Aannames 2015

Geen idee waar je dat vergelijk vandaan haalt, maar voor jouw info, er zijn echt niet zoveel banen waarbij direct bij indiensttreding je een contract voor onbepaalde tijd krijgt.
Dat is mijn punt. Vraag bv maar aan ome Camiel. En die werkte niet op de afdeling "houdbaar" van KLM. (Zo wordt oa de frisdrankenafdeling bij AH genoemd, voor het geval je hem niet snapt)

En ik zeg er ook nog maar eens bij dat ik het zelf ook niet wenselijk acht in de luchtvaart, een tijdelijk contract, maar dat het er wel is. Snap dan ook niet waar je reactie vandaan komt.
 
Niet iedereen buiten de vliegerij werkt bij Albert Heijn op de frisdrank afdeling.

Zo'n beetje het gehele grondpersoneel bij KL/Trans/Arke zal je dankbaar zijn voor de vergelijking :biertje:

Verder precies wat B767 zegt. Ik ken in mijn omgeving bijna niemand(!) die meteen met een vast contract begonnen is. Het is naief om te denken dat mensen meteen een vast contract krijgen. Dat gebeurt in de luchtvaart niet, en in de meeste andere sectoren ook niet. Wist je dat een gedeelte van het KL grondpersoneel telkens op tijdelijke contracten gezet wordt? Aantal half jaar contracten tot de max is bereikt, dan paar maanden thuis zitten, en dan weer terug mogen komen.


Leuk? Nee. Maar zo is het nu eenmaal.
 
Verder precies wat B767 zegt. Ik ken in mijn omgeving bijna niemand(!) die meteen met een vast contract begonnen is.
Begonnen zijn is heel iets anders dan dat een contract bij voorbaat al niet verlengd gaat worden en dat men het volgende jaar dus weer een nieuw groepje suckers zoekt voor een "tijdelijk" 1-jaars contract. En hebben die mensen in jouw omgeving ook allemaal €150k studieschuld? En moeten die ook hun studie geldig houden door 2x per jaar een nieuw examen af te leggen?

Proeftijd? Prima, niks mis mee, maar als je van tevoren al verteld wordt dat het bij een tijdelijk contract blijft en dat je na 1 jaar vervangen wordt dan is dat gewoon "mensen aan het lijntje houden is," want die arbeidsplaats blijft dus gewoon bestaan als ik het goed begrijp.

Zeg B767-300ER, ben jij zo'n hypocriete babyboomer die lekker "hoog en droog" al sinds jaar en dag een vast contract heeft, en binnenkort mag gaan genieten van een "welverdiend pensioen" terwijl de volgende generatie het mag uitzoeken met de staatsschuld en met tijdelijke contracten zonder pensioenopbouw? Of ben je zo'n mislukte piloot die de echte werkdruk niet aan kon en daarom maar richting een comfortabel 9-17 kantoorbaantje (vast contract uiteraard! :biertje: ) gevlucht is, en die nu lekker makkelijk vanaf de zijlijn "schneller, schneller!" loopt te roepen?
 
Alle vliegers bij Arke beginnen op een tijdelijk contract. Er is er slechts 1 niet verlengd afgelopen jaar, maar niet omdat er een overschot aan vliegers was.
Mixed fleet flying gebeurd, maar niet heel veel. Het is zeker geen voorwaarde voor de aanname.

Op ZNZ, CUR en SFB/MIA verblijven we niet all inclusive. Hier krijg je prima dag vergoedingen die onlangs nog verhoogd zijn (flink) ivm de slechte dollar koers.
Op ZNZ slapen we sowieso niet momenteel.

De contracten van begin dit jaar waren tijdelijk, aangezien er een 737 ingehuurd wordt van een andere airline die geen cockpit personeel kon leveren. Hier vliegt dus Arke personeel op (speciaal aangenomen) en zodra de kist weer weg gaat gaat dus ook het personeel weer weg. Vandaar een tijdelijk contract dat bij voorbaat waarschijnlijk niet verlengd wordt. Zeg nooit nooit..
 
