767 weer kaduuk

partytrucker

New member
Heren

Het was gister weer zover er is weer een arke vogel uit de lucht.....

Ik hoop dat de pech die arke steeds heeft toch echt eens wegblijft.
Denk je een vervangend vliegtuig te huren is die ook kaduuk.
Heel vervelend voor passagiers en bemanning.
Hoop dat het na het weekend allemaal weer opgelost is
 
Hoorde het volgende "gerucht" dat van de zomer nog maar 2 B767 gaan vliegen. Iemand meer info?
 
Wellicht heb ik het verkeerd of begrijp ik je verkeerd?
Ze vliegen hun dienstregeling toch al tijden met 2x 767?
Daarbij leasen ze er continu 1 uit.Tezamen 3. Of bedoel je dat ze met 2x 767 gaan vliegen en de derde teruggaat naar de leasemaatschappij en ze stoppen met hun lucreative leasjes?
Dan komen ze toch echt in problemen met hun onderhoud etc.
Lijkt mij zeer stug...

Daarbij zie ik de volgende 767 vluchten staan:
Maandag
767-1 HER en daarna FOR/NAT
767-2 AUA/CUR
DIsndag:
767-1 PMV/CUR
767-2 RHO
Woensdag:
767-1 AUA/CUR
767-2 HOG/CUN
Donderdag:
767-1 MBJ/PUJ
767-2 BOJ
Vrijdag
767-1 AUA/CUR
767-2 BJL
Zaterdag:
767-1 CUR/BON
767-2 VRA/CUN
Zondag:
767-1 POP/PUJ

Wanneer moet er dan het onderhoud plaatsvinden in FRA?
Ik denk (weet het niet zeker) dat dit slechts een gerucht is..
EL Stevo? Viper? Meer info?
 
Over het algemeen wordt groot onderhoud toch in de winter geplanned? En voor de 400hrs zit er ruimte zat in het schema.

Toch geloof ik niet dat ze nummer 3 aan de leasemaatschappij gaan teruggeven. Bij een AOG zou dat teveel problemen geven in een ica operatie. Ook zullen ze er in de zomer zat ACMI mee kunnen doen.
 
Ik heb het niet over het groot onderhoud, maar over de 5 a 6 wekelijks onderhoud in Frankfurt, waarbij de kist 36 uur weg is... Zou niet weten hoe ze dat erin kunnen "prakken".
 
Last edited:
Ze zouden dan kunnen overwegen maintenance in Amsterdam te laten doen. Geen idee hoe het zit met de afgesloten onderhoudscontracten. Maar zoals ik al zei, ik ga er vanuit dat zolang ze de 767 vliegen, ze er minimaal 3 willen hebben.
 
mischien gaat MP ze wel onderhouden daar gaat ruimte komen na het vertrek van de MCG en de MCH :) en als dank voor de hulp van steven van de heijden voor zijn brief aan Nellie !
 
Iemand enig idee wat er met de AHY aan de hand is. Hij staat al ruim 24h op HOG. Is hij zo kaduuk dan? Pax reeds terug met de AHQ (die kaduuk op porto rico stond tijdens de 362)
De AHQ was overigens nog eerder terug op schiphol als de oorspronkelijke pax van de OR362
 
Heb gehoord dat de gezagvoerder met te weinig olie op de motoren is weggegaan.
Slordig!! Ze waren al etops. Kost dit dan weer minuten?
 
Er is op de 767 geen limiet voor oil quantity. Ook vindt er tijdens de vlucht heel veel oil-hiding plaats. Wel is er het advies om maintenance te informeren bij een hoeveelheid van 16 quarts of lager...
 
Last edited:
Als er geen minimum limiet opzit waarom dan olie in een motor gooien. het lijkt me dat er toch ook gesmeerd moet worden. Hoe zit het dan met andere motoren dan de PW. Bij een piston loopt de motor toch echt wel vast!!
 
Back
Top