3 resterende vragen

Jurvg

New member
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel rondgekeken op zowel het forum als in de kennisbank. Ik kwam hier met 100 vragen en heb er nu nog maar 3. Allereerst dus iedereen erg bedankt hiervoor!

Nu mijn drie resterende vragen.

Ik heb gelezen dat er een goede kans bestaat dat je zelfs nog bij de EMVO afvalt. Stel dat ik afval, wat zijn de mogelijkheden hierna? Heb hier al een bericht over gelezen, daterend uit 2005, en tijden zijn natuurlijk veranderd, dus ik zou graag willen weten of er nog nieuwe tips zijn. Ik denk dat de burgerlijke luchtvaart geen optie voor mij is, ten eerste omdat ik geen natuurkunde in mijn profiel heb, ten tweede omdat het tegenwoordig economisch nou eenmaal niet helemaal goed gaat met de burgerlijke luchtvaart (weinig vraag naar arbeid). Luchtgevechtsleider leek me dan nog wel leuk, maar dan zit je toch weer de hele dag op een stoel, iets dat ik toch probeer te vermijden. En om dan weer echt te gaan studeren nadat ik de hele selectie en de KMA heb afgerond vind ik nou ook weer niks. Ik weet dat er zo weinig overblijft, maar zijn er toch mensen met suggesties?

En nu zit ik natuurlijk pas in 4 VWO, en moet ik me volledig concentreren op de selectie, wat ik ook zeker aan het doen ben, maar ik vind dat je altijd een plan B moet hebben.

Mijn tweede vraag: als ik in mijn examenjaar begin met de opleiding, staan alle data van de selecties dan vast, of kan ik data opgeven wanneer ik niet kan? Het is natuurlijk niet handig als ik midden in mijn toetsweek bijv. de GVSS heb. Dan kan ik de sollicitatie wel halen, maar mijn examens niet, wat natuurlijk niet erg handig is.

En als laatste: De selectieve luistertest. Is er iemand die een goede heeft? Veel links zijn al verlopen, bij die in de kennisbank moet ik een programma van ongeveer 30 euro kopen (geen probleem als er geen alternatief is), en tja, darahan heeft natuurlijk erg zijn best gedaan op de selectieve luistertest, maar die versta ik zelfs niet als ik ze via één oortje beluister.

Bij voorbaat dank,
Jurvg
 
VWO geeft naar mijn weten meestal een "ik zit op een stoel" baan. Bewegen en VWO zijn dan ook niet echt dingen die samen veel opleveren. Je kunt natuurlijk ook op het randje van je stoel zitten ;) .

Als je een account hebt aangemaakt(Mijn Defensie), kun je aangeven wanneer je niet kunt, bellen is ook mogelijk (ivm ziekte etc)

In een toren kun je natuurlijk ook staan, maargoed, verder dan dat zal het niet komen. Wellicht dat de Landmacht functies heeft voor VWO'ers in het veld.

Tijdens de luchtmachtdagen zijn ze er ook, dan kun je alles aan ze vragen, zij weten het natuurlijk het beste.
 
Als je een account hebt aangemaakt(Mijn Defensie), kun je aangeven wanneer je niet kunt, bellen is ook mogelijk (ivm ziekte etc)

Klopt. Ik na mijn PO-1(cognitief onderzoek) zelf kiezen wanneer ik mijn GVSS mocht doen dus zit daar maar niet over in.

VWO geeft naar mijn weten meestal een "ik zit op een stoel" baan. Bewegen en VWO zijn dan ook niet echt dingen die samen veel opleveren. Je kunt natuurlijk ook op het randje van je stoel zitten ;) .

Dat is wel het stereotype ja, helaas. Maar zoals B77W ook al zei kun je ook kijken bij de landmacht of bij de marine. Je kunt bijvoorbeeld solliciteren als officier voor een gevechtsfunctie(Officier der mariniers/Officier infantrie), dan moet je volgens mij wel van sporten houden.

Van wat ik heb gehoord word je, als je bij de defensie werkt, niet in de weg gezeten als je tijd wilt vrijmaken voor sport. Zij juichen het juist toe.

Voor de selectieve luistertest kun je hier terecht:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11390&highlight=selectieve+luistertest

Ik vond hem redelijk overeen komen met de echte test.

Succes.
 
Tja, als ik die luistertest wil beluisteren, moet ik monoshock downloaden, en dat kost 30 euro. Geen probleem hoor, vroeg me alleen af of er andere mogelijkheden waren om het te beluisteren
 
Tja, als ik die luistertest wil beluisteren, moet ik monoshock downloaden, en dat kost 30 euro. Geen probleem hoor, vroeg me alleen af of er andere mogelijkheden waren om het te beluisteren

Je hoeft geen monosock te hebben. Gewoon dowloaden -> uitpakken in een nieuw mapje d.m.v. winRAR -> dubbel click op Project 1.

Dan krijg je een programma op je scherm, gewoon de uitleg lezen en dan op start drukken.

Succes.
 
Dank je! Is er nog iemand die mijn eerste vraag zou kunnen beantwoorden?
 
Last edited:
Als je nog niet de luistertest hebt moet je mij even een PB'tje sturen dan krijg je 'm wel via de e-mail van me ;-)!
 
Back
Top