A300-600 crash NYC - 2001

Palatka

Member
De crash van de A300 in NY 3 jaar terug, zou veroorzaakt zijn door de enthousiast gebruik van het rudder. Maar is het model 600 niet voorzien van allerlei digitale techniek en FBW om al te extreme inputs te vertalen naar normale roer-uitslagen ? Met andere woorden: is het niet weer eens heel makkelijk de crew de schuld te geven ? En waren er niet al eerder problemen met de kunststof rudders van Airbus ?
 
Antwoord is NEE.

A300 is niet FBW zoals bijvoorbeeld A320 familie.

Lees het rapport eens door voordat je dit soort onzin post!:rolleyes:


Groeten, Leij
 
Leij Eijssen said:
Antwoord is NEE.

A300 is niet FBW zoals bijvoorbeeld A320 familie.

Lees het rapport eens door voordat je dit soort onzin post!:rolleyes:


Groeten, Leij

Leij, je kan dat toch ook op een vriendelijke manier zeggen....
 
Sorry jongens, maar Leij heeft gelijk.
Kort en bondig, maar niet onvriendelijk naar mijn mening.

En zeker constructief: Alle onzin van Palatka wordt effectief weg-gebonjoured.

wel leuk dat je daarover weer zoveel kunt lullen...
 
Hahaha, heerlijk, wat een simpele opmerking kan losmaken bij sommigen. Maar Leij, je hebt gelijk. En je manier communiceren zijn we wel gewend, ik kan het waarderen :)
Maar het ging mij erom, dat er altijd weer snel gezegd wordt dat de crew de schuldige is. Daarom is het boek "The naked pilot" wel een interessante om te lezen, maar daar zal ik jullie als RPL-vliegertje niet verder mee lastig vallen... ;)
 
Palatka, de A300-600 is een verder-ontwikkeling van de oude A300B4, een EFIS cockpit zonder de FE, sterkere moteren, gewichtsbesparende technologie zoals de (koolstofvezel) verticale staart. Net zoiets als de MD11 voortkwam uit de DC10. De FBW kwam pas bij de A320, daarna 330, 340, 380.
 
Back
Top