Search results

  1. M

    Zonder zijwieltjes

    Mijn ervaring is met die 'potentiele passagiers' Dat iedereen mee wil, tot je zegt, nou ga eens mee. Dan heeft pietje het weer druk, jantje kan niet, klaasje heeft opeens hoogtevrees etc. Ik ben maar gestopt mensen mee te vragen. Als ze echt willen dan komt dat wel naar voren. Zijn er nu een...
  2. M

    Airbus Beluga

    ik was laatst op 'Atlas' (naast Bremen) en daar kwamen er in korte tijd 2 over. verder heb ik echt geen idee waar en hoe vaak die kisten vliegen.
  3. M

    3 minutes to live…

    Wat ik ook erg leerzaam vind is de podcast; I Learned About Flying From That. (bijna op elk podcast-medium te vinden, o.a. spotify) Ja, amerikaans en soms wat "herhalerig", maar de lessen die je kan leren van andermans fouten of ervaringen zijn de veiligste.
  4. M

    Airfair Teuge

    Ligt aan de kist. Fuji's om een voorbeeld te geven moet je met de flaps down parkeren omdat je anders niet of amper in of uit kan stappen (het is in ieder geval voor het beschermen van de flaps tegen in-/uitstap schade. Verder heb je gelijk en worden de meeste kisten uiteraard met flaps up...
  5. M

    Ervaringen met LAPL in Duitsland/Belgie nabij Maastricht?

    Ha, da's nieuw voor me. Weer wat geleerd over onze Duitse buren. Dat zou t voor mij al een stuk makkelijker maken; NL of BE. Ja, met een middelbare leeftijd speelt de Medical inderdaad een rol. (al vallen de kostenverschillen van de keuringen in het niet bij de algehele kosten van de hobby...
  6. M

    Ervaringen met LAPL in Duitsland/Belgie nabij Maastricht?

    Hi C1, Radio examens in het Duits? zover ik weet hadden we toch met z'n allen afgesproken dat radiocommunicatie in 't engels was? En met een uitzondering voor de Fransozen, dat Duitsland ook n eigen taal behelst op de radio was mij onbekend. (althans, wettig dan, want het gebeurt in de...
  7. M

    ATPL theorie of toch CPL?

    ATPL vergt zover ik vernomen heb behoorlijk wat meer uren dan CPL, dus het is best een stap. Verder zou ik als je al een ATO (vliegschool) hebt daar eens informeren wat je mee kan nemen / in stand kan houden. Er zijn namelijk vakken e.d. die je 'actueel' kan houden, maar ook onderdelen die...
  8. M

    KLM neemt weer vliegers aan

    Een maximum Level 6? Dus pietje spreekt 90% goed engels krijgt een lvl6 en sjors komt wat later binnen en spreekt vloeiend engels want is in engeland opgegroeid. Krijgt een lvl 5 omdat ze aan een quota zouden zitten?? Lijkt me erg vreemd... Inderdaad, erg tevreden over atc-comm! Goede lessen...
  9. M

    De modulaire route - berggeit stelt zich voor

    @berggeit oh die 50uren cross country heb je straks vrij vlot hoor. Want een rondvluchtje met koffiepauze op texel of middenzeeland is veel leuker dan een Local EHLE ;-) Als je pax het leuk vinden kun je ook driehoekjes gaan vliegen, of ga de grenzen over naar belgie/duitsland/denemarken. En...
  10. M

    Totalen en bijzonderheden 2022 ✈️???

    Bedankt V1? En dat zijn bijzondere vrachten die je aan boord hebt gehad! Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik heb zelf ook een mooi jaar gehad. Het eerste volledige kalenderjaar met brevet (PPL-A). En ervan genoten heb ik zeker! Hoop leuke vluchten gemaakt, zoals de Fly-in cinema op Texel en...
  11. M

    Totalen en Bijzonderheden 2021

    En V1R, wanneer kunnen we je "total's topic van 2022" tegemoet zien? (aangezien jij de afgelopen jaren topicstarter bent op dat onderwerp wil ik je die eer niet ontnemen ? ) Ik heb mijn laatste vlucht van 't jaar er weer op zitten en zal zeker niet de enige zijn!
  12. M

    PPL met onderbeensamputatie?

    Nou PPP, Ik heb met mijn opmerking in ieder geval geen kwaad bedoeld. Een reactie of erkenning van de vraagsteller waarin je aangeeft de antwoorden gezien te hebben vind ik altijd wel zo netjes. Van mij uit 'normen en waarden' die verloren lijken te gaan. "Beleefdheid" Het lijkt tegenwoordig...
  13. M

    PPL met onderbeensamputatie?

    Ik vind het wel tijd hier een spaak in het wiel te steken, de grappen rollen hier hard omlaag en dat kan zo niet langer. Het is hier altijd een leuk en gezellig forum en we willen natuurlijk niemand in de wielen rijden. Zou vervelend zijn als rikkert zijn weg terug naar dit forum vind en dan van...
  14. M

    PPL met onderbeensamputatie?

    Zo jammer he. Zijn er 7 man(of vrouw, of anders, je weet t nooit tegenwoordig) zo behulpzaam geweest om Rikkert te adviseren en antwoord te geven op de vraag. Maar heeft nooit meer ingelogd na zijn vraag gesteld te hebben. Aan de andere kant, mocht er nou nog iemand dit forum vinden en...
  15. M

    Lessen (verslag)

    PS: en dus is enige kennis van zake, zoals geleerd wordt bij de RT licentie wel degelijk van belang.
  16. M

    Lessen (verslag)

    Nou digits, ZEKER in CTR's geeft de radio een zeer goed beeld van de aanwezigheid en intenties van ander verkeer. Zelfs als je zelf niet praat maar enkel luistert geeft de berichtgeving je heel veel kennis over wat het is dat een ander gaat doen en waar diegene zich (ongeveer) bevindt en waar...
  17. M

    Lessen (verslag)

    Ik heb destijds mijn RT ook al gedaan bij ca. 10 vlieguren. Heel veel profijt van gehad in de rest van de opleiding. Op Lelystad (in ieder geval de school waar ik zat) hielden ze het zelfs als solo-eis ivm het feit dat je in gecontroleerd luchtruim vliegt.
  18. M

    Defensie - verschil vlieger marine en vlieger luchtmacht

    Ik kan je er helaas niet verder mee helpen maar moest gelijk aan dit filmpje denken! De eerste is de "luchtmacht"(US air force) en de tweede de "marine"(US Navy). Volledig logisch verklaarbaar waarom, en de kisten zijn er ook specifiek voor gebouwd, maar leuk om zo naast elkaar te zien.
  19. M

    Lessen (verslag)

    Ja, vliegen met weinig wind is heerlijk, maar kan OH ZO confronterend zijn... Je kan niet even snel turbulentie of n gust de schuld geven van n koers- of hoogtewijziging. Bakfiets? E-A Wat zeg je nou dan?! Haha, ik vind die DV-20 echt niet vooruit te branden! Heb met de takeoff altijd t...
  20. M

    Lessen (verslag)

    Ja, ik heb inderdaad zeer weinig vluchten gecanceld gehad. In ieder geval veel minder dan ik zelf vooraf verwacht had. Het weer is in NL namelijk door de bank genomen bizar goed. En ja, de C172 is nou eenmaal iets gevoeliger voor crosswind, maar wel goed te doen hoor. Voordeel van lillycity...
Back
Top