Begonnen zijn is heel iets anders dan dat een contract bij voorbaat al niet verlengd gaat worden en dat men het volgende jaar dus weer een nieuw groepje suckers zoekt voor een "tijdelijk" 1-jaars contract.

<<<<KNIP>>>>

Proeftijd? Prima, niks mis mee, maar als je van tevoren al verteld wordt dat het bij een tijdelijk contract blijft en dat je na 1 jaar vervangen wordt dan is dat gewoon "mensen aan het lijntje houden is," want die arbeidsplaats blijft dus gewoon bestaan als ik het goed begrijp.
Hold your horses mate. want om antwoord te geven op je laatste vraag, je begrijpt er inderdaad geen bal van.

Als je dit gehele topic vanaf post 1 doorleest zal je lezen dat ik heb geroepen dat in principe alle tijdelijke contracten bij Arke zijn omgezet naar onbepaalde tijd na hun jaar contract. (enkele uitzonderingen daargelaten, maar dat handje vol vliegers weet zelf maar al te goed waarom dat omzetten bij hen niet is gebeurd)

Dit jaar is er een uitzondering op gemaakt, en halverwege dit topic heb ik mezelf dan ook gecorrigeerd. Die uitzondering is niet geboren uit luxe of om arbeidsvoorwaarden of weet ik het. Die uitzondering is er gekomen omdat er dit jaar een kist in de vloot is gekomen voor de zomer waarbij de leverende maatschappij geen cockpit kon leveren. Waar Arke normaal aan Wet lease doet is dit dus een damp lease. De vliegers die daarvoor zijn aangenomen is dit ook direct bij aanname duidelijk gemaakt. In het begin van dit topic was ik daar niet van op de hoogte, ik heb dit later gecorrigeerd. Daarbij betrof het voor hen geen jaarcontract, maar een contract voor een X aantal maanden (zomerdrukte), op dezelfde manier zoals die rode maatschappij waar jij voor werkt dat wellicht vroeger ook deed voor de zomerdrukte en de groene maatschappij nog steeds elke zomer doet)

De baan blijft dus niet bestaan zoals jij roept. De baan verdwijnt na deze zomer, tegelijk met het verdwijnen van de machine..




Zeg B767-300ER, ben jij zo'n hypocriete babyboomer die lekker "hoog en droog" al sinds jaar en dag een vast contract heeft, en binnenkort mag gaan genieten van een "welverdiend pensioen" terwijl de volgende generatie het mag uitzoeken met de staatsschuld en met tijdelijke contracten zonder pensioenopbouw? Of ben je zo'n mislukte piloot die de echte werkdruk niet aan kon en daarom maar richting een comfortabel 9-17 kantoorbaantje (vast contract uiteraard! :biertje: ) gevlucht is, en die nu lekker makkelijk vanaf de zijlijn "schneller, schneller!" loopt te roepen?

Klopt helemaal, wat heb jij een mensenkennis zeg!

FYI. Ik vlieg niet. Niet omdat ik het zelf niet meer wou, maar omdat een ander met drank op in het verkeer dat voor mij (en een naaste op een veel ergere manier) heeft verknald. Is geen geheim, staat hier ook gewoon ergens op AW al eens beschreven. Kan ff zo snel niet meer vinden waar.

Ik ben halverwege 30, dus mocht willen dat ik al snel kan genieten van pensioen. Helaas, niets is minder waar, ik moet nog ruim 30 jaar door tot 67. Net als elke andere niet-vlieger. Ook geen baby of kind te vinden hier in huis overigens. Helaas ook geen 9 tot 17 kantoorbaan, maar gewoon ruim 2000 uur per jaar aan het werk. Voor onbepaalde tijd, dat dan weer wel, maar gewoon na 2 maanden proeftijd en 3 jaarcontracten. Inderdaad, het is wel een leuzeleventje vergeleken met de 1000 uur die jij wellicht op jaar basis maakt?

