Search results

  1. G

    KLM Flight Academy vereisten

    "Je luistert alleen naar het advies wat in de lijn van je beslissing past". Dit is totaal niet het geval, ik heb alle adviezen opgenomen en grondig onderzocht, ook die wat buiten de lijn van mijn beslissing valt. En hoe bedoel je dat ene jaar (of twee) vertraging? Een hbo opleiding duurt 3/4 jaar.
  2. G

    KLM Flight Academy vereisten

    V1, Ten eerste bedankt voor je verhaal te delen en voor je advies. Gelukkig dat je na alle tegenslagen nog een baan als FO hebt gekregen. Afgelopen maanden heb ik goed nagedacht over welke keuze ik ging maken, of ik nog een havo-diploma ging halen, een hbo-bachelor of dat ik me meteen ga...
  3. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Dat begrijp ik zeker, jullie proberen me alleen maar te helpen. Het hoeft ook niet altijd even aardig over te komen, de realiteit is belangrijker. Moet eerlijk zeggen dat jullie feedback me wel aan het denken heeft gezet afgelopen dagen. Ik denk dat het misschien toch beter is om komend jaar...
  4. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Ik ga hem eens rustig doornemen, bedankt!
  5. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Bedankt voor je reactie :)
  6. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Klopt inderdaad, hier heb ik al contact met hun over gehad. Mijn huidige opleiding (met veel wiskunde en natuurkunde) voldoet ook aan de eisen om in aanmerking te komen voor de selectie. Skywings heeft inderdaad een serieuze assessment. Of de instructeurs commercieel vliegen lijkt me niet...
  7. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Ik wil heel graag jullie advies horen. Alleen als iets niet duidelijk voor mij is vraag ik er verder op in.
  8. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Waarom kan ik het beste HBO en/of HAVO halen? Na mijn opleiding heb ik al een diploma waar ik altijd op kan terug vallen, de vraag is veel groter dan het aanbod, er is dus bij veel bedrijven werk te krijgen. Of word het niet aangeraden om met een MBO-4 diploma commercieel piloot te worden?
  9. G

    MBO

    Hallo allemaal, Zijn er studenten, piloten of kennissen van jullie die als vooropleiding een technische MBO-4 opleiding hebben gevolgd? Maakt het na je opleiding veel verschil om een baan te vinden wanneer je een havo of MBO-4 diploma hebt? Graag hoor ik meer van jullie. Alvast bedankt.
  10. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Ik ken wel iemand die zijn opleiding bij CAE heeft gedaan en 5 jaar later bij KLM in dienst is. Deze persoon is vanuit de havo met de opleiding begonnen. Dus in principe is het niet slim om met een MBO-4 diploma (technische opleiding) aan de opleiding te beginnen omdat de kans groot is dat ik...
  11. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Ten eerste bedankt voor je snelle reactie en de duidelijke uitleg. Ik begrijp je punt, wanneer je niet aan de eisen voldoet is het einde verhaal. Alleen vroeg ik mij af of er een andere weg is om in aanmerking te komen voor de selectie buiten dat je de opleiding Airline Pilot & Management gaat...
  12. G

    KLM Flight Academy vereisten

    Hallo allemaal, Momenteel ben ik mijn opleiding chemisch-fysisch analist MBO-4 aan het afronden. Na aankomende zomer ga ik beginnen met de piloten opleiding (ATPL). Het liefste wil ik deze opleiding gaan doen op de KLM Flight Academy maar helaas is een havo diploma een van de toelatingseisen...
Back
Top