AAA

Urfali_63

New member
Hallo allemaal,


weet er iemand hoe het op dit moment bij AAA in San Diego is.
(american aviation academy)


mvg,


urfali
 
Last edited:
Wat wil je weten?
Het weer?




Mijn laatste info is dat ze geen JAA meer doen.
weet niet of dat sinds eind vorig jaar verandert is.
http://www.pprune.org/professional-...viation-formerly-anglo-american-aviation.html

en

http://www.pprune.org/professional-...glo-american-aviation-not-sevis-approved.html

Weet wel dat ze vorig jaar een inval/controle van de immigratiedienst hebben gehad. Zijn ze niet helemaal ongeschonden doorgekomen.
Als je de vragen wat duidelijker stelt krijg je misschien betere info.
Ik zou er niet mijn tijd en geld aan verdoen.
maar dat is mijn mening.....
 
Wat wil je weten?
Het weer?




Mijn laatste info is dat ze geen JAA meer doen.
weet niet of dat sinds eind vorig jaar verandert is.
http://www.pprune.org/professional-...viation-formerly-anglo-american-aviation.html

en

http://www.pprune.org/professional-...glo-american-aviation-not-sevis-approved.html

Weet wel dat ze vorig jaar een inval/controle van de immigratiedienst hebben gehad. Zijn ze niet helemaal ongeschonden doorgekomen.
Als je de vragen wat duidelijker stelt krijg je misschien betere info.
Ik zou er niet mijn tijd en geld aan verdoen.
maar dat is mijn mening.....


Nou wat ik wou weten was hoe ze met klanten om gaan en staat van de kisten kortom of het de moeite waard is.


mvg,


Urfali
 
Hallo Urfali 63,

American Aviation Academy is een doorstart van Anglo American Aviation (ook AAA, zelfs de website is het zelfde gebleven). Bij Anglo heb ik mijn PPL gehaald en wat uurtjes gebouwd, zie hier

Zover ik heb begrepen is er behalve het management verder weinig veranderd. Of ze nog steeds JAA doen weet ik. Anglo is op het laatst z'n i20 erkenning kwijt geraakt waardoor ze geen buitenlandse studenten meer konen aannemen. Er zijn hele foute dingen gebeurd daar, waar ik hier niet op detail in ga.

Ze vliegen nog steeds met dezelfde kisten, die zijn in redelijke staat.

In die omgeving zijn meer vliegscholen te vinden. Anders kan je richting Florida overwegen, OFT, EFT. Die zijn wat groter, maar ook wat professioneler denk ik.

mvg
Ditched
 
Urfali (en anderen).

Wat algemeen advies:

  • Research altijd goed
  • Lovende verhalen op een website van een school kunnnen jaren oud zijn
  • Zijn de foto's op de website up to date
  • Hoe veel uur theorie les kan je verwachten
  • Is briefing tijd en debriefing hierbij inbegrepen of niet?
  • Is grond school klassikaal of een op een?
  • Wat is de gemiddelde leeftijd van de leerlingen?
  • Neem nooit aan dat je het in minimum uren kan doen (budget meer)
  • Boek 20-30% meer tijd dan de school aangeeft ( 5 weken ipv 4, 5 maanden ipv 4)
  • Betaal nooit grote bedragen vooruit (inschrijf geld en boekings geld is normaal)
  • Reken er op dat je de eerste paar dagen niet 100% bent door jet-lag en slaap stoornissen.
  • Neem tijd voor ontspanning

Da garoeten,

:biertje:


PS, heb je een PM gestuurd Urfali...
 
Last edited:
Das lang geleden

Das lang geleden

Hee Urfali

Ik heb afgelopen zomer nog wat gevlogen in Seattle en omgeving. (Zelf nergens zo'n mooie en diverse scenery tegengekomen: pilot's heaven wat my betreft).

Je zou eens contact kunnen opnemen met Nick DuBay bij www.airlinkllc.com. Erg toffe gast die echt zijn best doet om je op een zeer professionele en voorspoedige wijze aan je brevet te helpen. Hij heeft geen JAA mogelijkheid maar de school daar groeit snel en er zijn al weer een paar maanden verstreken.

