Search results

  1. berggeit

    NVFR

  2. berggeit

    Haneda accident - communicatie?

    Inhakend op een opmerking van @Europe-American over dat hij dit meeneemt in briefings, ben ik toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik heb dat verhaal in detail gevolgd, deels om van te leren, deels omdat ik daar stomtoevallig 2 maanden geleden was. Via Haneda. Nota bene achterin een...
  3. berggeit

    Zonder zijwieltjes

    Na het examen heb ik een korte vliegpauze genomen. Niet alleen moest het spaarvarken even aan de beademing en kwam er een hoop slecht weer voorbij, ook had ik zo veel opzij gezet voor het examen en de voorbereiding daarvan dat ik thuis wat werk in te halen had ;) Maar afgelopen maandagmorgen...
  4. berggeit

    Airfair Teuge

    Ik ga er even rondkijken morgen, in elk geval het ochtendprogramma. Wie weet tref ik nog iemand van hier? Wellicht zou ik @Bobo herkennen, maar verder niemand denk ik... Een geit heeft natuurlijk een baardje (rood, in dit geval) maar daarin ben ik vast niet de enige. Een Cubaans-achtige hoed...
  5. berggeit

    Modulair, de stappen na PPL/A

    Nu PPL langzaam in zicht komt (Ja ik weet het, niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is...) ben ik een beetje vooruit aan het plannen. Wat heb ik nodig? Je kunt als PPL'er alsnog instappen in een geintegreerde opleiding, maar voor zover ik zag is dat allemaal fulltime. Dat gaat hem...
  6. berggeit

    Keuze leskist

    Op slechts twee luchthavens kom ik al een mooie diversiteit aan lesvliegtuigen tegen. Je hebt de moderne(re) Diamonds, hier en daar een Socata of Tecnam. En dan heb je de klassieke lesvloten met Pipers, en natuurlijk de high-wing Cessna's. Zelfs electrisch lessen kan tegenwoordig al. Lijkt me...
  7. berggeit

    Open fan jet vs turboprop

    https://www.pilootenvliegtuig.nl/2022/08/05/airbus-gaat-open-fan-technologie-testen-op-a380/ Met steeds meer bypass, steeds grotere fans en nu zelfs open fans, wordt het verschil tussen een turboprop en een turbofan steeds kleiner. Is turboprop gewoon uiteindelijk de betere? ;-)
  8. berggeit

    Lessen (verslag)

    Voor wie het leuk vindt om ervaringen van anderen te lezen... Vandaag de luchtdoop, ook wel "les nul" genoemd, in een 172, vanaf Teuge. Een gezellig druk vliegveld, met een 'echte' (verharde) baan, en naast de Lessna's ook zeer actieve skydivers. De verticale lijnbus PH-JMP vloog af en aan. Er...
  9. berggeit

    De modulaire route - berggeit stelt zich voor

    Hoi! Ik gebruik dit maar even als een soort voorstel-topic, dat zag ik meer mensen doen. Voertuigen en voertuigtechniek hebben me altijd mateloos geboeid. Met rijbewijs A,B,E en vaarbewijs 1 en 2 mag ik er al heel wat besturen. Maar de echte droom was altijd te duur. Ik ben nét de 40 voorbij...
Back
Top