787 voor ArkeFly!!!!

:haha:

Leuk dat ze komen, nog leuker de reactie van Steefje:

"Het is nog even afwachten wanneer wij aan de beurt zijn”, aldus de topman van TUI Nederland"

Zegt genoeg toch... ook dat hij "WIJ" gebruikt is leuk.

Denk niet dus dat ze op korte termijn (binnen 2 jaar) worden geintergeerd, dus niet met zijn alle tegelijk gaan aanmelden nu!

Maar een mooie ontwikkeling is het wel!
 
Denk persoonlijk dat het wel even duurt voordat er 787's naar Arke gaan. Die zullen eerst naar de wèl winstgevende airlines binnen de TUI groep gaan.
 
De enige airline binnen de TUI groep die winst maakt is Tui Belgie......

De rest maakt winst in combinatie met de verkochte Hotac, maakt niet uit zolang er aan het eind van de streep maar positieve cijfers zijn.

Verder lopen onze leasecontracten in 2009/2010 af......

Groeten Steef
 
Wat voor versie van Boeings 737 krijgt tfl, naast 737-800's? Volgens mij gaat TUI ook misschien komende jaren meer 737's kopen bij Boeing. Misschien paar toestellen 737-900ER's. TUi blijf volgens mij ook nog harder groeien.

Is Boeing 777 niet te groot voor TUI-maatschappijen? Tui heeft nu vele verschillende types in hun vloot, varierend van Fokker 100 tot en met Boeing 747's, en naast Boeings hebben ze ook paar Airbussen in de vloot, zeker weten Airbus 330's, Airbus 321's en Airbus 320's. In ieder geval is er vele secanrio's mogelijk, dat MP misschien verdwijnt, mogelijk door overname van de KLM-AF. De cargodivsie van MP gaat mogelijk naar de KLM-AF en de paxdivsie gaat naar de KLM (ICA-bestemmingen) en HV (Europa en vakantiebestemmingen), maar dat levert gauw problemen op met mogelijke ontbreking van goedkeuring van EU-commissie. Maar er kan ook een secanario zijn dat de groeipontentie van TFL binnen TUI heel groot kan zijn, zodat de verschillende maatschappijen van TUI in één luchtvaartmaatschappij wordt gebracht, dit is gaande , zodat in 2008 alle vliegtuigen worden voorzien van gele kleur en de naam: TUIfly.com. Dan is er een echt grote vakantiechartermaatschappij in Europa een feit! Maar dan krijgt MP veel moeilijer tegen die grote vakantievliegerreus uit Europa. Maar er spelen ook andere spelers op de markt: een grotere Air Berlin, met fusie van LTU, later ook met Condor. Maar Thomson Cook is een erg grote speler, maar minder groot dan TUIfly.com
 
Last edited:
Yo,

Hmmmm denk dat wij gewoon blijven bij B738, precies de goede maat voor de vluchten die we doen/gaan doen.

Voor zover ik weet worden de laatste A310's bij Hapag uitgefaseerd, dus op dat moment is TUI een volledig Boeing operator.

777 is te groot..... we doen nu al driehoekjes om de bezetting te optimaliseren.

Groeten Steef
 
Niet alle vliegtuigen krijgen de Gele kleur. Bij onze wester buren zullen de vliegtuigen waarschijnlijk de naam TUI Travel gaan dragen.
 
ThomsonFly is ook een zeer sterke merknaam. Het zal me aan de ene kant verbazen als ze die binnen korte termijn zullen omnoemen naar TUIFly.
Ben benieuwd wanneer ArkeFly wordt omgeschilderd, als het al gebeurt.
 
Schilderen zit niet in de planning totdat er meer duidelijkheid is. Wel worden de cabines deze maand van nieuwe lederen stoelen voorzien.
 
En de nieuwe B738 die okt/nov komt zal gewoon in de blauwe kleuren met ArkeFly erop zijn.......

Mzzls Steef
 
Collega's

Het gonst weer van de geruchten omtrent de dreamliner. TUI heeft 10 van de 23 besteldetoestellen afgezegd. Heeft dit Gevolgen voor ArkeFly? (ook al zegt het nieuwsbericht van niet)
 
Zo heeft er geen gevolgen voor ArkeFly op dit moment, althans de Dreamliner is voor vele keren bepaalde tijd uitgesteld voor de eerste vlucht. Alleen zal OR ze later afnemen dan de afgesproken tijd.
 
Terug naar de lessor...
3x B767 van zusje Thomson ter vervanging tot 787
Naar verluid met blended Winglets en een vernieuwde cabine met IFE in de stoelen.
Alleen vliegt Thomson niet met GE motoren en TFL met PW?
 
Maaaaaaaaaaar nog heel even geduld.
Wel mogen de oudjes binnen kort naar?

ArkeFly verjongt vloot in afwachting van 787 Dreamliners


RIJSWIJK - Luchtvaartmaatschappij ArkeFly vervangt de komende twee jaar haar drie Boeing 767-300’s door drie andere toestellen van dit type. Dat bevestigde een woordvoerster van TUI maandag (21 december) tegenover Luchtvaartnieuws.nl. TUI is het moederbedrijf van ArkeFly. De drie ‘nieuwe’ Boeing 767’s zijn een aantal jaar jonger dan de huidige en komen van zustermaatschappij Thomson Airways uit Groot-Brittannië.


Het voordeel van de 767’s van Thomson is dat ze voorzien zijn winglets, waarmee op brandstof kan worden bespaard. Ook bieden de vliegtuigen passagiers een persoonlijk inflight entertainment systeen (IFE). De huidige langeafstandstoestellen van ArkeFly hebben in de cabine alleen grote monitoren aan het plafond.

TUI verwacht dat de 767-300’s van Thomson Airways in 2011 zijn gearriveerd. Drie jaar later, in 2014, hoopt ArkeFly drie nieuwe Boeing 787 Dreamliners in gebruik te nemen ter vervanging van de 767’s.

Groeten van uit Capelle, allemaal een goed kerst!
 
Back
Top