Search results

  1. W

    De grens over: Duitsland

    Ik wil binnenkort wat VFR in Duitsland gaan vliegen. Nu heb ik hier wel eens gelezen over veldjes waar je goedkoop touch & go's kan maken, 10 voor 10 euro of zoiets. Ik kan het alleen niet meer terugvinden. Bij deze dus: Wat zijn leuke veldjes over grens (ik vlieg vanaf EHLE), en op welke van...
  2. W

    FNPT2 huren

    Weet iemand waar je voor een redelijke prijs een FNPT2 (zonder instructie) kan huren? Alvast bedankt.
  3. W

    Luchtziekte programma TNO

    Heeft iemand hier ervaring met het (anti) luchtziekteprogramma in Soesterberg? Mijn vraag is dan vooral of de (vrij hoge) kosten op een of andere manier vergoed kunnen worden door de verzekering. Alvast bedankt.
  4. W

    Natuurkunde cursus KLS bij NG profiel

    Ik begin binnenkort (als ik medisch goedgekeurd word) aan mijn opleiding bij de KLS. Nu heb ik als vooropleiding VWO gedaan, profiel Natuur en Gezondheid (dus WisB1 en Nat1). Ik heb begrepen dat je dan nog een cursus Natuurkunde moet volgen bij de KLS. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Heeft...
  5. W

    Kennismaking helikoptervliegen

    Wie kan mij vertellen waar je goed kan kennismaken met het helikoptervliegen? Ik wil graag mijn vader voor zijn verjaardag wat vluchtjes cadeau doen. Hij weet vrij veel van vliegen (vliegt zelf B777) en volgens mij ook wel een en ander van helikoptervliegen (zijn vader vloog helikopters). Het...
  6. W

    Simsensation 737 sim

    Laatst toevallig op deze site terecht gekomen: http://www.simsensation.nl/ Betreft een Boeing 737 NG full motion simulator, die af te huren is voor 50 euro pp. Is natuurlijk geen geld, vandaar mijn vraag: Is dit iets? En heeft iemand ervaring met simsensation? Thanks!
  7. W

    Vraag theorie GVSS

    Maandag begint voor mij het GVSS-avontuur, en het blauwe boekje zit er goed in. Één ding kom ik echter niet helemaal uit: Als je van horizontale vlucht naar daalvlucht (500 ft/min) wilt gaan, moet je je toerental met 400 RPM verlagen. Immers, als je de snelheid constant houdt betekent elke 100...
  8. W

    Rapport PO's

    Ik heb niet al te lang geleden PO2 gehaald: interview en vragenlijsten waren prima, de groepsopdracht ging niet zo goed. Uiteindelijk een 6 gekregen. Voor PO1 had ik 37 punten, wat volgens mij wel een nette score is. Gemiddeld zou PO1 dan een (37 / 5 onderdelen =) 7,4 zijn, afgerond een 7...
  9. W

    Drie vragen over vliegscholen

    Wie kan mij meer vertellen over de volgende zaken?:) 1 - Ik las dat de Martinair vliegschool niet preffered supplier van Martinair is. Is dit waar? Zo ja, waarom draagt het dan de naam Martinair? 2 - Hoe gaat een garantiefond ongeveer in zijn werk? 3 - Wie heeft er eerstehands nadelen...
Back
Top