Search results

  1. P

    Realistische kans?

    Beste allemaal, Blijkbaar is kiezen moeilijk. Na op mijn 18 niet te kiezen voor een pilotenopleiding (waar ik soms wel spijt van heb), werk ik in een groot MRO luchtvaartbedrijf waar ik degelijk verdien. Ik heb geen kosten van een auto (neem de trein en fiets overal naartoe), en woon thuis...
  2. P

    Modulair vs integrated

    Beste allemaal, Ik ben al lang een 'meelezer' op dit forum en heb zelf ook al enkele topics aangemaakt over het vliegen. Nu sta ik weer bijna een diploma verder dan mijn laatste topic dus besloot ik er nog maar een topic aan te wijden. Ik studeer normaal dit jaar af in januari als industrieel...
  3. P

    +40 A380 voor Emirates?

    link Waar gaan ze die allemaal naar toe sturen? Niet te geloven:eek:
  4. P

    EBZR fly in

    Ik post even deze fly in in België, 17-18-19 augustus van dit jaar, zijn er mensen die gaan? Ik ben zeker van plan om met enkele vrienden te gaan, wellicht de 18e augustus. Op het programma: Super Constellation van Breitling, een F4 corsair, p51 enzovoort. Niet heel groot, maar wel een leuke...
  5. P

    Video: regional airline pilot

    Een vrij schokkende video die ik tegenkwam op youtube over de regional pilots in de VS. Aan de airworkers uit de VS, dit is toch de onderste laag die we hier zien? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand langer dan een aantal jaar in zo een 'crash pad' leeft. Wat is er nu effectief verandert...
  6. P

    TMG opleiding in België?

    Heeft er iemand weet van een school waar je een TMG zou kunnen halen in België? Ik zit namelijk te kijken om een stapje verder te gaan dan zweefvliegen en zou motorvliegen (tmg dan) wel willen doen! Als ik op het forum zoek vind ik niet echt iets in België.
  7. P

    Banen op de tocht bij Brussels Airlines?

    In de Belgische media is er sprake over verlies van banen bij Brussels airlines, zowel bij onderhoudspersoneel als piloten. Heeft iemand hier concrete info over hoeveel piloten banen er op de tocht zouden staan? Artikel
  8. P

    Verder studeren?

    Ik zit al een tijdje op airwork (ik lees vooral mee in de wannabe-sectie). Ik heb reeds een bachelor diploma in de luchtvaarttechnologie (onderhoud) op zak. Ik ben nu bezig met een schakeljaar naar master om dan de masteropleiding te volgen. Dit stukje gaat misschien minder over het effectief...
  9. P

    Sabena, 10 jaar later

    Maandag 7 november 2011 is het excact 10 jaar gelden dat de Belgische nationale luchtvaartmaatschappij Sabena failliet verklaard werd. 12.000 mensen verloren op die dag hun baan. Ik heb gelezen dat de vakbonden een kleine herinnering gaan houden in de luchthaven van Brussel. Interview met...
  10. P

    PPL beginnen: eerst theorie en dan praktijk?

    Beste allemaal, Ik ben aan het kijken om te beginnen met mijn PPL. Nu studeer ik nog wel nog twee jaartjes, maar ik zou echt al willen beginnen. Er stelt zich wel een probleem: Ik studeer en werk dus voor de theorie elke week naar de les gaan zou moeilijk zijn voor mij. Ik heb geinformeerd voor...
  11. P

    FTE Jerez + Qatar

    Dag allemaal, Ik had mij ingeschreven voor de (http://www.ftejerez.com/news/news_detail.php?id=429) toelatingsexamens voor dit programma. Ik heb mijn diploma's en studies reeds moeten doorsturen. Vandaag kreeg ik een mailtje dat ik naar Jerez mag gaan voor deze testen (data mag ik nog kiezen...
  12. P

    Jobs voor werkloze piloten

    Wat ik mij eignelijk afvraag, wat voor jobs doen piloten die niet vliegen (maw werkloos zijn als piloot)? Ik heb er net 3 dagen aan de lopende band op zitten als studentenjob (neen studeer niet voor piloot;-)). Ik ben blij dat die 3 dagen er op zitten. Maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat...
  13. P

    Licenties in België... ULM/PPL

    Beste iedereen, Ik post dit even uit nieuwsgierigheid. Ik lees net op de facebook van iemand die zijn ULM wilt halen dat hij dit niet in het buitenland (buiten België in JAA lidstaat, bv Frankrijk) kan doen. De reden is dat als je een franse ulm licentie haalt je in België enkel zou mogen...
  14. P

    Lufthansa wedstrijd op facebook

    Beste allemaal, Normaal doe ik ook niet mee met de meestal dwaze stem voor mijn foto wedstrijden. Maar bij deze zijn de prijzen te mooi om eventueel te laten liggen. Dus iedereen met facebook weet wat doen: http://bit.ly/d2NzQz foto genomen in noorwegen, als je ze ordent volgens rangschikking...
  15. P

    Ingenieur studeren, veel nut?

    Beste allemaal, als sommigen onder jullie weten studeer ik nu bachelor in de luchtvaarttechnologie in Oostende, België. In september begin ik daar aan mijn laatste jaar (6 maand les en 4 maand stage-hopelijk in Bordeaux op Erasmus). Maar ik begin stilaan te denken aan wat te doen na deze...
  16. P

    Zweefvliegtuig aanschaffen.

    Hallo, Heeft iemand een idee wat de verzekering voor een zweefvliegtuig kost (jaarlijks) en qua onderhoud/keuring? Het zou alleszinds gaan om een 2de hands toestel. Groeten
  17. P

    Iemand ervaring by Skymates inc?

    Dag iedereen, Op pprune vond ik de link naar http://www.skymates.com/index.php deze school, skymates inc in Arlington, Texas. Iemand ervaring met deze school? Op pprune was men gematigd positief over deze school. Hier iemand ervaring? groeten,
  18. P

    Wat te doen?

    Beste allemaal, Even mijn situatie uitleggen: Ik ben een Belg, momenteel 20 jaar oud en zit in de volgende situatie: Na 1 jaar industrieel ingenieur gedaan te hebben op de hogeschool in Gent zag ik dat dit echt niets voor mij was. Ik wou al van er voor piloot doen maar moest en zou eerst een...
  19. P

    KHBO aspirant lijnpiloot

    Dag iedereen, Ik en een vriend zitten in de volgende situatie: We doen nu de richting luchtvaarttechnologie met afstudeerrichting aspirant lijnpiloot. Dit is eerst 1,5 jaar technische vakken (elektriciteit,mechanica,...) na deze 1,5 jaar doen wij onze ATPL theorie bij BAFA normaal, samen met 32...
  20. P

    Petitie voor Brussels airport

    http://www.ipetitions.com/petition/keepflightsinbrussels/index.html Read and sign!
Back
Top