Search results

  1. Alicantino92

    Heeft iemand ervaring met House of Pilots?

    Toegevoegde waarde HoP is inderdaad minimaal. Vergeet niet dat HoP tijdens het "leer-werk traject" natuurlijk een marge pakt over je uurtarief bij de opdrachtgever (o.a. Aviapartner, Defensie, Rabobank, LVNL, Viggo). Oftewel dit resulteert vaak in een lager salaris voor de student/trainee/HoP...
  2. Alicantino92

    Zonder zijwieltjes

    Geen ATPL theorie-examens?
  3. Alicantino92

    CPL Preparation Program (Mallorca)

    Persoonlijke mening: Spanje lekker links laten liggen, of je moet over ruime financiële middelen beschikken voor FTEJerez.... Anders een mooi land voor eventueel wat hour building. Maar goed, op basis van eigen research via o.a. ook pprune, netwerken via de bekende sociale media en eigen...
  4. Alicantino92

    CPL Preparation Program (Mallorca)

    Kleine suggestie: kijk voor modulaire vliegopleidingen ook even in Polen! Trouwens, zelf ruim 12 jaar in Spanje gewoond en gewerkt......
  5. Alicantino92

    Beste aanvliegroute

    Mijn advies: ga na de havo eerst voor een hbo opleiding in de richting van ICT, (technische) bedrijfskunde, accountancy of logistiek. Zoek voor naast je opleiding een luchtvaart gerelateerde bijbaan (bijv. bij Viggo op Schiphol), kijk voor je 3e en 4e jaars stage ook in de luchtvaart (bijv. bij...
  6. Alicantino92

    Transavia MPL - selectieprocedure

    Ik hoor van meerdere kanten dat er binnen HV de komende tijd een aardige behoefte is aan nieuwe piloten, dit door o.a. de transitie van Boeing naar Airbus en (mogelijke) uitstroom naar moeder KLM. Daarom mijn vraag; weet iemand toevallig wanneer Trans weer van plan is te gaan werven voor hun...
  7. Alicantino92

    DEFO TR/NTR Transavia - selectie 2023

    Daar lijkt het wel op! En ook de eerdere uren eisen voor non type rated zijn zo te zien verdwenen onder minimale selectie eisen.
  8. Alicantino92

    DEFO TR/NTR Transavia - selectie 2023

    Nieuwe ronde, nieuwe kansen -> https://jobs.transavia.com/nl-NL/pilot-at-transavia/
  9. Alicantino92

    EPST selectie Compass

    Voor COMPASS kan ik persoonlijk SkyTest® for Middle East Pilot Screenings aanraden inclusief de CH Products pedals en joystick voor het onderdeel Control, succes!
  10. Alicantino92

    Transavia MPL - selectieprocedure

    In het verleden maakte Transavia voor de online test gebruik van cut-e (Aon) airline pilot test / assessment. Deze online test bestond uit ongeveer 9 verschillende subonderdelen. Denk aan de volgende Aptitude testjes in willekeurige volgorde: Spatial orientation, Reaction speed, Applied...
  11. Alicantino92

    Tips voor de toekomstige piloot

    Voor wat betreft de eisen die Ryanair hanteren aan ab-initio studenten/cadets; ik zou eerder de volgende websites even raadplegen https://careers.ryanair.com/cadets/ en https://www.airline-flightacademy.com/b737typeratingprogramme De eisen die je reeds opsomt zijn voor direct entry FOs...
  12. Alicantino92

    Filmpje: ''Reverser Failure After Gusty Landing''

    Beste Airworkers, Kan iemand duiden wat er mis gaat in onderstaande filmpje?
Back
Top