Search results

  1. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Hoi! Ja dit kan. Dan mag je ook eve iets eten of drinken als je dat mee hebt.
  2. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Hallo LiquidBird, Wel aan het voorbereiden, maar nog geen selectie gehad. Denk dat ik het ergens deze maand nog in zal plannen dn anders begin volgende maand. :) Heel veel succes met je KLS selectie en zet hem op! 😀
  3. T

    Ervaring aviation opleiding, pad naar piloot

    Voor EPST heb je geen natuurkunde nodig. Enkel minimaal HAVO met wiskunde en Engels. Voor selectiefase 1 heb je wel wat natuurkundige (technische) basiskennis nodig, maar je hoeft dus niet per se natuurkunde op de middelbare school te hebben gevolgd. Voor KLS heb je trouwens wel natuurkunde...
  4. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Ja volgens mij een bepaald aantal vragen wat je goed moet hebben. Heel vervelend maar ze sturen niet hoeveel je er goed of fout had enzo. Je krijgt alleen een stukje tekst met welke onderdelen je minstens gelijk aan of boven die norm hebt gescoord. en welke onderdelen je onder de norm hebt...
  5. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Bedankt voor de tip! Zal zeker even kijken en pakketje aanschaffen om te oefenen. Jij ook nog succes!(y)
  6. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Helaas, het mocht niet baten, reactievermogen, technisch inzicht, logisch redeneren, cijferreeksen, verbale analogieën, figurenreeksen en rekenvaardigheid conform norm gemaakt. Ruimtelijk inzicht en planning voldoen echter niet aan de norm. Alles moet ten minste aan de norm voldoen dus ben...
  7. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Mijn ervaringen kun je paar berichten hierboven lezen, uitslag zal ik nog ergens deze week krijgen en zal ik dan wel even laten weten. Success alvast, bereid je goed voor, maar stress er ook niet teveel om. Probeer vooral sneller te worden, want qua moeilijkheid valt het nog best mee. Als je...
  8. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Heb zelf door middel van gratis online testjes en met https://www.pilotenselectietraining.nl/ (goedkopere pakket) voorbereid. Bij die website zaten redelijk wat overeenkomsten qua vraagstelling in als met de echte test, al is het zeker niet perfect. Voor het sensomotorische en het planmatig...
  9. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Ah, ik had hem deze middag😂😅. Hoop ook dat ik door zal zijn. Afwachten maar 🙃
  10. T

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Hoi, Ik weet niet of je het het al hebt gehad, maar hier wat ik ervan vond: -Kwam aan op locatie, mocht plaats nemen in een kamertje en toen iedereen er was begonnen we (op laptop). We begonnen met vragenlijstjes, eerst een kort vragenlijstje met dingen als "Ik heb wel eens de wet overtreden"...
  11. T

    Oogafwijking

    Ah ja snap het, zal ook de vraag stellen op Pprune, bedankt daarvoor. Mijn plan was ook om eerst bij de KLM FA te proberen aangezien dat inderdaad de veiligste optie lijkt. Verder snap ik dat eenmaal hier in Nederland geweigerd het moeilijk zou worden om ergens anders in Europa wel te worden...
  12. T

    Oogafwijking

    Nee, was ik niet.
  13. T

    Oogafwijking

    Beste mensen, Zou iemand mij kunnen vertellen wat ze met de waardes als: hypermetropia not exceeding +5.0 dioptres; (ii) myopia not exceeding –6.0 dioptres; bedoelen? Is dit sterkte alleen, of sterkte en astigmatisme bij elkaar of iets dergelijks? Ik dacht er namelijk over om misschien...
Back
Top