Search results

  1. G

    Bij wie ligt het innitiatief?

    Bij wie ligt het innitiatief om te gaan dalen vanaf cruise hoogte voor de bestemming? De piloot of ATC?
  2. G

    Vliegt KLM geen pax meer met 747?

    Vliegt de KLM geen pax meer met de 747? Wat doen ze er mee? Is de 777 nu hun voornaamste long range vliegtuig?
  3. G

    Wanneer gaan de B767's Martinair er uit?

    Weet iemand wanneer de laatste drie 767's van Martinair eruit gaan? Ik las ergens iets van A330' s inhuren?
  4. G

    Overbodige switches Airliners?

    Als een ex-avionica F-16 opgeleide valt het mij op dat er switches zijn om de Generator en Hydraulics aan of uit te zetten. Bij b.v. de F-16 gebeurt dit automatisch. Als de conditions voor ex. power are met (voltage, cycles, fase, main generator not on line) schakelt de main contactor op...
  5. G

    Hebben vliegtuigen met motoren bij de staart een groter steigvermogen?

    Enkele tientallen jaren geleden vloog ik mee met een B727 in de VS. Het viel mij op dat het toestel zeer steil steeg en tot op grote hoogte steil bleef steigen.
  6. G

    Vliegen grote vliegtuigen lager?

    Een B737-800 heb ik gelijk door zien klimmen naar 41.000 ft. Op een transatlantische vlucht met een B767 of B747 heb ik het nog niet mee gemaakt dat er hoger werd gevlogen dan 30.000-32.000 ft.
  7. G

    Moment inschakelen AP

    Aangezien ik enkel een virtueel FSX "piloot" ben heb ik de volgende vragen: 1. Hoe wordt de AP meestal ingesteld, NAV of GPS? 2. Wordt er meestal op GPS of VOR to VOR gevlogen? 3. Op welk moment na de start wordt de AP ingeschakeld? 4. Bij militaire vliegtuigen worden de COMS en VOR...
  8. G

    APU

    Geachte lezers. Aangezien ik een Planner ben met Avionica achtergrond, heb ik geen ervaring als piloot. Vroeger wel 20-30 starts met een K13 zweefvliegtuig gemaakt. Mijn interesse in de luchtvaart is zeer breed en groot. Ik heb wel de opleiding Avionica F-16 gehad, maar ik heb er geen seconde...
Back
Top