Aanname Transavia

Ik heb begrepen dat nieuwe mensen zonder 737 TR ook minimaal in juli volgend jaar een schaal extra omhoog gaan? En dan eventueel in juli 2020, klopt dit?
 
Over opschalen van nieuw aan te nemen vliegers zónder 737-rating zie ik niks in de interne communicatie staan. Ieder jaar in juli ga je sowieso een salarisschaal omhoog (= CAO).
 
In juli een schaal omhoog had ik ook in de CAO gelezen ja. En ik had inderdaad begrepen dat nieuwe vliegers (Zonder TR) die vanaf 1 januari binnen zijn gekomen, per juli 2019 dus 2 tredes omhoog zouden gaan ipv 1 trede. Maar gezien het feit dat hier intern dus niks voorbij over is gekomen neem ik aan dat dit niet correct is.
 
Beste allemaal,

Leuk nieuws voor een ieder die twijfels heeft om bij trans te solliciteren ivm het “lage” start salaris.

Mits VNV het goedkeurd gaat trans mensen met typerating 737 inschalen op trede vier.
Meer dan 2800 uur ervaring 737 dan zelfs trede zeven.

Allemaal solliciteren bij dit leuke bedrijf!

Disclamer: ja ik werk er ook en mijn blik is dus (groen) gekleurd:)


Leuk. Vertel dan wel het hele verhaal. Huidige fo's die pas een paar jaar bij HV vliegen worden totaal gepasseerd. Nieuwe fo's komen vervolgens binnen wandelen met direct een hoger salaris. Dit uiteraard om mensen te lokken aangezien er een gigantische uitstroom is van fo's en captains naar KLM. Zo veel zelfs dat training het niet rond kan krijgen en aankomende zomer twee kisten zal moeten wet leasen. Lijkt mij dat je op deze manier een splitsing in het korps gaat krijgen. Maarja, of management daar van wakker ligt......
 
Leuk. Vertel dan wel het hele verhaal. Huidige fo's die pas een paar jaar bij HV vliegen worden totaal gepasseerd. Nieuwe fo's komen vervolgens binnen wandelen met direct een hoger salaris. Dit uiteraard om mensen te lokken aangezien er een gigantische uitstroom is van fo's en captains naar KLM. Zo veel zelfs dat training het niet rond kan krijgen en aankomende zomer twee kisten zal moeten wet leasen. Lijkt mij dat je op deze manier een splitsing in het korps gaat krijgen. Maarja, of management daar van wakker ligt......

Zo mr Jones... Dan moet jij natuurlijk zelf ook wel het hele verhaal vertellen he.

Ten eerste is er nog niets afgesproken en ligt er alleen een voorstel.
Dus van het totaal passeren is totaal geen sprake nog.

Maar werk je ook bij HV ?? omdat je blijkbaar zo goed op de hoogte bent.

P.s de eerste captain moet nog vertrekken naar KLM hoor.

grt
 
Leuk. Vertel dan wel het hele verhaal

Het hele verhaal?
Beste allemaal,

Leuk nieuws voor een ieder die twijfels heeft om bij trans te solliciteren ivm het “lage” start salaris.

En dus niet gericht aan iedereen die al in dienst is bij onze leuke groene club.


Dan mijn poging op het hele verhaal (zoals ik het lees en begrijp, ik ben geen directie of VNV, dus verbeteringen zijn welkom)


Of je bent van voor begin 2009 in dienst (meer dan negen jaar!) of je krijgt extra trede(s) als je "kort" in dienst bent.


Ben je "Kort in dienst" (Max 5 jaar) dan krijg je twee tredes deze juli en als er 40 of meer ervaren co's aangenomen worden voor 1 juli '20 dan weer een extra trede, dus weer twee omhoog (per stap €600 bruto, dus €600 of €1200 bruto extra omhoog dan zonder deze regeling)

Ben je lang in dienst? Dan is men niet bang dat je nog weg loopt (Er lopen geen ervaren co's weg, en al helemaal geen gezagvoerders), en dus krijg je niets extra. En ja, ik zit ook in deze groep.

Al met al een oplossing voor een probleem.
Het probleem: Mensen gaan weg bij trans voor blauw of iets anders, of beginnen niet bij trans ivm salaris.
Oplossing: Pas salaris aan voor de mensen die misschien weg zouden gaan, of niet willen beginnen.

Ben je eerder in dienst gekomen dan deze regeling: Dan kwam je in dienst in een andere tijd. Ik was ook graag op trede 7 begonnen, maar dat kon toen niet.

Eerlijk of niet? Er zal altijd een grens komen, tenzij je het hele korps extra gaat betalen omdat er minder mensen blijven/ solliciteren.

Dit alles is het voorstel van trans en bestuur VNV, het moet dus nog langs de ledenraad.

Tot zo ver mijn poging tot het:
Vertel dan wel het hele verhaal

P.S.: aan mr Jones: Type: A320? Toch maar solliciteren?
 
Maar werk je ook bij HV ?? omdat je blijkbaar zo goed op de hoogte bent.


grt

Ons kent ons, je hoeft niet ergens te werken om alle ins en outs te horen.

P.S.: aan mr Jones: Type: A320? Toch maar solliciteren?

Zie geen enkele reden om dat te doen. Zit prima bij een andere club.
Maar zeg eens eerlijk, denk je dat dit voorstel langs de leden raad gaat komen?
 