Wanneer mag/moet jij eigenlijk stoppen? Is dat als je over 5 jaar met pensioen gaat of als jij en je oud collega's de zoveelste rechtszaak hebt verloren tegen de moeder van je (wellicht ondertussen oud-)werkgever omdat die wegens zo goed ondernemerschap zo goed voor jullie Rode vliegers zorgt momenteel?

Tip van mijn kant, wellicht eerst even rustig lezen en je facts checken voordat je zo uit de bocht vliegt?
 
Alle vliegers bij Arke beginnen op een tijdelijk contract. Er is er slechts 1 niet verlengd afgelopen jaar, maar niet omdat er een overschot aan vliegers was.
Mixed fleet flying gebeurd, maar niet heel veel. Het is zeker geen voorwaarde voor de aanname.
OKay, maar komen dit soort berichten dan vandaan;

Mij vertelden ze dat er geen kans was om na de zomer te blijven. Helaas kon ik er daarom niet op ingaan..

Same here,, werd benaderd via de mail een poosje terug voor 11 maanden vliegen. Geen garanties verder, dus helaas niet op in kunnen gaan :dozey:

Heb er expliciet naar gevraagd, er was geen kans op verlenging na de zomer.. Jammer dat ze zich dit kunnen veroorloven door alle tijdelijke klsers!

Dat is dus zoals Bobermo al zegt:
Vreemde manier van recruiten..

Inderdaad, want dan deugt er volgens mij geen donder van óf het businessplan als je zo bang bent dat je denkt dat de economie ieder moment in elkaar kan storten en dat je geen 12 maanden vooruit durft te denken, en/of selectieprocedures als je zo bang bent om slechte, luie en ongemotiveerde piloten binnen te halen, dat je een enorme slag om de arm moet houden door met tijdelijke contracten te gaan werken. Gaan die bestellingen bij Boeing ook zo? Geen vaste bestelling, geen aanbetaling, maar wel het vliegtuig feestelijk in ontvangst nemen en er 12 maanden mee rondvliegen, en dan gewoon zeggen "ja ja, dets de weej tings wurk in Holland, wie laajk to kiep a slag om die arm?"

Bij mijn huidige en vorige werkgevers is/was een proeftijd van 3 tot max 6 maanden normaal, en zoals al gezegd, daarmee heb ik geen enkel probleem. De algemene info op het sollicitatiegesprek was echter dat als je gewoon netjes je werk doet en niet loopt te prutsen in de sim, dat dan je proeftijd na resp. 3-6 maanden automatisch overgaat in een vast contract. Zo hoort het ook: het is geven en nemen in het leven, en niet alleen maar graaien. Dat geldt echter van beide kanten.

Fookhe, bedankt voor je berichtje! :biertje:

Als je dit gehele topic vanaf post 1 doorleest zal je lezen dat ik heb geroepen dat in principe alle tijdelijke contracten bij Arke zijn omgezet naar onbepaalde tijd na hun jaar contract. (enkele uitzonderingen daargelaten, maar dat handje vol vliegers weet zelf maar al te goed waarom dat omzetten bij hen niet is gebeurd)

Dit jaar is er een uitzondering op gemaakt, en halverwege dit topic heb ik mezelf dan ook gecorrigeerd. Die uitzondering is niet geboren uit luxe of om arbeidsvoorwaarden of weet ik het. Die uitzondering is er gekomen omdat er dit jaar een kist in de vloot is gekomen voor de zomer waarbij de leverende maatschappij geen cockpit kon leveren. Waar Arke normaal aan Wet lease doet is dit dus een damp lease. De vliegers die daarvoor zijn aangenomen is dit ook direct bij aanname duidelijk gemaakt. In het begin van dit topic was ik daar niet van op de hoogte, ik heb dit later gecorrigeerd. Daarbij betrof het voor hen geen jaarcontract, maar een contract voor een X aantal maanden (zomerdrukte), op dezelfde manier zoals die rode maatschappij waar jij voor werkt dat wellicht vroeger ook deed voor de zomerdrukte en de groene maatschappij nog steeds elke zomer doet)

De baan blijft dus niet bestaan zoals jij roept. De baan verdwijnt na deze zomer, tegelijk met het verdwijnen van de machine..

