Search results

  1. L

    Totale afbraak van de Nederlandse luchtvaart.

    Niet te vergeten wat een extra brandstof de nachtsluiting van Schiphol zou kosten. Cost index 99 om net voor night curfew binnen te zijn? En alternate fuel (aka bijna altijd onnodige brandstof) voor, Brussel? Keulen accepteert geen alternate in de nacht tenzij mayday.. Waar moet je in Nederland...
  2. L

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    Ik kan niet wachten! Lekker 5 dagen op rij check-in om 5.00, om dan op dag 5 lekker naar Marsa Alam te vliegen, 13.30 duty hours. Vermoeid aankomen op je werk, en dan single pilot in het donker opstijgen. Dan de warme gloed van de opkomende zon op je gezicht nadat je al 5 dagen op rij 5 uur hebt...
  3. L

    Meer problemen voor Boeing?

    Ik weet niet of Boeing een optie had om destijds in plaats van de Max te kiezen voor een nieuw vliegtuig. Er moest direct een antwoord komen op de Neo, maar nieuwe motoren waren en zijn er nog niet. We zien bv aan de 787 en 350 hoe lastig het is een nieuw vliegtuig op de markt te zetten. Hoeveel...
  4. L

    Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

    2023 was een rot jaar. Morgen nog een rondreis door Europa. Trein, deadhead en 4 uur taxi om nog een vliegtuig vanuit onderhoud terug te vliegen. Dus er komt nog een uurtje of 2 bij: 552 uur op A319/320/321 ceo/neo. 32.448 passagiers 6 holdings 1.214.470 kg fuel verbrand 0 diversions 1 Go...
  5. L

    Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

    Daar is het draadje weer! Leuk! De traditie schrijft ook dat jij deze opstart! Ik heb nog 3 standby en reserve dagen en nog wat vluchtjes, dus mijn bijdrage komt nog. @V1Rotate jullie krijgen ook de 777 toch? Sta je te springen of blijf je zo lang als kan op de queen?
  6. L

    KLM selectie 3 afwijzing

    Dus een A380 captain met 10 jaar ervaring is afgewezen bij KLM? Want die wilde daar starten als SO? Wat een onsamenhangend verhaal. EA stelt een goede vraag; wat is je expertise dat je op de stoel van een psycholoog kan zitten? „Aanname commissie gezeten“ geeft daarin net zoveel classificatie...
  7. L

    Skytest

    Voor duitse maatschappijen absoluut een aanrader! Kijk ook op pilotenboard.de om de precieze tests en instellingen te vinden. Hoe goed de software is voor buitenlandse maatschappijen weet ik niet.
  8. L

    OML limitatie op medical

    Het houdt in dat je met een OML alleen mag vliegen met een andere piloot jonger dan 60, en zonder OML restrictie. Tevens lees ik ook in: „the other pilot is fully qualified…“ dat het ook inhoud dat ik niet zou kunnen werken als line trainer. Maar die ambitie heb ik toch (nog) niet dus minder...
  9. L

    OML limitatie op medical

    collegas, Iemand bekend met OML aantekening op medicals? De kans is groot dat ik tijdelijk/blijvend die aantekening krijg (of mijn medical helemaal verlies..) Hoe wordt dit bij jullie gehandhaafd, mag tijdens de vlucht mijn collega nog wel een plasje doen? Of moet er altijd iemand in de...
  10. L

    Brussels Airlines selectie

    Ja dus? Dit is een captain met 12 jaar kennelijk. Moet je nagaan hoe weinig een copiloot met 1 jaar en een schuld van 150k binnenharkt.. Het is sowieso flauw te vergelijken met andere beroepsgroepen..
  11. L

    Brussels Airlines selectie

    Wow echt? 330 of 320? Ik wist dt het slecht was maar zo weinig…
  12. L

    Lessen (verslag)

    Van harte berggeit! Het klinkt ook alsof je wellicht iets te zelfkritisch bent. Vergeet het voor dit weekend en geniet ervan, dan mag je erna denken aan wat beter kan. Proost!
  13. L

    Zijn hier vliegers die bij Lufthansa Cityline of Eurowings Deutschland werken?

    Eurowings Duitsland hier! Van mij mag het ook openbaar als naslag voor toekomstige lezers
  14. L

    DEFO TR/NTR Transavia - selectie 2023

    Die info is voor MPL, welke mogelijk niet (geheel) overeenkomt met die voor ready entry
  15. L

    DEFO TR/NTR Transavia - selectie 2023

    4231 bruto heb ik begrepen voor zowel TR >500 uur, of non-rated met ATPL. Schrok ervan, dacht dat HV beter betaalde
  16. L

    Ervaringen part-time vliegen

    Je stijgt niet naar rato, maar gewoon net zo snel als iemand die 100% vliegt.. je hebt dezelfde rechten als iemand die voltijd werkt, alleen je bent meer thuis en verdient minder.
  17. L

    Selectie - verleden

    Ik ben na de crash bij Germanwings begonnen. Buiten een assessment met wat vage vragen omtrent je psyche, werd er met geen haan naar gekraaid. En laten we wel zijn, op vragen als, heb je wel eens gedacht aan zelfmoord, weet iedereen die slim genoeg is om een ATPL te behalen, wat je moet...
  18. L

    Class 1 afgekeurd door kleurenblind

    Als op je initial de procedures niet goed zijn gevolgd moet je bezwaar maken tegen je eerste onderzoek, de arts is als ambtenaar bezig dus dat lijkt me de meest logische weg. Even uit mijn hoofd moet dat binnen 6 weken. Mocht je bezwaar ongegrond zijn kan je in beroep, maar dat zou ik nooit...
  19. L

    Nieuwe baan, deze keer met Typerating...

    Goed bezig! Gefeliciteerd
  20. L

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    Ik kan de link niet meer vinden, maar ik meen mij te herinneren gelezen te hebben dat militaire drones zoals bv de reaper en de global hawk, momenteel nog een crash rate hebben van 1 hull loss per 10.000 flight hours. KLM heeft een vloot van 110 vliegtuigen. Laat ik heel conservatief zeggen dat...
Back
Top