Goed om te horen dat je bij een goede club zit. Maakte ook maar een grapje over solliciteren.

Wat de ledenraad doet weet ik niet. Iedereen meer verdienen om een kleine groep tegemoet te komen lijkt mij zelf niet verstandig. Maar twee deling ook niet. Ik maak geen inschatting, de ledenraad zit vol mensen die het hele korps vertegenwoordigen. Ik hoop wel dat ze snel een mening kunnen vormen zodat het besluit ( al of niet veranderd) snel genomen kan worden.

Vond je mijn poging het hele verhaal te vertellen wel kloppen of miste je nog zaken of invalshoeken? Nooit te oud om te leren.....
 
Het heeft alleen zin om te solliciteren als je uren hebt op de 737. Ik heb ze een mail gestuurd om te vragen of ze andere (heavy) jet uren willen meenemen maar dat is helaas niet het geval. Jammer. Want het lage salaris was voor mij reden om nooit eerder te solliciteren. Maar goed nieuws voor eenieder die 3 jaar RYR achter z’n kiezen heeft.
 
Die tweespalt valt wel mee, tenminste, als mensen de moeite nemen om even door te rekenen wat er gebeurt.

Transavia's ding (ook andere NL-maatschappijen) is dat de salarislijn heel steil loopt. Je begint relatief laag, eindigt relatief hoog. Terwijl diverse maatschappijen juist een vlakke salarislijn hebben. Waardoor het aanvangssalaris dus een drempel is voor veel overstappers.

Wat er dus gaat gebeuren (als het plan wordt goedgekeurd), is dat nieuwe mensen hoger worden ingeschaald, maar een deel van die hogere treden bij promotie inleveren. Het interessante is dat voor bijna alle bestaande FO's die extra tredes erbij krijgen, zij die tot hun pensioen vasthouden. Daardoor zie je dat in bijna alle gevallen, de bestaande FO meer verdient over z'n carrière dan een nieuwere FO die hoger ingeschaald wordt.

Dus voor de nieuwe mensen is de salarislijn kunstmatig nu iets vlakker en voor de bestaande FO komt het hele salarisniveau hoger te liggen.
 
Hey Iz. Dat ligt er dus maar net aan. Als je binnenkomt met veel ervaring op andere boeings en airbus MAAR zonder 737 uren heb je dus een laag start salaris (schaal nul) en een vlakke salaris stijging. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een stap in de goede richting van HV dat ze (bepaalde) ervaring respecteren. Ze richten gewoon hun pijlen op de RYR vliegers die ook wel eens wat zekerheid willen.Maar ergens is dat wel jammer.
 
Goedenavond!
Zoals waarschijnlijk vele anderen ben ook ik benaderd door Transavia met de nieuwe voorwaarden en instap tredes.
Momenteel zit ik links met +4000hr bij een andere 737 operator.
Aangezien ik bij een eventuele positieve selectieprocedure (mocht ik solliciteren) wel wat salaris in zal leveren was ik benieuwd of iemand mij kan vertellen wat je op schaal 7 (€82.900 per jaar bruto) ongeveer netto per maand betaald krijgt? Dit mag uiteraard ook via DM.
Want het is mij niet helemaal duidelijk hoe het salaris is opgebouwd, of alles op dezelfde manier belast wordt etc.
Ook ben ik benieuwd naar de salarisgroei, ik las hierboven dat dat vrij snel gaat relatief gezien, waar moet ik dan aan denken? Netto, op maandbasis?

Ik hoop dat iemand bereid is hier opheldering over te geven :)
 
Of je Googled ff de cao...

https://loonwijzer.nl/arbeidsvoorwaarden/caowijzer/cao/1373/transavia-vliegers


91b56a6da4bedfc24d1d7f30b6af61ed.jpg
 
Dan moet je nog wel de loonsverhoging van april afgelopen jaar (3%) en april komend jaar meenemen (2%) in de "nieuwe tabel". Plus dan natuurlijk nog wat toeslagen.
 
Dat snap ik, maar dat is bruto en exclusief eventuele per diems etc.
Toch bedankt.

HV heeft geen per diems.
De tabel zijn kale bruto bedragen. Inderdaad er komen nog wat toeslagen overheen zoals 7.3%.
Verder nog een paar kleine toeslagen.

Reken met +/- 6000 euro bruto pm.
Dit geld overigens alleen als je 2800 uur of meer hebt.
 
HV heeft geen per diems.
De tabel zijn kale bruto bedragen. Inderdaad er komen nog wat toeslagen overheen zoals 7.3%.
Verder nog een paar kleine toeslagen.

Reken met +/- 6000 euro bruto pm.
Dit geld overigens alleen als je 2800 uur of meer hebt.

Thanks!
 
Hallo allemaal.
Ik heb de selectie van Transavia positief doorlopen maar vanwege mijn 500hr op de Classic, kan ik pas in oktober in een OCC instromen. Dit betekent dat ik wel wat tijd heb om extra info in te winnen.

Ikzelf ben woonachtig in het zuiden van het land en wil op werkdagen in een appartement/BnB verblijven. Op vrije dagen reis ik weer terug naar het zuiden. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit te doen met het rooster bij Trans? Denk ik dan aan aan de 6ON-3OFF rooster, of is dit rustiger/drukker?

Is het huren van een kamer verstandiger voor een hele maand? Of het nemen van een BnB als je toch maar 10 nachten (bijv..) in Amsterdam moet zijn?
 
Back
Top