Tja, wat is het nou? Deze topic gaat over "Aannames 2015," dus waarom lul je nou over dat tijdelijke contracten, op enkele uitzonderingen na, meestal gewoon omgezet worden in vaste contracten? Als er dus inderdaad een kist uit gaat, dan zijn de aannames voor 2015 met een reële kans op een vast contract dus inderdaad "the square root of f*ck all:" NUL dus! Zeg dat dan eerlijk, en kom niet met allerlei vage bullshit als "slag om de arm" aan. De meeste piloten willen namelijk iets kunnen plannen in hun leven, zoals familie, verhuizen, hypotheek, studieschuld, carrière enz.
 
Red Matter,

Is LEZEN nu echt zo moeilijk.

Ik lul inderdaad maar wat.

Tot aan 2015 zijn ALLE contracten (op een enkeling na) omgezet. IK meende dat dat dit voor 2015 voor de 737 zomeraannames ook weer zou gelden. Dat heb ik ook hier gepost. Ergens in maart. (en dat post Flying 737 ook dat dat in het verleden ook zo was) Alle geciteerde berichten van jou had ik uiteraard ook gelezen (In maart, toen ze gepost werden) en even wat onderzoek gedaan.
Toen bleek dat dat bij navraag dit jaar expliciet niet zo was, omdat het explicitet voor de damp lease betrof, heb ik mezelf dan ook "gecorrigeerd". Ergens in April. Betrof duidelijke en contract voor X aantal maanden zonder kans op verlenging omdat de kist er dan weer uitgaat. Dat wist ik niet toen ik in maart andere (achteraf foutieve) informatie gaf.
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showpost.php?p=288408&postcount=22
Beetje flauw om 5 maanden na mijn eigen correctie op mijn foute informatie nog even te roepen dat ik onzin verkoop.

De 76 aanname procedure, die ik deze week heb gepost, staat helemaal los van dit alles.

Groeten van een hypocriete babyboomer. Me lunchpauze zit erop, ik moet weer doorwerken tot 17 uur.
 
Red matter, ik heb in dezelfde post uitgelegd waar die berichten vandaan kwamen. Ivm de kist die deze zomer extra kwam en dus tijdelijk. De sollicitatie procedure waar p.a. Bobermo zich voor wilde aanmelden was voor diezelfde kist. Vandaar dat hij te horen kreeg dat er na een X aantal maanden geen verlenging mogelijk was.
 
@ B767, tussen jaar 6 en jaar 7 "schiet" het salaris rap omhoog volgens jouw post. Ga je hier uit van eventuele promotie? Als je ervaring meeneemt op welk jaar kom je dan binnen? Arkefly als FO is nou niet echt bepaald een vetpot. Zeker niet voor 'n 76 met een (al dan niet theoretisch) tijdelijk contract. Wat is de doelgroep, mensen die perse AMS als basis willen?
 
Beste JIP,

In dezelfde post als waar de bedragen staan (bij benadering) ben ik uitgegaan van een bepaalde situatie die ik erboven heb geschetst. Daar staat onder andere dat hij na het zesde jaar captain wordt. Vandaar de sprong

Ervatingsjaren zijn de ervaringsjaren van een jet (737 of soortgelijk of groter). Deze tellen mee.

Doelgroep is mensen die prr se in Amsterdam willen werken en in bezit zijn van een 76 rating.
 
Worden nog steeds sims ingepland voor type rating maar uiteindelijk geen contract? Klachten bij H. Wondaal die deze oplichting heeft mogelijk gemaakt. Toch top zo'n vrije markt loopbaanregeling.
 
Hoe kan het trouwens dat men bij een bedrijfje als Arkefly (zoals B767-300ER suggereert) binnen 6 a 7 jaren captain wordt (upgrades naar senioriteit?).
Gaan er zoveel piloten met pensioen? Komen er telkens nieuwe kisten bij?
Ik neem aan dat als je nu wordt aangenomen je onderaan de lijst moet beginnen?

Bij een vloot van 10 kisten zijn er +- 50 copiloten in dienst? Die allemaal in 6 a 7 jaar captain zijn?
 
