Search results

  1. V

    CAA JAA PPL naar NL PPL

    Hallo, Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een CAA JAA PPL. Omdat het verlengen wat lastig is (CAA bevoegd instructeur, papierwinkel CAA, Medical etc) zit ik er aan te denken om het om te zetten naar een NL PPL. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? Vragen zijn : Hoeveel tijd...
  2. V

    Vliegen naar EBKH Keiheuvel

    Hallo, Heeft iemand tips voor een vlucht naar EBKH (Keiheuvel) ? (vanuit NL) Is het indienen van een vluchtplan in homebriefing (ARO Ams) voldoende of moet je nog wat extra's doen met betrekking tot deze (internationale vlucht). Waarschijnlijk moet je het vluchtplan sluiten via de belgische...
  3. V

    Gebruik militaire vliegvelden bij nood

    Een paar vraagjes over de militaire vliegvelden in nederland : Is het mogelijk om bij nood gebruik te maken van een militair vliegveld ? Kun je als alternate vliegveld een militair vliegveld in je vluchtplan aanduiden ? Bedankt voor de info !
  4. V

    ATPL DP : Hoe kijken werkgevers er tegen aan ?

    Hallo, Ik wil gaan beginnen met mijn ATPL en ik heb de mogelijkheid om eventueel de ATPL fulltime te doen. Mijn voorkeur gaat uit om het via distance learning te doen en dan fulltime thuis (via orbit/bristol) maar hoe kijken latere werkgevers tegen distance learning aan ? Vinden zij dit een...
  5. V

    PPL Overzicht examens en boeken

    Hallo allemaal, In april ga ik mijn theorie examens doen voor mijn PPL. (flyoft.com) Ik heb de volgende boeken binnen van 'Air Pilot Manual' series: 1: Flying Training 2: Aviation Law & Meteorology 3: Navigation 4: The Aeroplane Technical 6: Human Factors & Pilot Performance 7: Radio Telephony...
  6. V

    EFT betrouwbaarheid

    Hallo, Ik heb de afgelopen twee weken twee maal een email naar flyeft gestuurd met verschillende vragen. Ik heb tot nu nog totaal geen antwoord gekregen. Zegt dit iets over deze school ? Wat zijn de ervaringen met andere schools ? Bedankt
  7. V

    Is dit een goede start ?

    Hoi allemaal, Ik wil voor mijn ATPL gaan maar omdat ik wat voorzichtig ben om gelijk voor een integrated course te gaan van +60K denk ik aan het volgende : Mijn PPL halen bij EFT in florida. Wanneer dit goed bevalt en ik zeker weet om verder te gaan dan wil ik mijn ATPL theorie in Europa doen...
  8. V

    ATPL bij EFT

    Hoi, Een paar vragen : Ik lees dat je bij EFT (http://www.flyeft.com/) tijdens je ATPL theorie gaat les geven als instructeur. Maar ergens later op hun site lees ik dat je tijdens je ATPL naar huis gaat voor distance ATPL om thuis te studeren, weet iemand hoe dit zit ? Als je eerst je PPL zou...
Back
Top