Search results

  1. JC

    Ballonvaarder gezocht

    Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een ballonvaarder of advies voor een goed ballonvaarderbedrijf (dubbele woordwaarde). Ik heb een specifieke wens en vraag me af of dat mogelijk is. Mag ook via PM. Bedankt! Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. JC

    Huurinkomsten DLD

    Hallo, Heeft iemand hier huurinkomsten in/uit Duitsland? Ben op zoek naar ervaringsdeskundigen, ook voor belastingzaken. Tnx! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. JC

    Ziektekostenverzekering

    Hallo dames en heren, (het gaat hier wel niet over LH maar ik ga er van uit dat hier de expertise aanwezig is). Ik verander binnenkort van stoel, contract en base. Onder de nieuwe EU regels moet ik sociale premies betalen in DE. Mijn loon zit boven de loongrens dus wordt ik niet verplicht...
  4. JC

    OR 969 HRG 01-12

    Hallo heren en dames, wij vliegen met Arke naar Hurghada over 2 weken. Ik dacht dat mijn baas het uitknijpen van pax tot kunst heeft verheven maar Arke kan er ook wat van. We hebben Premium Comfort geboekt, maar als we dan zelf een stoel willen uitzoeken kost dit WEER geld. Ik weiger...
  5. JC

    Punta Cana 763 of 76W

    Hallo, waarom vliegt Arke in de zomer zonder winglets, waarbij er minder pax meekunnen? Lijkt me dat je juist in de zomer meer pax wilt vervoeren? En waarom heeft de winglets variant überhaubt een andere config?
  6. JC

    Brake cooling app: documentatie gezocht

    Hoi, ik heb een iPhone app gemaakt voor de B738 om de brake cooling tijd uit te rekenen (wij hebben geen brake temperature indicators). Nu wil ik dit ook voor andere toestellen (niet alleen Boeing) maken, wie wil informatie opsturen? PM even voor mijn e-mail adres. Duurt trouwens nog wel even...
  7. JC

    RA, zweefvliegen, klasse E en commercieel verkeer

    Naar aanleiding van een vraag van een ander forum member hier een kleine uitleg over de situatie in NRN en wat een RA is. Een RA is een "Resolution Advisory". Dit komt van de TCAS (Traffic Collision Avoidance System). Als er verkeer (met transponder mode A of C) in de buurt komt krijg je eerst...
  8. JC

    Jeppessen depressurisation chart Alpen

    Hallo, ik hoorde van een collega dat er een Jeppessen depressurisation chart Alpen bestaat, maar ik kan hem niet vinden. Ik heb degene van Smartcockpit al. Kent iemand de Jeppessen variant en waar kan ik deze vinden? Bedankt alvast.
  9. JC

    Surferboy moet blijven!

    Surferboy, wil je je beslissing om je account op te heffen heroverwegen? Ik begrijp dat je nav de laatste discussie achterblijft met een vervelend gevoel. Overkomt ons allemaal (mij wel iig). Ik zou je bijdragen enorm missen, niet alleen omdat ze vanuit een LVNL perspectief zijn maar ook juist...
  10. JC

    Zakelijke reisverzekering

    Heeft iemand hier een zakelijke reisverzekering? Ik wordt de laatste tijd door mijn werkgever door heel Europa gestuurd om 1 weekje vanuit daar te viegen. Het blijkt dat mijn reisverzekering (Interpolis) dit niet dekt. Tevens ben ik gestationeerd in DLD en blijkt grensoverschreidend woon-werk...
  11. JC

    Heli's over Efteling 200 ft

    Ik ben nu op de Efteling en zie veel heli's zeer laag overvliegen (hoogte pagode is 45 meter en ze vliegen niet 2 x zo hoog). KLPD spreekt van een algemene ontheffing wegens int. Oefening. Is dit een militaire oefening? Zie alleen burgerkisten. Lijkt me ook bij een oefening niet veilig om zo...
  12. JC

    iPhone forum reader [Nu beschikbaar!]

    Er zijn apps om op je iPhone forums te lezen. Degene die ik gevonden heb werkt (nog?) nit met Airwork. Er staat dat de forumbeheerder een scriptje moet installeren. Diana, wil je dit doen? Kan ik nog vaker lezen, en de mensen die op outstations zijn kunnen ook met minder dataverkeer af. En wij...
  13. JC

    Hiscox LoL

    Is er iemand bekend met de Lol verzekering van Hiscox? Of andere alternatieven voor de NLP? Vind de NLP duur (niet nu, maar als ik ouder wordt). Daarnaast keren die alleen uit bij definitief loss of licence. Een "normale" AOV mag ook, als die uiteraard het vliegrisico niet uitsluit. Heb liever...
  14. JC

    AB van de baan gegleden in DTM

    Klikkerdeklik Heb wel vaker het gevoel dat ondanks dat het performance wise moet kunnen we een high speed reject toch echt niet halen voor het eind van de baan. Moet een flinke failure zijn geweest om (op een besneeuwde) baan een high speed reject te doen. Iemand inside info? Goed om te...
  15. JC

    Communications failure

    Hoi, vraagje: Jeppesen Emergency section 6.1.2.1. zegt in geval van comm failure zoveel als "if in VMC, land nearest suitable airport." 6.1.2.2 zegt: "If in IMC, or pilot of IFR airplane finds it inadviable to continue in accordance with 6.1.2.1, the pilot shall ...." en dan de procedures. In...
  16. JC

    Brake cooling schedule

    Wij kregen laatst een memo dat de "brake cooling schedule" zoals vermeld in de QRH alleen geldt als de parking brake released is. Dit zou voor de meeste airliners gelden. Helaas werd geen referentie gegeven. Is dit zo? In welke boeken kun je dit vinden? Waarom is dit zo? Ik kan me voorstellen...
  17. JC

    Recreatievliegtuigjes niet welkom op Schiphol

    http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=15691111 Ik ga hier niet eens een reactie op geven. Wel jammer, de toren was altijd meer dan accomodating in low fly by's, of CTR crossing in het algemeen. Surferboy, can you explain, please?
  18. JC

    Brookfield en accountantsverklaring

    Hallo, ik kreeg van Brookfield een mail dat ik een accountantsverklaring moet opsturen waarin staat dat ik self employed ben of een ltd company heb. Nu kan dit in NL helaas niet. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Alvast bedankt.
  19. JC

    Stem op Stichting Hoogvliegers!

    Stem nu op de 3FM actie voor een goed doel. Stem op Stichting Hoogvliegers! http://www.stichtinghoogvliegers.nl/pages/3mfonds.php Je kunt met meerdere e-mail adressen stemmen. Stuur een mailtje naar iedereen uit je Hyves, adresboek etc. Doe allemaal mee en stem op dit mooie initiatief.
  20. JC

    Info mbt dienstverband etc. (geen salaris oid)

    Wie heeft er meer info mbt het dienstverband met Ryanair? - Moet ik een eigen bedrijfje opstarten om voor Brookfield als "contractor" in dienst te treden? In welk land registreren? Ik heb van mijn belastingadviseur gehoord dat het absoluut niet mogelijk is om zelfstandige te zijn als piloot...
Back
Top