Aanname Transavia

Wallie,

Bij de Klm zijn er best wat collega’s die een appartement met elkaar delen (vaak in Hoofddorp) en de huur onderling verdelen.

Als je lid bent van de VNV kan je daar ook een oproep doen of probeer via de Klm sectie op airwork in contact te komen met collega die dit al doet.

Gr westlander
 
Is zeker te doen. Het zijn uiteraard wel extra kosten maar je bent niet de enoge die het op deze manier doet.

Dus geen probeem zou ik zeggen.
 
Heb onlangs bij Trans gesolliciteerd, ben niet rated.
Kreeg de reactie dat komende tijd helaas alle inhousecursussen vol zitten en men dus de voorkeur voor rated heeft.
Iemand enig idee of en wanneer ze weer naar niet-rated op zoek gaan?
En in het verlengde daarvan, verwacht men dat nog veel Trans mensen naar de Blauwe zullen overstappen?
 
Het enige noemenswaardige verloop is richting KLM. Heb geen precieze cijfers maar ik schat enkele tientallen. Dan hebben we het over Co: grosso modo 20-30 jaar oud, nog niet al te veel senioriteit. Dus overstap KLM is dan nog interessant.

Daarboven: weinig uitstroom, op natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering na. Pensioneringen komend jaar op een hand te tellen.

Gouden Bergen: Niemand. Dat ik weet tenminste. Ik schat persoonlijk dat je met een aardige senioriteit bij Transavia qua primaire & secundaire (!) arbeidsvoorwaarden 85% van de wereldmarkt achter je laat, of je zou voor gouden bergen geld naar China moeten willen gaan. Maar dat wil natuurlijk niemand (lees o.a. Flying Upside Down in China, gewoon op internet te lezen). En als je bedenkt dat je zo ongeveer in het best geregelde land ter wereld woont en gewoon iedere week lekker met je familie en vrienden in het park kunt bbq’en/varen/voetballen zonder alles af te moeten zeggen omdat je ver weg woont, laat je misschien wel 90% van de wereldmarkt achter je.
 
Wat is een "aardige senioriteit"?

Hoeveel dienstjaren moet ik dan aan denken, en wat voor een salaris hoort daar ongeveer netto bij?
 
Wat is het rooster bij Transavia? Ook layovers zoals bij KLM? Dus dag 1 op pad, paar nachten hotels en dag 4 weer thuis? Of slaap je iedere avond in je eigen bed?
 
Back
Top