een hoop net afgestudeerde ATPL-ers denken dat ze heel wat in handen hebben, zeg maar of het klopt of niet. Maar het tegenovergestelde is waar. Je hebt je net voor dik 150K in de schulden gestoken, je papiertje is buiten de vliegerij niet zoveel waard en je hebt te weinig ervaring voor een goede kans op een baan binnen de vliegerij. Op dit moment liggen de banen niet voor het oprapen, dus valt er niet veel te kiezen. Als je dan in elk geval een begin kan maken door wat ervaring op te bouwen bij bv Arke, al is het maar een zomer lang, zou ik zeggen doen! Je moet wel, anders is iemand anders je voor en zit jij thuis. Geen leuke situatie, en het zou allemaal anders moeten, maar als je niet met de realiteit van vandaag rekening houdt vis je echt achter het net.

Hoop dat dit een wat genuanceerder beeld geeft hoe ik er over denk. In vorige post ben ik expres een beetje kort door de bocht gegaan, vind ik leuk om te doen zo af en toe.

mvg
Ditched

p.s. voor mijn eigen info, iemand die wat kwijt wil over Arke's 737 operatie, roosters etc??
 
Of oostenrijk, Aeronautx die ÖLS heeft overgenomen, wat weer de school van Austrian is. Kost ook beetje hetzelfde.

Enige probleem is geld, maar daar wordt aangewerkt, want ga toch echt niet mn opleiding in NL doen. Afzetters.

Eindelijk iemand die het begrepen heeft! NL vliegscholen zijn duur en in het buitenland zijn vaak betere deals te vinden (quality for money) met een betere kans op doorstroming naar een baan. Je zou eens moeten uitrekenen wat bijvoorbeeld 30 000 euro in opleidingskosten besparen scheelt in de rente die je betaald over 15 jaar.

Bovendien sla je meteen twee vliegen in een klap. En je haalt je FATPL + je leerd een vreemde taal erbij. We weten inmiddels dat de meeste baankansen bij onze Oosterburen liggen dus .....

Veel suc6 met je keuze V1Rotate
 
Eindelijk iemand die het begrepen heeft! NL vliegscholen zijn duur en in het buitenland zijn vaak betere deals te vinden (quality for money) met een betere kans op doorstroming naar een baan. Je zou eens moeten uitrekenen wat bijvoorbeeld 30 000 euro in opleidingskosten besparen scheelt in de rente die je betaald over 15 jaar.

Bovendien sla je meteen twee vliegen in een klap. En je haalt je FATPL + je leerd een vreemde taal erbij. We weten inmiddels dat de meeste baankansen bij onze Oosterburen liggen dus .....

Veel suc6 met je keuze V1Rotate

Dank u,

Na een klein beetje uitrekenen kwam ik uit op een klein verschilletje van 65K t.o.v. NL scholen. Dit i.v.m. de kale kosten 110K. Living uitgaande van 1k pm x 20 is al 20K. is al 130K plus overige kosten plus rente zit je al gauw op 165K.

Dat duits was voor mij geen probleem, maar voor menigeen is het een goede stap om je duits flink te verbeteren. Is meteen goede opstap naar dus het beter beheersen van de taal. Daar heb je geen nonnen voor nodig.

De klas waar ik in zal gaan zitten krijgt gewoon in het Nederlands les, maar je doet ook naast je Engelse LPE ook Duitse LPE examens. Daarnaast buiten de school heb je continue te maken met het spreken van de Duitse taal.

Daarnaast, zit je niet meer onder moeder vleugels, en minimaal 1000 km verderop, waardoor je ECHT een zelfstandige jonge of meisje wordt. Je komt er vandaan als een Meneer of Mevrouw.

Verder wat jij zegt FC, de baankansen liggen momenteel in Duitsland, Oostenrijk , Zwitserland en Italië met Lufthansa Italia.

Daarnaast , wat ik al aangaf, je zit op de school van Austrian ( overgenomen deze week door Aeronautx) . Heeft zelfde status als KLS hier in NL.

Uiteraard ging ik op onderzoek uit naast de bekende praatjes van de school over plaatsingen en de zogenaamde CONTACTEN. Die zijn er wel degelijk.
Vorig jaar 30 studenten afgestudeerd, waarvan er 2 nog geen baan hebben. Dat is best netjes.

De begeleiding die zij doen is zoveel mogelijk bij Airlines waarbij je dus niet zelf je TR hoeft te dokken en nog wel normale T&C's kennen.

Daarnaast is de opleiding maar 13-16 mnd. Dit is dus weer ten gunste van de kosten die je maakt aan levensonderhoud en rente. Uiteindelijk kom je dus uit onder de 100K met living rente en opleidingskosten. Zelf zit ik er nog over na te denken om ook FI te halen en Dispatch. Dat kan daar ook.


Maar goed BACK ON TOPIC:

Aannamens Arke,,,,,,,,,,, Ik zag een vacature voorbij komen voor FO 767. Hiervoor moest je dus 500 PIC hebben en 76 rating?

Hoe zit het dan met je contract? Ik zag niets terugkomen over vast contract of dat het weer een zomer contractje was. Anyone?

Hoe zit het verder met de plekken komend jaar op de 737? KLS ging er weer een aantal plaatsen, maar buiten KLS? Hoeveel plekken?

V1
 
Mannen, mannen

In de meeste gevallen kom je met alleen een opleiding niet aan een goed betaalde baan. Je hebt altijd ervaring en of specialisme nodig. Piloot is nog een machtig mooi beroep maar het is zeker niet meer wat het was 20 jaar terug.

Tegenwoordig met computers en dergelijke wordt er heel veel werk uit handen genomen en dat geldt niet alleen voor het beroep piloot maar ook vele andere beroepen.

Maar om piloot met een chirurg te vergelijken vind ik wel heel erg ver gezocht "zonder iemand te beledigen". Als je ziet wat die mannen en vrouwen doen dan praat je toch echt niet over LBO/MBO of HBO nivo - daar is geen enkele twijvel over mogelijk.

Get over it ! piloot is tegenwoordig ook maar een beroep maar wel een die veel mensen willen doen....

Nogmaals wil ik niemand beledigen ik heb ontzettend veel respect voor het vak en vindt de hele luchtvaart echt een machtig mooie wereldje..

MVG,

AT
 
Hoezo is die vergelijking raar?

Tot een paar jaar geleden had je bij de KLS of NLS nog minimaal een VWO diploma nodig met een goede cijferlijst om tot de opleiding toegelaten te worden en was de kans dat je door de selectie kwam kleiner dan dat je als VWO'er ingeloot zou worden voor een studie geneeskunde. Er was geen database. Wel examens met open vragen of zelfs een mondeling.

Wellicht dat met het huidige grote aanbod van vliegers maatschappijen weer wat eisen kunnen gaan stellen..... ( zoals Lufthansa nog wel doet )
 
Beste heren en dames van TFL, is het salaris wat op pjnw wordt weergeven een beetje accuraat? En hoe wordt een 36 jarige met 2500hr(fokkerrrrr70) ingeschaald?
Met vriendelijke groet,
Slagroomklopper:airforce:
 
Back
Top