Search results

  1. Bobo

    Bremen? Doen!

    Even een shout out voor Bremen (EDDW) Uur vliegen, fijne luchthaven en met de tram sta je met 10 minuten in het gezellige centrum.
  2. Bobo

    Nimbusair uit de lucht?

    De website is al een tijdje niet beschikbaar, is het afgelopen? Zou na Singles & Twins weer een flinke vliegschool/verhuurder zijn die ophoudt.
  3. Bobo

    Nachtvliegen op Niederrhein

    Afgelopen avond wat circuits gevlogen op Niederrhein (EDLV), om weer even gevoel bij het nachtvliegen te krijgen. Ik vond het wat spannend, maar toen het licht eenmaal uit ging, was het geen issue. Niet te veel nadenken over motorstoringen. Bijzonder om de sterren te zien vanuit de cockpit van...
  4. Bobo

    Retour Cambridge (EGSC)

    Mocht iemand nog een leuke bestemming zoeken binnen twee uurtjes vliegen vanaf Nederland dan is Cambridge (EGSC) misschien wel een leuke optie. Afgelopen hemelvaart weekeinde ben ik samen met mijn jongste dochter naar het VK gevlogen met de PH-VTB (C172 Diesel en G1000) vanaf Teuge. We vlogen...
  5. Bobo

    Aosta (LIMW)

    Ik wilde er enkele weken terug eigenlijk heen vliegen, maar het weer liet dat echt niet toe. Vliegclub Teuge zit daar elk voorjaar voor het zweefvliegen en vroeger toen ik nog studeerde was dit vaste prik, skiën, zweefvliegen, borrelen en lekker eten in de Italiaanse Alpen. Ik was er lang niet...
  6. Bobo

    Teuge - Rotterdam - Antwerpen - Oostende

    Goedemorgen! Een paar weken terug heb ik met een vliegmaat en de PH-VTB van de vliegclub Teuge een vluchtje gemaakt dat ik wilde doen sinds ik rond deze tijd vorig jaar mijn nightrating haalde. Een keer bij daglicht weg van Teuge en dan het duister laten vallen en landen buiten UDP. Mijn...
  7. Bobo

    Touch and Go op Eelde (EHGG) en een bezoek Bremen (EDDW)

    Twee weken terug ben ik met een vliegmaat een rondje door Noord West Duitsland gaan doen, we zijn naar Eelde (toegegeven, da's Nederland...), Bremen en Münster geweest. Op Bremen wisselden we van vliegers. Was een mooie trip waar van alles voorbijkwam, IMC, VMC en meeuwen! Een verslag schreef ik...
  8. Bobo

    Bezoek Juist (EDWJ)

    Ook in de herfst kan leuk worden gevlogen, maar dat wisten jullie al wel waarschijnlijk. Samen met mijn jongste dochter ben ik zondag met de PH-VTB vanaf Teuge naar Juist gevlogen met een touch and go op Eelde (EHGG), we vlogen IFR tot aan de FIR van Duitsland, toen konden we het eiland al zien...
  9. Bobo

    Bezoek Speyer (EDRY)

    Niets zo leuk als een weekeindje weg met de SEP en dan is Speyer een prima bestemming. Ben met de kids afgelopen vrijdag middag heen gevlogen en zondagmiddag weer terug, naar Teuge. IFR op FL100 en dan loopt de PH-VTB van VC Teuge toch een respectabele 130 KTAS op 6,8 gallons diesel. Speyer is...
  10. Bobo

    Bezoek Autun LFQF

    Wat een weer deze dagen, daarom met mijn jongste dochter afgelopen weekeinde gelegenheid gegrepen om mijn schoonvader te bezoeken in Frankrijk. Hij zit in de Morvan (zoals wel meer Nederlandse pensionado's) ter hoogte van Dijon alleen dan wat meer naar het westen, een prachtige streek. We hadden...
  11. Bobo

    ForeFlight?

    JeppFD stopt ermee, wat zijn jullie ervaringen met ForeFlight?
  12. Bobo

    Bezoek aan De Kooy (EHKD) én Rotterdam (EHRD)

    Vorige week ben ik met de PH-VTB (C172 diesel van VC Teuge) eens naar De Kooy geweest (EHKD). Ik was er al eens eerder een paar jaar terug en het is best een interessante bestemming. Mooie approach, relatief korte baan en de haven van Den Helder. Ik maakte er een video van voor YouTube, een...
  13. Bobo

    Transition?

    Ik kijk regelmatig de videos van Steveo1Kinevo op YouTube die vaak een transition krijgt voorgeschoteld tussen het en-route gedeelte en een star. Wat is dat? Komt dit in Europa ook voor? Tijdens het vliegen heb ik er nog niet mee te maken gehad.
  14. Bobo

    Bezoek Salzburg (LOWS)

    Enkele weken geleden ben ik met de PH-VTB (Vliegclub Teuge) van Teuge naar Salzburg gevlogen samen met mijn dochter van 7. Ze wilde dolgraag eens naar Oostenrijk en vooral graag naar de stad waar ‘The Sound of Music’ werd opgenomen. Een film die ze al vaak met plezier heeft bekeken. We...
  15. Bobo

    EHTE -> LOWZ Vlieg-en-vissen

    Vorig weekeinde een prachtige retour Zell am See gevlogen, altijd graag eens twee hobbies willen combineren: vliegen en vliegvissen. Wat hebben we prachtig weer de afgelopen week, goed om dit oude voornemen eens waar te maken. De tocht wilde ik IFR maken met de Mooney, z'n turbo maakt hem...
  16. Bobo

    PH-TDS maakt noodlanding

    https://www.rijnmond.nl/nieuws/199240/Sportvliegtuigje-maakt-noodlanding-in-suikerbietenveld-bij-Den-Bommel Knap gedaan van de vlieger, geen gewonden - op een onfortuinlijke suikerbiet na. Kan me voorstellen dat er wellicht meer aan de hand was dan enkel de oliedruk, maar dat hij ook vermogen...
  17. Bobo

    Corona en intelligente lock-down

    Hallo! Vliegen jullie nog? Ik beperk me tot eens in de twee weken en dan een uurtje lokaal, of een low approach ergens. Het lijkt me niet zinvol om helemaal te stoppen, maar met zorgvuldigheid en respect te vliegen binnen de grenzen die gesteld zijn. Het is ook nog eens het mooiste weer van de...
  18. Bobo

    Vlotten, overlevingspakken en trainen

    Iemand enig idee waar ik me zou kunnen bekwamen in reddingstechnieken op zee? Wil graag een keer naar IJsland vliegen en dan is wat basiskennis wel nuttig.
  19. Bobo

    Aangeboden: 1/2 aandeel Mooney M20K 252

    01/10/2020: De Mooney is verkocht Ik zoek een mede eigenaar voor mijn turbo Mooney, het is een M20K 252, dus met automatische wastegate en intercooler af fabriek (ook een O2 systeem, twee alternators en speedbrakes). Het is een uitgekiend kistje dat gemaakt is om IFR mee te toeren, maar niet...
  20. Bobo

    Retour Teuge-Deauville met bezoek aan Honfleur

    Geen gek begin van februari. Afgelopen zondag een prachtige vlucht (IFR, maar kon evengoed VFR) van Teuge naar Deauville (LFRG) in Normandië gemaakt. Ooit was ik al eens in Honfleur, een prachtig havenstadje, dat al lang geleden is ingehaald door Le Havre als havenstad van belang. Graag wilde...
Back
Top