Search results

  1. T

    Maximum rear seat weight Cessna 172

    Nergens in de POH van de C172 kan ik vinden wat het maximale gewicht van de achterstoelen is. Een maandje terug (keurig binnen de M&B) gevlogen maar toen de twee achterpassagiers (beide wat aan de zware kant) gingen zitten zakte de staart spannend ver door. Heb toch maar besloten ze te laten...
  2. T

    Nederlanders Gulf Air

    Graag kom ik in contact met (Nederlandse) piloten bij Gulf Air. Kan iemand mij hierbij helpen? Graag een PM.
  3. T

    Vlieguren bij sollicitatie

    Een aantal vragen m.b.t. sollicitaties: * Als er door een werkgever om een x aantal uur TT wordt gevraagd, mogen uren op een FNPTII sim dan worden meegerekend? * In hoeverre mag je PIC zweefvlieguren meerekenen? Ik hoor het graag.
  4. T

    Uitchecken vliegtuig

    Om current te blijven op een vliegtuig moet men 3 starts en landingen maken in de voorafgaande 90 dagen. Maar wat is de exacte regelgeving m.b.t. het uitchecken van mensen op een bepaald vliegtuig? Kan dit door de eigenaar van een vliegtuig zelf gedaan worden? Wat zijn de verdere eisen (moet er...
  5. T

    Safetypilot

    Graag wil ik weten wat de mogelijkheden zijn om mij als gebrevetteerd CPLer aan te bieden als Safetypilot. (bijvoorbeeld op MEP vliegtuigen) Kan iemand mij uitleggen wat de functie direct inhoud? Op welke manieren kunnen de uren gelogt worden en wat mag een safetypilot wel en niet? Alvast bedankt.
Back
Top