Search results

  1. S

    Elektrische passagierstoestellen - hoe dan?

    Op luchtvaartnieuws.nl staat een artikeltje over Airbus die met elektrische versies van de Avro RJ100 gaat experimenteren (https://www.luchtvaartnieuws.nl/node/147989). Het idee is dat accu's straks goed genoeg zijn om de energie ervoor te leveren. Nou zal verbetering van ontwerp wel helpen om...
  2. S

    vluchtvoorbereiding.nl uit de lucht?

    Al jaren gebruik ik vluchtvoorbereiding.nl als 'springplank' naar handige VFR sites voor meteo, notams, etc. Nu is deze site al een paar weken wegens groot onderhoud uit de lucht, erg jammer. Weet iemand hier of deze site een particulier initiatief was, of dat er een organisatie achter zit/zat...
  3. S

    Gezocht op Teuge: Motortakel

    Is er een mede-Airworker die op Teuge de beschikking heeft over een motortakel en die bereid is om deze in de komende weken een keer uit te lenen? Ik heb een nieuw motorblok voor mijn kistje, maar zelf tillen is wat lastig.. Bedankt alvast!
  4. S

    Afscheid AF 747

    Dit is dan wel weer een mooi stukje film: http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/25127860/__Luchtmacht_begeleidt_Boeing_747__.html
  5. S

    Zonsverduistering - VFR vliegen?

    Zomaar een vraagje.. We hebben binnenkort een gedeeltelijke zonsverduistering, mag je dan VFR vliegen? Deze is niet compleet, maar stel dat het een 100% verduistering is, mag je dan regulier VFR vliegen zonder IR rating?
  6. S

    Beenruimte

    Even een vraag uit het perspectief van consument.. Is er een wettelijk minimum aan beenruimte voor passagiers? Reden dat ik het vraag is een abominabele ervaring met onze nationale trots. Een vlucht van ruim 7 uur uit New York in economy op de middelste rij van een B747-400. De montagesteunen...
  7. S

    Piloot? Nergens voor nodig

    Dit is natuurlijk een logisch gevolg van de technische ontwikkelingen, maar hier word ik toch niet vrolijk van: http://www.newscientist.com/article/dn23521-passenger-jet-flies-800-kilometres-without-a-pilot.html Als die kist op afstand bestuurd werd dan is het wachten op een script kiddie die...
  8. S

    Geen plaats voor MLA op EHLE

    Op Lelystad is een flink aantal MLA vliegers actief. Er wordt gevlogen van de 'Charlie' grasbaan, zodat ze niemand in de weg zitten. De laatste dagen is de Charlie baan per NOTAM gesloten door sneeuwval. Schoonmaken schijnt te veel moeite te zijn. Maar verzoeken van MLA vliegers om dan van de...
  9. S

    Heli blaast ijs schoon

    Mooi verhaal dit :1855: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21226520/__Heli_blaast_sneeuw_van_ijs__.html (Mompelt iets over Natura 2000..)
  10. S

    Doorvliegen na einde vliegplan, hoe?

    Stel dat je een vliegplan ingediend hebt vanuit het buitenland naar een Nederlands veld waar je een tussenlanding geplanned hebt om af te wateren :biertje:. Je bent bijna bij dat veld en je blaas geeft aan dat er nog ruimte is. Ook heb je nog brandstof zat om direct naar je eindbestemming te...
  11. S

    Fout in NOTAM, is deze geldig?

    In de NOTAM wordt een SRZ afgekondigd in verband met de Tour de France. Als oostelijke begrenzing wordt opgegeven "Highway A19/E16". Dit stond ook al in de eerdere aankondiging. Nu is de A19/E16 een niet-bestaande snelweg. Waarschijnlijk zal 'A16/E19' bedoeld worden. Hoe zit het nu met de...
  12. S

    e-Reader als EFB?

    Heeft iemand al eens gespeeld met een e-reader als electronic flight bag? Je zou er de Bottlang op kwijt kunnen, manuals van je complete uitrusting in PDF formaat, POH, kaarten (helaas nog zwart-grijs-wit), en je kunt op sommige modellen aantekeningen maken. Ze schijnen uitstekend afleesbaar te...
  13. S

    Adresje voor 406MHz ELT?

    Ik ben op zoek naar een betaalbare ELT voor mijn experimental. Aircraft Spruce vraagt iets minder dan 600 Euro voor een AmeriKing inclusief programmeren van de ICAO code. So far so good.. Helaas is de shipping cost $400+ omdat er een batterij in zit :bwah: "Hazardous Material, Sir.." Waar kan...
  14. S

    Vliegtuigje neergestort bij Weert

    Net gelezen op nu.nl: http://www.nu.nl/algemeen/2103120/vliegtuigje-neergestort-bij-weert.html Laten we hopen dat dit zonder slachtoffers is..
  15. S

    Narco AT-150 transponder?

    Ik kreeg net een bericht van IVW over problemen met de Narco AT-150 mode A/C transponders, en het verzoek om aan te geven of er zo'n ding in mijn kist zit. Is dat niet raar, gezien de verplichting om een mode-S transponder aan boord te hebben (never mind gebruiken..)? Ik zou verwachten dat deze...
  16. S

    Mode-S en ELT voor buitenlanders?

    Een kennis uit Engeland wil de Texel Dutch Light Aircraft fly-in (11-13 sept, u komt toch ook?) bezoeken. Hij vraagt zich af wat de huidige requirements zijn v.w.b Mode-S en ELT equipment. Zowel vlieger als vliegtuig zijn Engels geregistreerd. Wat is de huidige regelgeving, en hoe wordt deze...
  17. S

    Humor: Piloten en engineers..

    Klein stukje humor van down under: === Quantas Airlines - Gripe Sheets..tech humour After every flight, pilots fill out a form called a gripe sheet, which conveys to the techanics problems encountered with the aircraft during the flight that need repair or correction. The mechanics read and...
  18. S

    NTSB update omtrend Zodiac CH-601XL crashes

    De NTSB heeft een bulletin uitgegeven omtrend de crashes met Zodiac CH-601XL toestellen. Zie: http://www.ntsb.gov/Pressrel/2009/090414a.html Dit betreft onder andere het toestel type wat in september 2008 bij Hoorn gecrashed is, waarbij de twee inzittenden om het leven zijn gekomen. Uit het...
  19. S

    Engelstalige RT check?

    Ik hoorde een tijdje geleden een gerucht dat iedereen eens in de zoveel tijd (drie jaar?) een soort examen moet doen om te laten zien dat hij/zij de Engelstalige RT nog machtig is. :blabla: Ik heb er alleen naderhand niets meer van gezien of gehoord. Is dat inmiddels echt een eis? Zo ja, door...
  20. S

    RPL -> PPL, hoe zit dat nou?

    Goedenavond, M'n eerste berichtje hier, na een tijdje als gast rondgeneusd te hebben. En meteen al een vraag.. Ik heb een RPL-MLA brevet. Ik heb de PPL theorie gedaan. Nou zou ik best naar PPL willen overstappen om legaal wat verder weg te mogen, maar de meningen zijn nogal verdeeld over wat...
Back
Top