Groet

Windshear
 
Hee Urfali

Ik heb afgelopen zomer nog wat gevlogen in Seattle en omgeving. (Zelf nergens zo'n mooie en diverse scenery tegengekomen: pilot's heaven wat my betreft).

Je zou eens contact kunnen opnemen met Nick DuBay bij www.airlinkllc.com. Erg toffe gast die echt zijn best doet om je op een zeer professionele en voorspoedige wijze aan je brevet te helpen. Hij heeft geen JAA mogelijkheid maar de school daar groeit snel en er zijn al weer een paar maanden verstreken.

Groet

Windshear


Hee Windshear,


Dat is een tijd geleden , ik zocht je al.


Greetings,


Urfali
 
:biertje:

Maar ben je nu ondertussen klaar met je theorie??? Sta je in de startblokken voor de USA??

Wordt het PPL of the full monty met CPL en alle accessoires?

WS
 
:biertje:

Maar ben je nu ondertussen klaar met je theorie??? Sta je in de startblokken voor de USA??

Wordt het PPL of the full monty met CPL en alle accessoires?

WS


Stuur ff anders ( via Pm ) je nummer dan bel ik je ff , ik ben je kaartje kwijt
 
Ik denk dat er bijna geen vliegscholen in USA zijn die JAA doen. Sommige zeggen van wel, en als je dan terug bent in Europa dan moet ineens zo ongeveer alles over doen. Ze geven je wel iets krediet, maar lang niet zoveel als je zelf denkt.

Als ze je iets beloven, laat dat op papier komen te staan. Notarize it. Je zult verbaasd zijn hoe weinig je ineens krijgt van de "JAA vliegscholen".
 
Jetcap; de volgende scholen zijn JAA approved:

OFT in Kissimee
NAC in Naples
EFT in Fort Pierce
OBA in Ormond Beach
Bristow Academy in Titusville (Heli)


AAA heeft volgens de laatste berichten geen authorization meer.
Oxford Aviation in Tyler Texas is volgens mij ook JAA.
 
This is the conversion of the FAA Instrument Rating to the JAA Instrument Rating. This is completed at our associate company, Cabair in Bournemouth, England. You will fly 15-20 hours and sit a flight test. Many people manage the JAA IR conversion with 20 hours or more.
This conversion course is not included and will cost between 6,500 GBP and 7,500 GBP.
 
Ben ook wel heel nieuwsgierig naar AAA. Ik heb al wat heen en weer gemaild, ze doen wel degelijk JAA PPL.
Erg benieuwd naar recente ervaringen met AAA.

Groet!
Pat
 
Hmm volgens mij zijn ze weer opnieuw gestart met de JAA PPL. Dit had ik dacht ik ook op PPRUNE gelezen. Je zou daar nog eens even kunnen zoeken hoe de school er nu voorstaat en ofdat mensen nog ervaringen hebben sinds de school van eigenaar gewisseld is.
 
Orlando Flight Training

Orlando Flight Training

Beste mensen,

Ik ben op dit moment in Florida en volg een PPL opleiding bij Orlando Flight training. Ik ben zwaar ontevreden over deze school. Het is niet even in een paar zinnen uit te leggen wat hier gaande is. Binnenkort als ik terug ben in Nederland en even een paar dagen mijn rust heb gehad ga ik uitgebreid mijn verhaal doen hier op airwork en mischien ook nog op meerdere plaatsen.

groetjes Ahmet
 
Ahmet,

Laat me raden,

1. Er zijn weinig kisten beschikbaar en MEGA veel leerlingen van over de hele wereld.
2. Die gratis theorie les die je s'avonds krijgt stelt niks voor.
3. De Instructeur die je hebt is er naar jou gevoel niet voor jou maar voor zichzelf om zoveel mogelijk uren uit jouw te persen.
4. Je was je op voorhand nog niet bewust dat ze na elke les een extra hobbs tik rekenen voor de briefing.
5. Je was nog niet bekend met de belachelijke fuel surcharge welke je elk uur moet betalen en de verzekerings toelage voor elk uur wat de prijs zeker 10% doet stijgen per uur, en dat had je dan weer niet gebudgeteerd.
6. De housing van de school is niet zo mooi als op de folder en je zit er met 2 man op de kamer.
7. Je gaat het nooit redden in de tijd welke je er voor uitgetrokken had. (aantal weken)
8. Je gaat het ook nooit redden in het aantal vlieguren welke je ervoor gebudgeteerd had.
9. Je word niet behandeld als klant maar je mag blij zijn dat je er bent en hun geld mag geven.
10. The Wings House heeft helemaal niet zulke lekkere chickenwings en de dames zijn er nog maar 17 :D

