Search results

  1. Jakub

    Vooropleiding; niet technisch

    Anderhalf jaar zodra het VAVO traject afgerond is.
  2. Jakub

    Vooropleiding; niet technisch

    Dat zal ik zijn, hi. Die tip is gegeven omdat ik nog niet aan de eisen voldoe om selectie te doen bij de KLMFA. Uiteindelijk ben ik niet naar de AP&M opleiding gegaan en ben ik nu bezig via het VAVO alles te halen wat ik nodig heb voor de selectie. Als je alles op HAVO niveau hebt gehad eisen...
  3. Jakub

    Nieuwe financiële constructie KLM Flight Academy?

    Is dan een moeder taal niet verreist? Zoals bij de KLM een vereiste is dat je Nederlands goed beheerst, Lufthansa heeft volgens mij ook dezelfde eis voor het spreken van de Duitse taal. Als dit in Azië minder belangrijk is en alles in het Engels gaat zou het nog wel een interessant back-up plan...
  4. Jakub

    Nieuwe financiële constructie KLM Flight Academy?

    Komt dus uiteindelijk ook wel erop neer dat je het geld gewoon terug betaald. Wat natuurlijk begrijpelijk is. British Airways werkt ook trouwens met zo een structuur, opleiding wordt "betaald" tegenover dat het startsalaris lager komt te liggen.
  5. Jakub

    Nieuwe financiële constructie KLM Flight Academy?

    "Zodra sprake is van indiensttreding als vlieger bij KLM gelden voor de opleidingskosten de afspraken die KLM en de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) hebben gemaakt in de CAO voor KLM vliegers. Op dit moment lopen er nog gesprekken over hoe dit er precies uit moet gaan zien. Dit...
  6. Jakub

    Heeft iemand ervaring met House of Pilots?

    Toevallig doet een collega van mij het traject via HoP, ik heb zelf niet veel verder naar gevraagd. Enige wat ik zelf zie is dat je een opleiding tot piloot die normaal ca 2 jaar duurt nu in 3,5/4 jaar doet zodat je kan "sparen". Zoals Alicantino zegt zullen zij natuurlijk wel een percentage...
  7. Jakub

    OML limitatie op medical

    Misschien een stomme vraag, maar wat houdt een OML precies in? Het enige wat ik zo door googelen kan vinden is de betekenis van de afkorting maar verder geen inhoud erop..
  8. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Ik werk nu zelf onder een contract van 16 uur, waarmee ik de vrijheid heb dat ik twee weken van te voren mijn beschikbaarheid bij Viggo moet doorgeven. Maakt het makkelijk om om lessen/examens heen te plannen en werken. Ze hebben ook contracten van 10 en zelfs 4 uur als ik het goed heb, dan ben...
  9. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Ik ben op dit moment nog niet volledig getraind om de functie te kunnen uitvoeren, dit komt door een tekort aan trainers op Schiphol. Wel kan ik zeggen dat Viggo een fijne werkgever is, ook omdat het de enige afhandellaar op Schiphol is die werkt met parttime contracten. Het werk word door veel...
  10. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Ook als FO? Wat tof! Hoe bevalt jouw het werk in de functie?
  11. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Schiphol :D
  12. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Zo is het, worden twee waardevolle jaren zo voordat ik selectie kan doen.
  13. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Er is iets moois op mijn pad terechtgekomen dus ik vind het tijd voor een "korte" update. Ik ben afgelopen week aangenomen bij mijn eerste baan in de luchtvaart sector. Ik ga aan de slag bij Viggo (af handelaar van o.a. Transavia) als "Flight Officer". In het kort, als Flight Officer ben je...
  14. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Helaas gaat het zweefvliegen dit seizoen voor mij niet door.. Ik kon bij de lokale club niet mee doen met de open dag, en vanwege een lange reis naar Noord-Amerika straks is er weinig tijd over om er uberhaupt heen te gaan. De andere club bij Terlet heeft niks van zich laten horen helaas...
  15. Jakub

    KLM FA selectie

    Gefeliciteerd! Tof om te horen! Ik zal je over een paar jaar volgen :) Wie weet tot in de cockpit!
  16. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Zeker een toffe ervaring, is toch hele andere koek als Microsoft simulator. Ik was aan het begin geintjes aan het maken met de twee studenten die mijn groepje aan het rondleiden waren over dat er van me verwacht werd dat ik op de middenlijn moest landen. Nadat het ook gelukt was, waren we er...
  17. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Hallo daar, Na een stilte van twee maanden toch maar weer is wat laten horen. Ik heb niet stil gezeten de afgelopen maanden. Als eerste ben ik geslaagd voor de HBO die ik af moest ronden, diploma is afgelopen week opgehaald. :) Daarbij is het vliegseizoen van de zweefvliegclub begonnen, de...
  18. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Jaa dat is ook zo. Ik ga over twee weken langs het Nova college in Haarlem wat een VAVO traject aanbied. Ik hoop dat ik dit naast parttime werken kan gaan doen de komende twee jaar. En in die twee jaar gaan zweefvliegen. Twee jaar geleden begon ik aan de HBO die ik nu heb afgerond. De tijd is...
  19. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Ik heb er zeker wat aan, geeft een goed overzicht!
  20. Jakub

    Tips voor de toekomstige piloot

    Ja in Nederland is de eis toch streng op een HAVO/VWO diploma. Ipv de certificaten zou ik dus een HAVO diploma gaan halen om andere airlines in Nederland niet buiten te sluiten. Lijkt me wel dat ook buiten Nederland kennis van wis en natuurkunde nodig is voor iedere selectie. Dit zijn nou...
Back
Top