HoHo

Ik schetste even een fictieve situatie op basis van een paar veronderstellingen.
Leeftijd, ervaring etc. promotie na zoveel jaar. Ik heb nergens als hard feit gesteld dat je op dit moment na 6 jaar captain wordt... Was slechts een geschetste situatie. (ja RedMatter, brand me maar weer af) Al denk ik dat ik er over de laatste 10 jaar genomen gemiddeld wellicht niet heel veel naast zit, maar wellicht dat anderen daar iets meer over kunnen roepen?

En er zijn overigens wel "ietsje" meer dan 50 copiloten in dienst met 9 kisten waarvan 4 ICA :) Denk zomaar dat er al bijna 50 CO's zijn op de 76/78, aangezien een groot gedeelte van die vluchten met 3 man wordt uitgevoerd... Daar komen de 5 73's nog bij. (heb even geen harde cijfers hier)
 
Oke oke, ''een fictieve situatie dan'' ;)

Mocht het kloppen vind ik het wel erg snel. Het klinkt natuurlijk erg uitnodigend. Nu beginnen en in 6 a 7 jaar captain zijn. Zoals je al zei, er zijn waarschijnlijk meer dan 50 co-piloten in dienst. Hetgeen betekend dat er bij 0 groei en wanneer er alleen upgrades worden aangeboden als iemand anders met pension gaat, ongeveer 10 mensen per jaar met pensioen gaan. Lijkt me misschien een beetje veel, maar goed het zou kunnen :grijns:

Komt nog erbij dat als de door jou beschreven ''fictieve'' situatie klopt. Er captains rondlopen die 36 a 37 jaar oud zijn. Als deze captains met 60 jaar met pensioen zouden gaan er dus een hele lange tijd geen upgrades meer nodig zijn...
 
Dat is het 'm nou net. Er lopen/liepen veel ex KL/HV/MP bazen rond die nu veelal de 65 dichterbij zien komen of al zijn gepasseerd. Deze vliegers hebben dan hooguit een jaar of 10 bij TFL gezeten. Dat stroomt wel lekker door dan, vooropgesteld dat TFL geen DECs meer zou aannemen. Maar dat weet ik niet.
 
Oke oke, ''een fictieve situatie dan'' ;)

Mocht het kloppen vind ik het wel erg snel. Het klinkt natuurlijk erg uitnodigend. Nu beginnen en in 6 a 7 jaar captain zijn. Zoals je al zei, er zijn waarschijnlijk meer dan 50 co-piloten in dienst. Hetgeen betekend dat er bij 0 groei en wanneer er alleen upgrades worden aangeboden als iemand anders met pension gaat, ongeveer 10 mensen per jaar met pensioen gaan. Lijkt me misschien een beetje veel, maar goed het zou kunnen :grijns:

Komt nog erbij dat als de door jou beschreven ''fictieve'' situatie klopt. Er captains rondlopen die 36 a 37 jaar oud zijn. Als deze captains met 60 jaar met pensioen zouden gaan er dus een hele lange tijd geen upgrades meer nodig zijn...

Helemaal met je eens Sky. Echter zoals 76-er terecht opmerkt zitten/zaten er een hoop oud AHD/HXL/MP die relatief oud zijn/waren. Daarbij is de vloot de laatste 10 jaar gegroeid van 3x 767 naar 9 eenheden. Nummer 10 komt waarschijnlijk komend jaar. Dat heeft ook wat groei veroorzaakt. Dus nul groei valt de laatste paar jaar wel mee

Er zitten overigens zelfs jongere captains bij Arke dan 36 hoor ;-)

Maar ik snap je punt helemaal!
 
Op de 73 en 78 geen DEC's meer. Op de 76 weet ik dat eigenlijk noet maar volgens mij was daar een kleine uitzondering op daar ze ook een groep Engelse vliegers coor een vaste periode gedetacheerd hadden voor de 76. Weet even niet meer welke maatschappij. Had te maken met tekort aan vliegers door de vele 78 opleidingen
 
Back
Top