Search results

  1. A

    Teuge radio ATC online te luisteren?

    Gemaild en snel antwoord. Teuge radio is alleen via scanner te beluisteren. Is er een scanner kenner, die een idee heeft hoe je dit via internet toegankelijk zou kunnen maken. (In overleg met Teuge uiteraard).
  2. A

    Teuge radio ATC online te luisteren?

    Is teuge radio (ATC) ook online live beschikbaar?
  3. A

    Retour Cambridge (EGSC)

    Superleuk om te horen! Ik word er altijd erg blij van, van alle tripjes die iedereen maakt!
  4. A

    Bergvlieg training waar? tips?

    Hey hallo! Ik heb zin om wat ervaring met vliegen in de Alpen op te doen. Iemand van jullie tips wat leuk is? Een leuke school? Leuk vliegveld? Thx alvast! Cheers!
  5. A

    Flight instructor opleiding

    Hoi! Ben op zoek naar referenties over vliegscholen die flight instructor training aanbieden. Wil mijn FI rating halen fulltime in 4-5 weken ergens in Europa. Iemand tips? Goede ervaringen? Thanx!
  6. A

    IR rating bij sep met cpl...

    Volgende situatie: ik heb een CPL IR. Ik heb mijn SEP laten verlopen. Deze heb ik weer geldig gemaakt en nu wil ik weten hoe ik mijn SEP IR weer geldig kan krijgen. Beroepsmatig vlieg ik alleen maar IFR. Iemand een idee? Of een tip waar ik dat kan terugvinden? Thanx!
  7. A

    Uren in de USA geldig voor SEP recency

    Vraagje: als ik in de States een aantal uren vlieg, gelden deze dan ook voor de 12 uur/jaar die je moet vliegen om je SEP geldig te houden? Of moeten deze uren in EASA landen gevlogen zijn? Bedankt alvast!
  8. A

    Leuk veld in DFW/IAH omgeving

    Avond, Weet iemand een leuk veld om met een piper naartoe te vliegen in de buurt van Dallas of Houston? Heb een paar dagen tijd en wil een rondje doen. Thanx alvast, A day!
  9. A

    uren loggen zonder geldige licensie

    Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld in Amerika een paar uur met een instructeur te vliegen, zonder dat ik een geldig FAA brevet heb? Zeg maar als training voor een license? Tellen deze uren ook voor bijvoorbeeld de 12 uur die je in het afgelopen jaar hebt moeten vliegen in Europa? Cheers
  10. A

    Tijd tussen bloed prikken en vliegen

    Iemand een idee hoe lang er tussen het prikken van bloed (3 buisjes, routine controle) en vliegen moet zitten. Staat daar een minimum tijd voor? Voor de goede orde, het gaat niet om bloed doneren. Dank!
  11. A

    CPL (A) IR en weer SEP vliegen

    Middag! Ik heb een CPL (A) + IR met een jet typerating. Ik wil weer graag in een sep rond gaan vliegen. Waarschijnlijk bij een van de 2 clubs in Rotterdam. Mijn vragen: - om mijn SEP weer te activeren, zou alleen een check vlucht voldoende zijn? (Ik wil uiteraard een paar uurtjes trainen om...
  12. A

    heli instructie op youtube

    Iemand nog tips voor goede filmpjes op internet/youtube, om meer over how to fly a helicopter te weten te komen? Thanx!
  13. A

    Boeken beginnend heli pilot

    Wie heeft een voorstel voor een goed boek, waarin de beginsellen van het helicopter vliegen staan uitgelegd. Zowel voor mensen met vliegervaring als voor mensen met 0 ervaring. Thanx!
  14. A

    themamiddag juniore vliegers VNV

    Middag! 10 november 2011. Gaat iemand hier nog naartoe. Ik kan helaas niet, kan iemand een kort verslag posten? Cheers, A day!
  15. A

    waarom runway 36 ipv 00

    Avond! Korte vraag: Waarom is de runway genaamd 36 en waarom niet 00? Groet! A day!
  16. A

    Heli opleiding met ATPL (A)

    Weet iemand misschien een antwoord voor volgende situatie? Ik ben in het bezit van een ATPL (vliegtuig). Als ik een CPL voor een helicopter wil halen, moet ik dan alle theorievakken weer doen? Of alleen het gedeelte wat betrekking op helicopters heeft? Thanx a lot! Cheers!
  17. A

    Opzeggen LOL ABN, wissel naar Albatros (CLH)

    Morgen! Iemand ervaring met het opzeggen van de LOL via ABN wissel naar Albatros (CityLine)? Vraagje: wil mijn LOL via de ABN opzeggen. Daarvoor moet ik een verklaring hebben dat het bedrag van mijn lening door mijn nieuwe LOL wordt gedekt. Albatros geeft alleen een verklaring over de dekking...
  18. A

    Baangebruik Schiphol

    Avond! Vraagje: waarvan afhankelijk is het baangebruik op Schiphol? Vaak land ik op de Polderbaan en cross dan 18C die er prachtig bij ligt, maar niet in gebruik is. Weet iemand waarom de Polderbaan vaak wordt gebruikt, terwijl de 18C niet in gebruik is. Heb iets gehoord over milieu/geluid...
  19. A

    Tickets/route Caracas-Barcelona

    Luitjes, Vraagje, met alle kennis op dit bb in het achterhoofd... Iemand een idee of misschien zelfs ervaring, wat de handigste, maar vooral de goedkoopste, manier is om een familielid van een vriendin uit Caracas (Venezuela) naar Barcelona te halen? Alle tips over goedkope tickets en via welke...
Back
Top