Search results

  1. Tijgert

    Lost Comm procedure inbound SPL

    Stel je voor, je komt vanaf Sugol en de laatste klaring is "Direct SPL". Je weet dat er een vector gaat komen naar 18R. Maar... je radio gaat stuk. Wat doe je? (echt STUK stuk, geen zin meer om andere sets te proberen, Xponder op 7600 uiteraard en blind transmitten op je frequentie of op 121.5)
  2. Tijgert

    Lasers

    From the flight deck, this is your captain. Just want to give you a quick update as we make our final preparations for landing. The current weather in Los Angeles is 67 degrees with a slight northwesterly breeze, and in case you're wondering why the plane feels like it's completely out of...
  3. Tijgert

    KC10, Airshow take off

    Sportief... http://www.dumpert.nl/mediabase/1390831/7246c1d8/piloot_zegt_.html
  4. Tijgert

    Must... have... more... runway... !!!

    http://www.youtube.com/watch?v=8XbINavHtiA
  5. Tijgert

    Renterherziening, waar goedkoop? (<6.7%)

    Het is weer tijd voor de renterherziening van mijn vlieglening en tot mijn grote (niet geheel onverwachte) schrik is er een aardige 'hike'. Van 4.7% schiet ik door naar 6.7% (1 jaar vast) bij Van Lanschot. (3 jaar 6.6%) Dat stemt mij niet bijster vrolijk :niet_bli: Los je asap af, blijft je...
  6. Tijgert

    Lufthansa Airbus A380-800 Hijacked By Own Autopilot

    By Ion Zwitter, Avant News Editor Berlin, April 2, 2009 A Lufthansa A380-800 passenger aircraft carrying 523 passengers was hijacked shortly after takeoff yesterday, apparently by its own autopilot. The aircraft, which was scheduled to fly from Berlin's Tegel airport to Bangkok, Thailand...
  7. Tijgert

    Lagers/wieltjes van je vliegkoffer laten fixen, waar?

    Nee, ik heb het niet over bier :cool: Het wiel een tweede keer uitvinden lijkt me onnodig dus vraag ik het hier: Waar kan ik de wieltjes/lagers van mijn vliegkoffertje laten repareren? Ik bedoel, weet iemand een goede zaak die dit doet? Liefts omgeving Amsterdam.
  8. Tijgert

    Welke JAR bepaling stelt dat cruise relief captain uren gelijk zijn aan PIC uren?

    De subject titel zegt alles al. Het schijnt dat er een JAR/JAA bepaling is die stelt dat uren gevlogen als cruise relief captain mogen worden geschreven als PIC uren. Ik wil graag weten welke bepaling dat is (nummer en zo..) Weet iemand dit?
  9. Tijgert

    NOG een crash, nu in Venezuela

    Geen overlevenden vliegtuigcrash Venezuela CARACAS - Een Colombiaans vliegtuig met 152 inzittenden is dinsdag neergestort in het westen van Venezuela. Dat heeft de Colombiaanse minister van Binnenlandse Zaken Jesse Chacon bekendgemaakt. Er zijn geen overlevenden, zei het hoofd van de...
  10. Tijgert

    De keus om te gaan vliegen

    Even voor de duidelijkheid hoe fantastisch belonend het beroep van vlieger wel niet is: Van mijn bruto salaris gaat een grote hap naar de staat. Van mijn netto salaris gaat dan 40%... ja, je leest het goed, 40% naar de bank toe voor rente en voor premies voor levensverzekering en Loss of...
Back
Top