Aannames 2015

Dat snap ik, dat heb ik gewone wereld ook altijd gehad. Maar dat is toch iets anders dan te zeggen dat er absoluut geen kans is op verlenging? Helemaal als jij zo stellig stelt dat er wel kans is op verlenging.
Nogmaals even voor de duidelijkheid, het lijkt me een erg leuke maatschappij om voor te werken:biertje:

idd
die ongein kunnen ze zich alleen permitteren omdat er zoveel andere geinteresseerden zijn
 
Dat snap ik, dat heb ik gewone wereld ook altijd gehad. Maar dat is toch iets anders dan te zeggen dat er absoluut geen kans is op verlenging? Helemaal als jij zo stellig stelt dat er wel kans is op verlenging.
Nogmaals even voor de duidelijkheid, het lijkt me een erg leuke maatschappij om voor te werken:biertje:

Ik ben erachter...
De contracten die nu ad-hoc werden uitgegeven voor deze zomer was niet voor het vliegen van de eigen 737 machines, maar voor het vliegen van 1 van de 4 zomerleases welke gedeeltelijk als damp-lease naar Arke komen en gedeeltelijk door (al dan niet tijdelijke) Arke vliegers wordt gevlogen. (Normaal wordt het inclusief crew gehuurd, maar dat was dit jaar bij 1 van de kisten wat lastig)
Vandaar dat er in deze expliciet geen verlenging mogelijk was...
 
Naar verluid staat er een vacature open voor CO 767
Dient al in bezit te zijn van 767 TR. Er wordt (naar verluid) een man of 7 gezocht voor start aankomende winter.
 
Paar jaar geleden toevallig daar eens gesolliciteerd omdat ik in het bezit was van een typerating B757, B767.

Toentertijd moest je een 3 jarige bond tekenen vanwege een of andere MNPS cursus die 15000€ zou kosten (terwijl je al met TQ binnen komt)

Arkefly bood zelf echter een 1 jarig contract aan. Maar dat schijnen ze altijd zo te doen en ''dit wordt na 3 keer verlengen omgezet in een permanent contract''.

Ik ken zelf toevallig een paar jongens die niet verlengt zijn geworden en heb daarom besloten dit niet te doen.

Vond het allemaal een beetje een rare gang van zaken. Er werd tijdens de sollicitatie ook gezegd dat ze op den duur van je verwachten dat je dual fleet gaat vliegen en zodoende opnieuw een bond moet tekenen voor de B737 (maar in de tussentijd krijg jij dus jaarcontractjes aangeboden)

Oja, op de vraag wat je er verdient als FO met experience, iets van 3200 bruto, thats it. Vrijwel geen toeslagen omdat je in een all in resort wordt gezet.
 
Voor mij was dat de reden om hun aanbod af te slaan op de 767 een aantal jaar geleden. Ik kon het financieel niet trekken. Af en toe nog wel half spijt gehad. Het lijkt mij een enorm leuk bedrijf om voor te werken.
 
Paar jaar geleden toevallig daar eens gesolliciteerd omdat ik in het bezit was van een typerating B757, B767.

Toentertijd moest je een 3 jarige bond tekenen vanwege een of andere MNPS cursus die 15000€ zou kosten (terwijl je al met TQ binnen komt)

Arkefly bood zelf echter een 1 jarig contract aan. Maar dat schijnen ze altijd zo te doen en ''dit wordt na 3 keer verlengen omgezet in een permanent contract''.
Het voordeel is gelukkig dat als op dat moment jouw contract op verzoek van WG niet wordt verlengd, de bond komt te vervallen (als ik het goed heb begrepen)

Ik ken zelf toevallig een paar jongens die niet verlengt zijn geworden en heb daarom besloten dit niet te doen.
Even voor mijn helderheid, je kent een paar jongens die een jaarcontract op de 767 hebben gehad met een bond van 3 jaar, die niet verlengd zijn?
En waarom zijn deze niet verlengd. Simpelweg omdat er geen plek meer voor ze was of andere redenen?
Vond het allemaal een beetje een rare gang van zaken. Er werd tijdens de sollicitatie ook gezegd dat ze op den duur van je verwachten dat je dual fleet gaat vliegen en zodoende opnieuw een bond moet tekenen voor de B737 (maar in de tussentijd krijg jij dus jaarcontractjes aangeboden)
Volgen mij vliegen er enkel een klein aantal 767 vliegers ook de 737, allen met een contract voor onbepaalde tijd. Zover mijn kennis strekt zijn er geen jaarcontracters die dual fleet vliegen.
Oja, op de vraag wat je er verdient als FO met experience, iets van 3200 bruto, thats it. Vrijwel geen toeslagen omdat je in een all in resort wordt gezet.

