Search results

  1. FlushRivet

    ASL Flight Academy

    Wat vinden we hier van ? http://www.l1.nl/nieuws/202672-flight-academy-scheldt-deel-kosten-opleiding-kwijt ASL Flight Academy op Maastricht Aachen Airport komt met een alternatieve financiering met baangarantie voor de opleiding tot verkeersvlieger. De school betaalt de student één derde van...
  2. FlushRivet

    Cessna 172S Information Manual

    Bij het opruimen van de zolder kwam ik dit boek tegen. Ooit gekocht om IFR examen te doen in de USA. De inhoud komt volledig overeen met het gehele POH van een 172S. Gratis af te halen of tegen portokosten verstuur ik het graag. Geen reacties voor 1-1-----------> Oud papier bak. Stuur me een...
  3. FlushRivet

    Vliegkaart Zwitserland

    Hallo mensen, Een maat van me wil naar het zuiden van Zwitserland en vraagt zich af of er kaarten zijn waar routes door "de dalen" zijn aangegeven. De Jeppesen kaart heeft het niet maar wellicht zijn er Zwitserse low-country kaarten die dat wel hebben. Is er iemand met een goede tip ? Groet !
  4. FlushRivet

    Eerste B747-8F op Maastricht

    Cargolux heeft intussen twee B747-8F machines ontvangen. De eerste was vandaag op Maastricht en maakte twee CAT-3 ILS naderingen met autoland;
  5. FlushRivet

    Neuswielproblemen Piper 28

    Op 9 juni landde deze Piper 28 op Maastricht met neuswielproblemen.. Na enkele pogingen om het wiel uit te klappen, werd er besloten om eerst een B747 te laten landen en een B737 te laten starten, daarna zette de bemanning het toestel rustig neer waarbij de neus zo lang mogelijk omhoog werd...
  6. FlushRivet

    MOGAS in Frankrijk

    Beste piloten, In Duitsland is via deze link een kaartje te downloaden met de vliegvelden met MOGAS; http://www.eddh.de/equipment/kniebrett.html Mijn vraag is of er ook zo'n lijst is met vliegvelden in Frankrijk die MOGAS verkopen. Wie heeft raad :confused:?
  7. FlushRivet

    Twin Star raakt van de baan op Groningen

    Van de website van het Dagblad van het Noorden: Een tweemotorig lesvliegtuigje is vrijdag op vliegveld Eelde om iets voor half vijf 's middags naast de baan terecht gekomen. Geen van de drie inzittenden raakte gewond. Dat meldt een woordvoerder van het vliegveld. Het vliegtuig is een Diamond...
  8. FlushRivet

    Noodlanding Ultravia Pelican nabij Drachten

    De piloot van een sportvliegtuigje heeft zondag een ongelukkige noodlanding moeten maken in een akker in Oostermeer, in de buurt van Drachten (Friesland). Het toestel kwam op zijn neus tot stilstand. De twee inzittenden, de 42-jarige piloot uit Drachten en zijn 71-jarige vader kwamen met de...
  9. FlushRivet

    Noodlanding Den Helder

    Een Beechcraft Bonanza met zes personen aan boord heeft vrijdagochtend kort na het opstijgen van vliegveld De Kooy een noodlanding gemaakt. Dat heeft een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee gezegd. Niemand is gewond geraakt. Het vliegtuigje was net van het vliegveld bij Den Helder...
  10. FlushRivet

    Vlaai-In Maastricht 27 september 2008

    Op zaterdag 27 september 2008 heten wij u, uw bemanning en uw passagiers van harte welkom op Maastricht Aachen Airport voor de VLAAI-IN 2008. Na een jaar van veel bouwwerkzaamheden en vernieuwingen op Maastricht Aachen Airport, willen wij u kennis laten maken met onze nieuwe infrastructuur...
  11. FlushRivet

    Zwevers en Mode-S

    Volgens mij zijn de mode-s eisen al erg lang bekend, bovendien komen er steeds meer mode-s transponders beschikbaar die geschikt zijn voor inbouw bij zwevers. Daarnaast wordt een zeer groot aantal airmisses en andere "close calls" veroorzaakt door zwevers die zo-ie-zo slecht zichtbaar zijn. Ik...
  12. FlushRivet

    Robinson R-66

    Robinson Helicopters heeft halverwege 2007 haar 8000ste helicopter verkocht. Je kunt van die R22's en R44's zeggen wat je wil maar ze gaan als zoete broodjes. De R66 zal ook wel weer een succes worden. Het is een 5-zitter en is de eerste Robinson met een turbine.......
  13. FlushRivet

    Vliegpoes

    Wat dachten jullie hiervan..? http://www.dumpert.nl/mediabase/41280/bc0e3e60/vliegpoez.html Flush
Back
Top