aannames arke fly of waarom piloot nou zo'n goed betaalde baan is

voor de 76 nu ook co's nodig: wel met type dus dat zullen er niet zo veel zijn denk ik...

Komt net te laat voor Koning Lucht. Die zit nu bij de Zandhazen in Qatar. Wel met mooie A330 rating. Dat dan weer wel, maar zeer zeker met een bond van een jaar of 3-5.

Prettig voor de werkeloze piloten. Plus als je al een 73 rating heb kun je gecombineerd vliegen volgens mij, als ik het goed las in de vacature. EL Stevo misschien meer info hierover.
 
sommige 76 vliegers vliegen ook de 73. Steef (el stevo) is daar een voorbeeld van die beide types vliegt.
verder misschien iets voor een juniore MP vlieger, welke toekomst er niet meer zo rooskleurig uitziet?
 
Aannames met wat voor een vooruitzicht? Bedrijf gaat de kant van Jetair op.
Geen respect voor hun vliegers.
 
misschien beetje geprikkeld door de acties van jetair ivm jonge ab-initio's die na 10maanden weer op de straat worden gezet.;)
 
Geen respect voor vliegers geldt voor arkefly en misschien ook jetair.
Deze bedrijven zien vliegers als noodzakelijk kwaad. Kijk naar hun tijdelijke contracten. Horizontale instroom van gezagvoerders. Niet accepteren van vakbonden en ga zomaar door.
Ze degraderen het vak als vlieger. Als je dit laat gebeuren dan is de toekomst voor vliegers een zwarte toekomst. Vliegers worden tegen elkaar uitgespeeld op deze manier.
 
Volgens mij ben je niet verplicht om een tijdelijk contract te tekenen. daar ben je zelf bij.
Daarbij, als ik me niet vergis, zit de VNV nu al ruim een jaar aan tafel als erkende gesprekspartner (ik kan me vergissen)
 
Dat is een dooddoener. Vanuit je luie stoel is het makkelijk om te zeggen dat je er zelf voor kiest. Waar het mij omgaat is dat het vak als vlieger uitgehold wordt. Bij arkefly gaat het al zover dat ze copiloten in vaste dienst dwingen om een tijdelijk captains functie te accepteren.
Dit gaat verder dan tijdelijke contracten. Zie jij al tijdelijke captains vliegen met tijdelijke copiloten. Een lachertje. Gaat ook om veiligheid!
 
Komt net te laat voor Koning Lucht. Die zit nu bij de Zandhazen in Qatar. Wel met mooie A330 rating. Dat dan weer wel, maar zeer zeker met een bond van een jaar of 3-5.
Zit inderdaad bij de zandhazen. Bond is voor 24 maanden. Ik krijg hier meer dan een junior CAPTAIN bij Arke. Verder roerend met FIR eens.
 
Zit niet in mijn luie stoel. Ik werk ook gewoon voor mijn centen. Net als jullie, naar ik aanneem.
Zie niet in wat veiligheid ermee te maken heeft.
En zie niet in waarom vliegers uitgezonderd moeten worden van de uitholling van functies van werknemers door bedrijven. In elke branche ter wereld vind op dit moment uitholling van functies bij personeel plaats, waarom zouden vliegers daarvan uitgezonderd moeten worden? Puur omdat we vlieger zijn? Ook jij bent "gewoon" een werknemer en dus een DIRECTE kostenpost van je werkgever. Waarom mag iemand die koffers sjouwt wel met een tijdelijk contract afgescheept worden en na afloop op straat gezet worden en een vlieger niet?(kom maar op met die bak stront die ik nu over me heen ga krijgen :D )

Laat duidelijk zijn, ik ben tegen de uitholling voor personeel door werkgevers in elke branche dan ook, maar zie niet in waarom vliegers verheven moeten zijn boven de rest van het personeel.

En al helemaal niet wat dit met veiligheid te maken heeft.
 
Last edited:
Vanuit ervaring kan ik een ieder vertellen dat de standaard bij JAF bijzonder hoog is. Die tijdelijke contracters zijn dan ook met de grootst mogelijke moeite door de OCC gekomen. FIR, ik weet niet waar jij vlieg, maar ik vind het nogal aanmatigend om hier over veiligheid te spreken.
 
