767 met flapsup in Toronto

FIR

New member
Weet er iemand wat de oorzaak is van flapup landing in Toronto? Hoorde van td-er van arkefly dat er een chaotische tafereel was in Toronto vlucht OR 395.
 
Als je nou gezegd had dat je journalist was, dan had ik je het hele verhaal willen vertellen.....
 
het was een simpele vraag naar aanleiding van een verhaal wat ik gehoord heb van een td-er. Waarschijnlijk een opgeblazen verhaal. Je hebt altijd nog alternate flaps. Tenzij je een flaps asymmetrie hebt. Dan is het wel een redelijke malfunction.
 
Met je Flapsup mag je harder blijven vliegen en sta je eerder aan de grond. Praktisch als je wat vertraging wilt inlopen! :biertje:

Na een totaal nieuwe vertrekprocedure te hebben ontwikkeld zijn ze ook bezig met een totaal (echt) nieuwe aankomst procedure, waarbij het hoofdzakelijk gaat om brandstof en tijd te besparen. 0 flaps landen is goedkoper (brandstof dan, remschijfen zijn geleased) en veeeeeeel sneller voor de passagier.

Naap0 schijnt het te heten.
 
Back
Top