Aankomende acties bij VLM/CITYJET ????

Het falende FNV en een OR waar, zover ik nog weet, bijna geen hond achter staat.
Niets van aantrekken en gewoon werken, daar is ieder bedrijf meer bij gebaat dan een stelletje onruststokers het voortouw laten nemen, zeker in de huidige economie. De waarheid zal wel heel anders in elkaar steken dan de FNV wil doen geloven. Niet op laten jutten door zo een linkse club collega's want voor je het weet is het over en uit en zit je thuis op de bank, zeker in de positie waarin jullie momenteel verkeren nu Air France Cityjet/VLM in de etalage heeft gezet. Veel wijsheid en succes!
 
Ontslag acht piloten van de baan

Dinsdagmiddag hebben de vakbonden en de ondernemingsraad met de directie van VLM Airlines een overeenkomst bereikt. Daarmee zijn verdere acties van de baan.
FNV Bondgenoten bereikt overeenkomst met VLM Airlines
De acht piloten die zouden worden ontslagen, behouden hun baan. In ruil daarvoor maken alle (co) piloten eén keer geen stap in de salarisschaal. Iedereen die nog een stap kan maken, schort die stap een jaar op.
Verder zal VLM Airlines zich houden aan het Sociaal Handvest AF-KLM. Dit betekent dat ze bij eventuele toekomstige boventalligheid met de vakbonden overlegd en dat er gekeken zal worden naar oplossingen binnen de groep.
Acties succesvol
Jan van de Brink, bestuurder FNV Bondgenoten is blij met het resultaat. De acties van afgelopen vrijdag en het weekend toonden aan dat de werknemers achter elkaar staan. Actie voeren is niet gemakkelijk, er is durf voor nodig . Zeker als je op een buitenlandse luchthaven je toestel laat staan. Maar het was niet voor niets: acht collega's hebben hun baan behouden."
Afgelopen vrijdag en het weekend vertrokken álle vluchten van VLM Airlines met ruim een uur vertraging.

De bereikte overeenkomst wordt in een referendum voorgelegd aan de leden, die tot volgende week mogen stemmen. Omdat de afspraken betrekking hebben op de (co) piloten, zullen alleen zij stemmen over de gemaakte afspraken.
http://www.fnvbondgenoten.nl/nieuws/nieuwsarchief/2013/oktober/653486-ontslag_acht_piloten_van_baan/
 
meneer EHAM mag wel eens ophouden met onzin uitkramen als hij niet weet waar hij het over heeft. Het constant zwartmaken van een vakbond en OR en daarmee een meerderheid van de piloten binnen VLM NL is niet bepaald behulpzaam in deze situatie.
 
meneer EHAM mag wel eens ophouden met onzin uitkramen als hij niet weet waar hij het over heeft. Het constant zwartmaken van een vakbond en OR en daarmee een meerderheid van de piloten binnen VLM NL is niet bepaald behulpzaam in deze situatie.
Correctie heer LGT, zoals ik heb begrepen betreft het juist een minderheid die FNV en OR volgen binnen VLM NL vandaar ook de 8 ontslagen piloten. De boodschap, met akkoord FNV, is blijkbaar geweest dat betrokken vliegers konden blijven mits alle collega's hiervoor 1 jaar bevriezing van salaris zouden accepteren. De reactie hierop van de collega vliegers ws negatief waardoor deze oplossing geen doorgang heeft kunnen vinden. Dit soort zaken zal het FNV dan helaas weer niet publiceren want dat zou betekenen dat zij dus gefaald hebben, zoals gewoonlijk. Maar je hebt gelijk, er is niet een vakbond die in mijn ogen iets goeds heeft gedaan, kijk nu maar weer eens naar de MP collega's die ook in hun hempie zijn gezet door een vakbond. Nee laat mij nu maar lekker vakbond vrij blijven dat geeft de minste problemen.
 
Ouch!! Indien het waar is. Ben zelf ook eens door een soortgelijke actie op straat gezet. Weet je gelijk dat de vakbondspremie die je betaald hebt iig goed bij je collega's is terecht gekomen...

Mwha... er worden even wat feiten weg gelaten door bepaalde mensen...
Ik kan er inhoudelijk niet op in gaan, maar bepaalde mensen in de topic zou ik niet met een korreltje, maar met een compleet pak zout nemen.
 
Daarom zeg ik ook: Indien het waar is.. Maar heb achteraf eigenlijk weinig zin om me te mengen in de ontslagrondes en vakbondsgezeur van bedrijven waar ik helemaal niks mee te maken heb..
 
Klopt het dat de lijn lux-london city in april 2014 wordt gesloten en 15 mensen hun baan verliezen of dit is maar een gerucht?
 
Back
Top