Search results

  1. Bobo

    NVFR

    Klinkt als een mooi avontuur, precies wat de kleine luchtvaart zo vreselijk leuk maakt. Waar in Frankrijk ben je uitgekomen? Vliegen daar is zo mooi. Ik kwam van een Mooney terug naar de C172. Moest ook enorm wennen aan het andere perspectief vanuit de cockpit. Komt goed.
  2. Bobo

    Engelandvluchtje 2024

    Top kistjes inderdaad, al houd de 80 pk rotax versie niet echt over. Ook ergonomisch niet ideaal, ben 1.98 en dan vallen de DA20 en DA40 wel tegen. In een C172 en zelfs een Mooney zit ik veel beter.
  3. Bobo

    Engelandvluchtje 2024

    Het eeuwige probleem met de SEP. Een C182 of Cherokee Six zijn wel aardige vierzitters. De DA40NG ook wel trouwens.
  4. Bobo

    Engelandvluchtje 2024

    Wel leuk dat ondanks eventuele W&B problemen er een serieuze poging wordt ondernomen om een airwork vlucht te doen!
  5. Bobo

    Bremen? Doen!

    Even een shout out voor Bremen (EDDW) Uur vliegen, fijne luchthaven en met de tram sta je met 10 minuten in het gezellige centrum.
  6. Bobo

    FLTPLN in het buitenland

    Dat kan zeker, ik genereer meestal een (IFR) route met Autorouter.aero en die verstuur ik dan via homebriefing. Dat werkt prima door heel Europa. Je kan dan ook met Amsterdam bellen mocht er wat geamendeerd moeten worden. Als je via bijvoorbeeld ForeFlight filed kan dat niet zo eenvoudig, heb...
  7. Bobo

    Nimbusair uit de lucht?

    De website is al een tijdje niet beschikbaar, is het afgelopen? Zou na Singles & Twins weer een flinke vliegschool/verhuurder zijn die ophoudt.
  8. Bobo

    Teuge radio ATC online te luisteren?

    Dat dit nog uitleg behoeft. Wie wil er nou niet luisteren naar Teuge Radio? Vergeet Boston John… 😁
  9. Bobo

    Teuge radio ATC online te luisteren?

    Mail ze even op ops@teuge-airport.nl Op live atc kun je alleen EHTX luisteren.
  10. Bobo

    FLTPLN in het buitenland

    File je ook via easy VFR?
  11. Bobo

    Totale afbraak van de Nederlandse luchtvaart.

    Niet voor niks dat een flink aantal multinationals buiten onze landsgrenzen zoeken voor hun uitbereiding of ons land simpelweg verlaten. Niet mijn kwoot, maar er komt een dag dat we ons geld hier moeten verdienen met elkaar havermelk latte's te verkopen.
  12. Bobo

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Dat bedoel ik, totdat je een keer een ander veld aandoet en je je echt moet focussen op de klokken, als je daar niet bekwaam in bent zal je niet de eerste zijn die op z'n klep gaat. Da's een mooi tarief, trouwens maar dan zit je - denk ik - bij de diamond flyers of zoiets? Dan is het vliegen van...
  13. Bobo

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Daar komt bij dat je met je IR wat hoger kan filen, of door een laag stratus heen kan de zon in. Waar de rest z'n moeder aan het rondvliegen is op 1.200 ft ben je dan mooi weg. Tussen pakweg 5.000 voet en FL120 komt eigenlijk niemand anders dan vertrekkend en arriverend verkeer rondom grote...
  14. Bobo

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Dat klopt wel inderdaad. Maar is dat erg?
  15. Bobo

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Tja, je huurt een DA40 voor 240 euro per uur, daar kun je met vier man mee weg en voor de 172 betaal ik 228 euro per uur, maar da’s eigenlijk een tweezitter. Redelijk goed beschikbaar, maar inderdaad wat duurder. Neemt niet weg dat als je echt wat VFR wil gaan touren door Europa een kist met een...
  16. Bobo

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Van harte welkom, als je plan met je PPL is om trips te maken, dan maakt een IR het leven zoveel makkelijker. VFR plannen van grote afstanden, zeker in Frankrijk, België en Italië is best een klus (al ziet de VFR kaart er vaak erger uit dan in de praktijk uitpakt). Met een IR verdwijnt...
  17. Bobo

    Cursus VFR RT & LPE

    +1 voor ATC-Comm, dikke prima!
  18. Bobo

    Engelandvluchtje 2024

    Dat was in 2012, m’n IR heb ik pas in 2018 gehaald. Er zijn zoveel bestemmingen in het VK die ik nog wil bezoeken, Headcorn en Shoreham lijken me erg leuk, maar er staan nog een aantal bestemmingen hoger op de lijst. Het VK vind ik echt een bestemming bij uitstek voor de kleine luchtvaart.
  19. Bobo

    Engelandvluchtje 2024

    Jouw verslag over de golfclub heeft me geïnspireerd om zelf een keer naar Lydd te vliegen toen ik net m’n PPL had. Voelde me natuurlijk net als Charles Lindbergh toen ik voor het eerst in het VK landde. Zelfs nog even op de driving range gestaan daar. Mik zelf op een bezoekje aan Oxford als...
  20. Bobo

    Nachtvliegen op Niederrhein

    Van de terugweg heb ik een video gemaakt, mocht je tijdens deze druilige dagen je afvragen hoe een zonsopkomst er ookalweer uitzag…
Back
Top