Redelijke achterhaalde info als je het mij vraagt.

Ze zoeken ervaren vliegers met 76 rating.

Laten we even uitgaan van iemand met de leeftijd van 30 die al 5 jaar zijn ATPL heeft. Na 6 jaar in dienst wordt wordt hij captain. (hij is dan 36)

Bedragen bruto per maand, excl vakantiegeld (8%), representatievergoeding, reiskosten en daggeld. Het laatste is inderdaad minimaal, daar je in ZNZ, CUN, CUR , PUJ, SFB en SID op all inclusive hotels verblijft. Is bijna eigenlijk alleen van toepassing op ACMI's.

Eerste jaar circa 4000
tweede jaar circa 4300
derde jaar circa 4600
vierde jaar circa 5700 (Promovatie tot sr FO)
vijfde jaar circa 6100
zesde jaar circa 6400
zeven jaar circa 8250
Acht jaar circa 8700

De promovatie tot SR FO kan ook reeds na 18 maanden plaatsvinden, mits vlieger reeds 4000 uur op een jet (737 of groter) heeft.
 
Want Arke mag niks aan hun aannamebeleid veranderen wanneer deze beschreven staat op Airwork?

Uiteraard mogen zij dat, mits er aanleiding toe bestaat, maar na bovengenoemde posts is er niemand meer aangenomen en zijn er geen kisten bijgekomen in de vloot. Lijkt mij dus ook geen aanleiding om opeens een andere strategie te hanteren, maar wie ben ik.
Er wordt wel gesproken over een 6e 737 in de vloot, maar verdere uitgebreide details hierover ontbreken nog. Een en ander is ook afhankelijk van het wegzetten van capaciteit in de winter (Sunwing, Nok-Air)
 
Uiteraard mogen zij dat, mits er aanleiding toe bestaat, maar na bovengenoemde posts is er niemand meer aangenomen en zijn er geen kisten bijgekomen in de vloot. Lijkt mij dus ook geen aanleiding om opeens een andere strategie te hanteren, maar wie ben ik.
Er wordt wel gesproken over een 6e 737 in de vloot, maar verdere uitgebreide details hierover ontbreken nog. Een en ander is ook afhankelijk van het wegzetten van capaciteit in de winter (Sunwing, Nok-Air)
Bedankt voor de info
 
Uiteraard mogen zij dat, mits er aanleiding toe bestaat, maar na bovengenoemde posts is er niemand meer aangenomen en zijn er geen kisten bijgekomen in de vloot.
Ik weet dat er in elk geval 2 jongens in mei op gesprek zijn geweest en per 1 juni zijn begonnen. Wellicht heeft dit dan te maken met KLS-ers welke relatief snel en/of onverwacht naar KLM konden?
 
Dat heet "een slag om de arm houden" Je hebt dan altijd een uitweg...
In het "gewone" leven niet ongebruikelijk. Ook eerst een half jaar contract. Onbepaald komt iets later, of niet...
Bullshit, dat heet "mensen aan het lijntje houden." Hoopt men misschien dat volgend jaar nóg meer piloten de markt hebben overspoeld zodat men in 2016 nóg lagere arbeidsvoorwaarden en vage seizoenscontracten door iemands strot kunnen duwen?
 
Over dit antwoord heb je 5 maanden na moeten denken? :biertje:
Als je even verder leest zie je dat ik mezelf al corrigeer..

Dat er dit jaar expliciet bij is vermeld dat het om een tijdelijk contract gaat en ook echt tijdelijk is.
In voorgaande jaren zijn alle tijdelijke, op een paar kleine uitzonderingen na, omgezet naar een vast contracf. De uitzonderingen weten zelf wel waarom dat bij hen niet is gebeurd.

Tijdelijke contracten. Wenselijk? Nee. Zeker niet
Maar zoals gezegd, in de wereld buiten de vliegerij is dit al de normaalste zaak van de wereld.
De opmerking over volgend jaar nog slechtere arbeidsvoorwaarden zal ik maar negeren. Arke heeft namelijk net als de KLM een CAO die voor iedereen gelijk is en waar de arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd. Of je nu nieuw binnenkomt of er al jaren werkt, de CAO, inclusief het beloningsmodel, is voor iedere vlieger hetzelfde.
 
Back
Top