Search results

  1. P

    Eva Airways

    Hallo, Zijn er hier onder de leden wellicht mensen die werken bij Eva Airways of bij een andere Taiwanese maatschappij? Zo ja, Zou je kunnen vertellen hoe het er daar nog aan toe gaat wat betreft hiërarchie in de cockpit, wonen en werken in Taiwan, etc. Groet, Profodes
  2. P

    Ervaringen LOL Pilot Saam

    Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een goede LOL verzekering. Nou ben ik een tijd terug al een keer benaderd via Linkedin door Jean-Baptiste Saintagne van de Saam Verspieren group. Dit wekte uiteraard mijn interesse maar nadat ik alles gelezen heb en alvorens ik een dergelijke verzekering hier...
  3. P

    Wat voor werk doet de partner van een piloot?

    Beste mensen, SInds kort heb ik eindelijk een baan. Nou woon ik al een tijdje in het buitenland terwijl mijn vriendin nog steeds in Nederland woont. Zij wil uiteraard ook graag naar mij toe komen maar om hier de hele dagen niets te doen... daar zit ze niet op te wachten. Ze wil werken...
  4. P

    Airbus of Boeing

    BEste Airworkers, Stel je hebt de luxe om, nadat je bent aangenomen bij een maatschappij, te kunnen kiezen op wat voor vliegtuig je wilt vliegen. Waar zouden jullie dan voor kiezen en waarom? Zelf ben ik best wel Boeing minded maar wellicht dat we door anderen de voor- en nadelen van beide...
  5. P

    TR A320 of B737

    Beste Airworkers, Ik heb er wel eens over nagedacht om zelf een TR + Line training te gaan kopen. Vervelende is natuurlijk wel dat ik dan nog steeds geen baan heb, echter denk ik dat ik dan wellicht wel weer een iets grotere kans maak dan dat ik op dit moment heb. Voor mijn research ben ik...
  6. P

    JAR/EASA operators in Amerika

    Beste forum leden, Hier in Europa heb je operators die gebruik maken van Amerikaans geregistreerde vliegtuigen. Nou is het niet mogelijk om voor hun te werken tenzij je een FAA brevet hebt. Nou vroeg ik mij af: "Bestaat dit andersom ook? En zo ja, weet iemand hoe ik er achter kan komen welke...
  7. P

    AIP op Ipad

    Beste vliegers, Heb al een tijdje het idee om het gehele AIP op mijn Ipad te zetten. Het lukt mij echter nog niet om dat een beetje mooi voor elkaar te krijgen. Heeft iemand van jullie misschien een goed idee hoe ik het best het AIP op mijn Ipad krijg? Vriendelijke groet, Profodes
  8. P

    Autopilot + Heading

    Beste lezers, Afgelopen week vloog ik voor mijn opleiding in een simulator van de Diamond Twinstar DA42. Ik kreeg op een gegeven moment een AHRS faillure. Vervolgens kreeg ik van de "toren" een heading opgedragen. "Ik begon meteen te rekenen voor de timing van de te maken bocht". Vervolgens...
Back
Top