Search results

  1. Thioda

    TE KOOP Bose A20 (2022) VERKOCHT

    Verkocht.
  2. Thioda

    2024: ....dat incident met die Embraer ERJ-195 te Belgrado....

    Via via gehoord dat de kapitein een verleden met vloeibaar en andere leukigheden met poeder had bij een andere firma. Waarvoor hij bij die andere firma is ontslagen. 1200 m op een 195….dat is zelfs krap aan op onze kleine business jet.
  3. Thioda

    TE KOOP Telex Airman 8

    Half jaar gebruikt. Vraagprijs € 500,- excl verzendkosten.
  4. Thioda

    Haneda accident - communicatie?

    Zoals geschreven: de feiten moeten nog volledig boven gehaald worden. Mijn koffiemachineinput: Ik kan mij voor de geest halen toen ik een type rating Saab 2000 deed ergens in het begin van vorig decennium. In het simcentrum was een ander paartje die ook de TR Sb20 deden, gestuurd van de Japanse...
  5. Thioda

    TE KOOP Bose A20 (2022) VERKOCHT

    Bose A20, van eind zomer 2022. Maar 1 jaar en 4 maanden gebruikt. Garantie loopt nog tot zomer 2027. Lemo, blauwe tand. Ouderwets batterijen erin duwen kan ook volgens mij. Excl verzendkosten vraagpijs € 920,-
  6. Thioda

    Ervaringen part-time vliegen

    Deeltijd geeft het in ontelbare combinaties. Bij ons (zakenjetfirma) zijn er die deeltijd sim en vliegen doen. Of deeltijd kantoorwerk (safety department, flight ops, flight data monitoring enz enz) en vliegen. Of deeltijd en erbuiten iets heel anders (sommige hebben ander werk maar ken er ook...
  7. Thioda

    KLM gaat open voor piloten 'buiten eigen organisatie'

    Als je nu als coco wordt aangenomen, hoe lang zit je dan realistisch gezien op die plek?
  8. Thioda

    Totalen en bijzonderheden 2022 ✈️???

    Afgelopen jaar nieuwe firma en nieuwe kist, tweede type in mijn werk en de eerste jet dus wel bijzonder voor mij. - 1 x type rating Citation Ladydude (Latitude) - 433 blokuurtjes - 270 sectoren Specialen: - 1 x G/A vanwege weer - 4 x diversions, 2 vanwege weer en 2 tijdens de vlucht voor ops...
  9. Thioda

    Hoe kan ik het het beste aanpakken

    Beste Mike, Fijn om te horen dat je de passie deelt. Heb je al een beetje rondgekeken op het forum hier? Je kan veel lezen over mensen die in een soortgelijke situatie zaten/zitten.
  10. Thioda

    Tips voor na de opleiding

    Gefeliciteerd! Mooi om te horen dat het zo snel gegaan is. Typisch luchtvaart, hollen en stilstaan. :)
  11. Thioda

    Totalen en Bijzonderheden 2021

    ?? It’s tops flying props, zei mijn eerste fleet chief altijd. ? Heb je tenminste een plek om je jas en hoed buiten op te hangen. Al zal ie dat wel niet bedoeld hebben.
  12. Thioda

    Totalen en Bijzonderheden 2021

    Eindelijk mijn logboek kunnen bijwerken. 2021: 166:00 blokuren Concordino 167 t/o en landingen In 2021 eindelijk weer een vliegende baan gevonden na de economische gevolgen van Covid-19 in levende lijve ondervonden te hebben. Helaas wel van de linkerstoel naar de rechter. Eind vorig jaar...
  13. Thioda

    Digitaal of papieren logboek

    Het is wat je wil. Elektronisch is idd gemakkelijker wat betreft administratie. Papier heeft een bepaalde charme daarentegen, is daarvoor meer werk. Zelf gebruik ik alleen papier.
  14. Thioda

    ABN Amro gestopt met financieren piloten-opleiding.

    De naam heb je niet gebruikt maar iedereen met een beetje ervaring in de luchtvaart weet waar het over gaat als je het over een vliegschool met biermerk verwijzing hebt. Als je erna schrijft over “alles met een hartslag” en “worstenfabriek” dan is dat zeker een kwalificatie van de piloten en...
  15. Thioda

    Tips voor na de opleiding

    Ben het met Europe-American eens. Al kan je later zeker nog wel wisselen van sector, dit dan wel vaak ook enig geluk vereist. Mijn advies zou ook zijn: solliciteer op zo veel mogelijk, onder de huidige omstandigheden. Iedere selectie die je haalt kan je nee op zeggen, eentje die je niet eens op...
  16. Thioda

    Fase 1 epst onderdeel natuurkunde

    Beste FA, Lange tijd geleden dat ik de luchtvaartschoolselectie heb gedaan, was ook niet bij EPST. Wanneer is je selectie? Beste wat ik je kan aanraden is EPST je situatie uitleggen en vragen of ze je kunnen uitleggen wat je moet studeren plus of ze tips hebben qua studiemateriaal. Ik gok dat...
  17. Thioda

    ABN Amro gestopt met financieren piloten-opleiding.

    Gaat ie weer lekker met het Stella-bashing? Ik geef je gelijk, er kwamen mensen door de selectie die dat beter niet hadden kunnen doen. En het management maakte graag gebruik van de dromen van jonge mensen. Maar lekker genuanceerd dat je doet alsof alle Stella-piloten halve garen zijn. De...
  18. Thioda

    Airwork, a new course

    Bedankt voor het harde werk Vincent. Hopelijk wordt het weer actiever hier.
  19. Thioda

    Vliegers gezocht met een non-standaard verhaal

    En….wat schuift dat??? Zoals een echte piloot zou zeggen. Of is het om de, al dan niet voormalig, KLS leden duidelijk te maken dat er ook niet-blauwe vliegers zijn? ;)
  20. Thioda

    Brexit, NL'ers die in VK werken

    Vroeg mij af of er hier meer NL'ers zijn die in Engeland werken maar in Nederland wonen. Ik heb een S1/E106 formulier voor mijn zorgverzekering in NL, zit nu op de wachtlijst (letterlijk 16 weken) voor een verlenging. Zijn er meer collega's hier met dat probleem? En hoe zien jullie het gaan na...
Back
Top