Search results

  1. J

    Euro Pilot Center

    Ja, vlakbij EPC. Als je EPC overweegt zeker ook hen eens spreken.
  2. J

    Advies Revalidation ME/IR

    Betreft het toevoegen van een nieuwe typerating, volgens Easa is het momenteel "Hold or have held" (bron: Easa FCL.720.A), hij mag dus vervallen zijn om een type rating toe te voegen. Maar ik sluit mij aan bij Koning lucht, in de praktijk is het anders. Het is voor sollicitaties echt...
  3. J

    Euro Pilot Center

    Skywings al eens bezocht?
  4. J

    Euro Pilot Center

    Ja geen probleem, ik geef graag meer toelichting. Allereerst, als je MPL opleiding zich focussed op een vliegtuigtype/airline die je ligt en je nog jaren wil verder doen dan is het een prachtig systeem. Het is goedkoper en tenzij je rare dingen doet tijdens je opleiding ben je zeker van een...
  5. J

    Euro Pilot Center

    Als je een keuze moet maken tussen meerdere scholen, dan kan het helpen om na te vragen hoeveel van hun leerlingen de vorige 2 jaar een vliegende (geen OCC) job hebben gevonden onmiddellijk na de opleiding, en waar. Er zit (toch in België) veel verschil in de kwaliteit (en prijzen) van scholen...
  6. J

    RPL-MLA > PPL (of LAPL)

    Hallo, Best IL&T contacteren, maar volgens mij worden ULM uren niet aanvaard voor een vermindering op je PPL licentie. De reden hiervoor is dat ULM vergunningen nationaal worden geregeld (en niet door EASA), vandaar ook de vaak grote verschillen in reglementering per land (bv max gewicht)...
  7. J

    Wat is de “beste” volgorde om de PPL theorie/examens te doorlopen ? (En waarom)

    Het beste vind ik starten bij het begin en zo naar het einde toe werken :) Persoonlijk studeerde ik liever telkens eerst 2 moeilijke vakken gevolgd door een makkelijk vak. Op zich maakt het niet zoveel uit, maar bij PPL theorie is er maar 1 iets belangrijk en dat is dat je er rekening mee...
  8. J

    Airfair Teuge

    Ik ben ook voorstander om te parkeren met de flaps omhoog, maar dit wordt bewust vaak omlaag gelaten om schade door passagiers te vermijden (voetstap op flap). Ik denk dat er zelfs clubs zijn die expliciet vragen om met de flaps omlaag te parkeren
  9. J

    CPL Preparation Program (Mallorca)

    Probeer eens na te gaan als er een trend zit tussen de mensen die geluk hebben gehad, en welke mensen geen geluk hebben gehad. (lees: vraag eens naar welke ATO ze zijn gegaan) ;) Ik volg de mening die hierboven reeds is beschreven door iemand anders, met het kiezen van de school kies je ook...
  10. J

    CPL Preparation Program (Mallorca)

    Over de inhoudelijke training kan ik niet mee spreken, maar weet dat deze scholen vaak administratief minder sterk staan waardoor bij het aanvragen van de vergunning regelmatig problemen/vertragingen opduiken. Als je voor een Spaanse school kiest zal je ervoor moeten zorgen dat je zelf ook op...
  11. J

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Die log engine start etc... heeft er niets mee te maken, ik log nooit en heb toch mijn vluchten. Als je met een hoogvleugel vliegt kan gps ontvangst er inderdaad alles mee te maken hebben. Vroeger had je bluetooth ontvangers in een soort sticky-rubber die je op het instrumentenpaneel kan...
  12. J

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Persoonlijk ben ik een grote fan van het Skydemon verhaal, maar wel enkel in de voorbereidingsfase. Ik bereid mijn vlucht in detail voor op een computer met skydemon, maar in het vliegtuig gebruik ik de navigatiemiddelen van het vliegtuig zelf en is de tablet met skydemon slechts een extra...
  13. J

    Airplane headache

    Dag Thijs, Nu is het voornamelijk de vraag als dit een alleenstaand geval was (verkoudheid?) of iets wat terug regelmatig voorkomt. "Toen ik nog klein was" daar moet je niet teveel aantrekken, dat kan eventueel het opbouwen van je immuunsysteem zijn, veel kinderen gaan van de ene verkoudheid...
  14. J

    Lessen (verslag)

    Inderdaad, kan het zijn dat hij bedoelde dat hij nog geen taalexamen heeft afgelegd voor zijn ELP certificaat? Als je dat nog niet hebt (of het is verlopen) mag je geen gebruik maken van de radio en dus enkele opereren van vliegvelden waar radiogebruik niet verplicht is.
  15. J

    Digitaal of papieren logboek

    Welke software gebruik jij hiervoor? Of zou je andere software aanraden?
  16. J

    Satellietfoto van Houston Airport

    De reden hierachter is dat de .nl website een andere soort data toont dan de .be site (de reden hiervoor ken ik niet) Via .nl heb je nadir beelden (recht naar beneden getrokken) vanuit een fotografievliegtuig en dit is de effectieve situatie (-> alles staat op de foto) Via .be heb je een 3D...
  17. J

    Leuke vliegvelden in Zweden

    Hallo, Wij zijn aan het overwegen om het dit jaar eens over een ander boeg te gooien en een vliegtrip naar Zweden te maken i.p.v. naar het zuiden te gaan. Via Skydemon is het tegenwoordig makkelijk te zien welke vliegvelden er bruikbaar zijn maar we weten niet goed welke de gezellige...
Back
Top