aannames arke fly of waarom piloot nou zo'n goed betaalde baan is

Ze moeten nog wel hun lening afbetalen dus een part time contract is echt niet zo mooi als het klinkt. En volgens mij verdienen ze daar echt geen vet pot...
 
Nee klopt, maar aangezien zn allemaal uiteindelijk bij KLM beginnen is het echt niet verkeerd om alvast een paar honderd uur te vliegen. Beter dan wat hun klasgenoten doen, mensen rondrijden, auto's tanken, koffie verkopen, of weet ik het.
 
Nee klopt, maar aangezien zn allemaal uiteindelijk bij KLM beginnen is het echt niet verkeerd om alvast een paar honderd uur te vliegen. Beter dan wat hun klasgenoten doen, mensen rondrijden, auto's tanken, koffie verkopen, of weet ik het.

Je bedoelt niet de markt verzieken door dit soort voorwaarden te aanvaarden.
(TR betalen en dan een tijdelijk contract krijgen, dit gecombineerd met een laag loon...)
 
Absoluut waar. Vind het gewoon smerig dat Arkefly zich ook al verlaagd tot deze praktijken. Eerst een seizoenscontract en daarna een part time contract waar ze voor in hun handjes mogen klappen...

Bah...
 
Absoluut waar. Vind het gewoon smerig dat Arkefly zich ook al verlaagd tot deze praktijken. Eerst een seizoenscontract en daarna een part time contract waar ze voor in hun handjes mogen klappen...

Bah...

Ik heb even zitten te bedenken hoe te reageren om niemand voor het hoofd te stoten, zal niet helemaal lukken verwacht ik. :)

Zeker geen nette manier maar ze zouden vandaag ook eventueel een sollicitatie richting AH kunnen sturen.
Met die keuze voorop denk ik dat vrijwel iedereen het had gedaan ondanks dat hij/zij de markt dan zou verzieken, hoe smerig en egoïstisch ook.
En idd, zo komen we in de vicieuze cirkel van de huidige markt. Crisis is volgens mij altijd een enorme egoïstische tijd geweest en zal dat ook wel blijven.

Oftewel, twee kanten van de medaille. Ik weet niet welke kant ik zou kiezen. De lening zal ook betaald moeten worden...

Maar reken me dit niet aan, ik zinspeel alleen op de keuze die zij ooit hebben gemaakt en was alleen benieuwd naar de situatie nu na 1 november. :)
 
Ik zeg dat ik het smerig vind van Arkefly. De studenten verwijt ik niets, zij vragen immers niet om een part time- of seizoenscontract. Het is het bedrijf dat misbruik maakt van de huidige economische situatie om hun overhead laag te houden ten koste van jonge vliegers met een grote schuld die keen zijn om te vliegen...
 
je hoeft niet te tekenen...
Dit wist je bij voorbaat toen je je half jaar contract aanging, smerig of niet.
Overigens gebeurd dit op heel veel plaatsen, niet alleen in de luchtvaart. 1 of 2 tijdelijke contracten, op het moment dat er een contract voor onbepaalde tijd aankomt,een bedankt en tot ziens.
Take it or leave it. datzelfde gold voor de mensen die zon 6 maanden geleden dit contract aangingen. Smerig of niet. Ze wisten het van te voren. (waarmee ik nergens zeg dat ik het goedkeur)
 
Welkom in de wereld die commercie heet.... Bedrijven zijn geldmachines, hoe je het ook went of keert. Verantwoord ondernemerschap telt tot op het moment dat de rode cijfers eraan zitten te komen, daarna wordt het opeens een heel stuk minder. Ik noem als voorbeeld maar een TNT die er een hoop mensen uitgooit...
 
je hoeft niet te tekenen...
Dit wist je bij voorbaat toen je je half jaar contract aanging, smerig of niet.
Overigens gebeurd dit op heel veel plaatsen, niet alleen in de luchtvaart. 1 of 2 tijdelijke contracten, op het moment dat er een contract voor onbepaalde tijd aankomt,een bedankt en tot ziens.
Take it or leave it. datzelfde gold voor de mensen die zon 6 maanden geleden dit contract aangingen. Smerig of niet. Ze wisten het van te voren. (waarmee ik nergens zeg dat ik het goedkeur)

Ja, maar 767-300ER, je hoort de mensen natuurlijk niet klagen. Dat zijn namelijk KLS-studenten die of nu 3 jaar niks zouden doen, of op deze manier (alhoewel ze dus de TR moeten betalen) wat kunnen vliegen tot ze bij KLM beginnen. Als ik KLS had gedaan en zou weten dat de mensen voor mij al 1,5 jaar aan het wachten zijn, had ik het ook gedaan.

Die TR overigens zit voor alles min 8000 euro gewoon in hun standaard opleiding. Die 8000 euro moesten ze later bijbetalen om de circuitjes te gaan vliegen en de TR volledig te maken.

En degenen die dat gedaan hebben en daarna zijn aangenomen bij Jet-Air of Arke, die hebben het nu prima natuurlijk en dat is heel mooi voor ze. Die hoor je (terecht) niet klagen. Want ze kunnen daarna iets anders gaan doen bij een maatschappij met een iets betere CAO.

Dus de enigen die hier het nadeel van merken zijn de rest van de vliegers bij Arke of degenen die hierna bij Arke gaan vliegen. Maar zouden deze KLS-studenten het niet gedaan hebben dan zijn er wel weer 14 anderen die het geld zo zouden bijlenen.
 
Duidelijk
Naar wat ik begrepen heb vliegen de vliegers die dit betreffen in de periode nov-apr nog parttime en mogen ze daarna wederom full aan de bak.
Wel nodig ook, 737 nr 4 en 5 worden in april verwacht.
 
Het part time doorvliegen is beter dan aan de grond staan. Trouwens, met de uren die ze nu hebben kunnen ze de wereld over en veel meer verdienen bij andere luchtvaart bedrijven. Dat ze bij Arke blijven lijkt me toch echt hun eigen keus.
 
Misschien ligt er nog een kans voor sommige mensen, aangezien TFL met 4 x 767 blijft opereren.
Met de extra 737 misschien een aantal upgrades, dus co's nodig denk ik zo!
Dus give it a try!
 
Back
Top