Ik ben er van overtuigd dat minimaal 2 van de hierboven benoemde zaken in je klachten lijstje voorkomen.


Gratis TIP, ga lekker naar de FOX'n Hounds, daar hebben ze lekkere Fish and Chips. Zorg dat je s'middags je kist voor de volgende dag heb geregeld en zeg tegen je instructeur dat je op moet schieten omdat je MET brevet naar NL terug wil. Verder moet je het in de USA allemaal ECHT alleen doen. Want NIEMAND helpt je. Althans, op de JAA vliegscholen. Als je naar http:// www.eaa-fly.com gaat zijn er wel mensen die je erdoor sleuren. Maar ja, dan heb je een FAA-PPL en moet je het nog ff omzetten in NL.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Andre,

Behalve nummer 10. Alles klopt als een bus. Over die wingshouse(punt 10) heb ik niks van gehoord zelfs. Hoe weet je dat allemaal? Laat me raden. Je bent er ook geweest? :)
Maar ik heb het veel erger met die gasten. Als het goed is ga ik morgen met mijn vierde instructeur lessen. Ik was voor mijn theorie 5 maanden eerder begonnen en heb het nu afgerond met een gemiddelde van 87 %. Ik werd uitgemaakt voor lui en een leerling die niet wilt luisteren.
 
JAA brevet in USA -- OBA

JAA brevet in USA -- OBA

Ik ben zelf bij OBA geweest om mijn papieren weer geldig te maken, en heb goed kunnen zien hoe het daar ging. Ikzelf had geen problemen, maar veel anderen wel.

Je moet idd zeer veel zelf doen en assertief zijn,anders word je uitgebuit en is je budget op voordat je het weet.

Bijna alle instructeurs zijn zelf nog ATPL leerlingen die uren willen maken, ze hebben weinig ervaring en minimale didactische kwaliteiten, ze zijn veel meer bezig met hun eigen kunstje te laten zien dan de leerling iets te laten leren. Lekker goedkoop voor de vliegschool, duur voor de leerling.
Het CPL/IR slagingspercentage is laag. Tijdens mijn weekje was de hele klas gezakt. Bijna iedereen had veel meer lesuren nodig dan verwacht en begroot. Hun onvoorbereide opkomst leek wel opzettelijk (je mag pas weer examen doen wanneer je extra les hebt gehad)... als je er niet zelf hard aan trekt dan zit je in een financiële val.
Het macho/chauvinisme gehalte op de school was hoog. Buiten mijzelf waren er drie andere dames, alle drie voor een JAA PPL cursus. Een daarvan was na twee vakanties en 100 uur les nog niet solo. De andere twee, ook 90+ uren, gingen zonder zicht op een brevet naar huis. Toch waren deze dames niet bepaald dom. Wel waren ze buitengewoon ontevreden. En niemand gooit zijn eigen investering graag weg.

Nogmaals, het kan prima werken als je gemotiveerd bent en keihard zelf werkt aan je eigen voortgang. Vergeet niet dat deze scholen geldmachines zijn, belust op het aantrekken van zoveel mogelijk Europese leerlingen met mooie verhalen over goedkoop vliegen in de USA. Hun formule is strak, uitgeknepen, efficient onder ideale omstandigheden met de ideale leerling, puur gericht op het verdienen van geld. Een gedegen beroepsinstructeur zal je er niet vinden, laat staan een met empathie.

Wie er nog steeds aan wil beginnen, succes! Heb je twijfels en wil je wat tips, stuur mij maar een PM.
 
Back
Top