Natuurlijk moet je inleveren in slechte tijden. Als je als vliegercorps nog niet eens marktconform ben is dat natuurlijk niet realistisch. Dan wil je als bedrijf voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik volg arkefly al een tijdje heb namelijk bij HXLgevlogen.
Vind het een bedrijf met potentie maar niet over de ruggen van het personeel. Ik ken niet de standaard bij jetair. Weet uit het verleden dat hoirizontale instroom bij HXL een paar miskleunen heeft opgeleverd. Lijkt mij dat je beter binnen je bedrijf de promoties kunt doen ipv oude vastgeroeste HV of MP vliegers binnen te halen. Dat heeft ook met veiligheid te maken.
 
Zit niet in mijn luie stoel. Ik werk ook gewoon voor mijn centen. Net als jullie, naar ik aanneem.
Zie niet in wat veiligheid ermee te maken heeft.
En zie niet in waarom vliegers uitgezonderd moeten worden van de uitholling van functies van werknemers door bedrijven. In elke branche ter wereld vind op dit moment uitholling van functies bij personeel plaats, waarom zouden vliegers daarvan uitgezonderd moeten worden? Puur omdat we vlieger zijn? Ook jij bent "gewoon" een werknemer en dus een DIRECTE kostenpost van je werkgever. Waarom mag iemand die koffers sjouwt wel met een tijdelijk contract afgescheept worden en na afloop op straat gezet worden en een vlieger niet?(kom maar op met die bak stront die ik nu over me heen ga krijgen :D )

Laat duidelijk zijn, ik ben tegen de uitholling voor personeel door werkgevers in elke branche dan ook, maar zie niet in waarom vliegers verheven moeten zijn boven de rest van het personeel.

En al helemaal niet wat dit met veiligheid te maken heeft.

Wat een onzin B767-300ER.

Als een bedrijf verlies lijd kan ik er wel mee instemmen dat voorwaarde uitgehold worden ten behoeve van het voortbestaan en dus behoud van werkgelegenheid.
Dit is bij Tui en Arkefly totaal niet aan de oorde. Dit bedrijf loopt relatief goed. Ze zijn dan ook flink aan het uitbreiden. De uitholling van arbeidsvoorwaarde hier is een ordinaire extra winst verhoging voor de aandeelhouders over de ruggen van de werknemers. Dit is in geen geval goed te praten.
Het wordt tijd dat deze collega's zich via de VNV collectief verzetten tegen dergelijke praktijken. Gelukkig is men hiermee bezig.. ( nieuw promotiebeleid )
 
Purno said:
Als een bedrijf verlies lijd kan ik er wel mee instemmen dat voorwaarde uitgehold worden ten behoeve van het voortbestaan en dus behoud van werkgelegenheid.
Dit is bij Tui en Arkefly totaal niet aan de oorde

Beste Purno,

Wat is jouw bron als KLM-er tov de winstgevendheid van ArkeFly? (heb het dus niet over TUI, maar ArkeFly) want ben wel erg benieuwd waar je dat op baseerd? Dat je mijn uitspraken direct als onzin wil bestempelen prima, graag wel even staven met feiten dan.

Daarbij krijg ik het idee dat je mijn 1 na laatste alinea niet goed hebt gelezen:

B767-300ER said:
Laat duidelijk zijn, ik ben tegen de uitholling voor personeel door werkgevers in elke branche dan ook, maar zie niet in waarom vliegers verheven moeten zijn boven de rest van het personeel.

Hierin stel ik toch vooral dat ik TEGEN de uitholling van (secundaire) voorwaarden ben! Bij welke branche of werkgever dan ook.
Ik zie alleen niet in dat als het wel noodzakelijk is, waarom het, als het slecht gaat, dan iedereen mag treffen, behalve de vliegers. Dat is juist mijn punt. Waarom zijn vliegers verheven om hierbij niet "getroffen" te hoeven worden?

Even een ander voorbeeld: Je hebt een huis in Spanje waar je alleen in de winter woont en niet in de zomer. Voor de zomermaanden heb je iemand gevonden die in ruil voor geld op je huis aldaar past. Na de zomermaanden heb je hem uiteraard niet meer nodig. Hou je hem dan evengoed in dienst en betaal je hem dan evengoed salaris door in de wintermaanden, omdat je tenslotte toch geld genoeg hebt? Of denk je dan ook aan je eigen portemonnee?

Voor FIR: HXL en ArkeFly zijn nu verschillende bedrijven en zaken die in het verleden normaal waren zijn nu wellicht wel heel anders......
Daarbij zie ik nog steeds de link met JetAir en de Veiligheid, niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
 
Back
Top