Search results

  1. E

    PPL in Amerika halen

    Bedankt voor alle reacties.. Ik vind vliegles krijgen leuk dus als alles opnieuw moet ook geen issue (denk dat ik er toch sneller doorheen ga dan iemand die nooit gevlogen heeft)... Ben nu eerst medical aan het regelen.. EASA klasse 2 en ook een FAA 'klasse 2'' (ik weet heet anders).. Good to...
  2. E

    PPL in Amerika halen

    Hallo, Ik heb +/- 10 jaar geleden een PPL opleiding gedaan in Florida. Dit was op basis van een UK CAA programma. Ik heb daar dus het voordeel gehad van goedkoop en mooi vliegen in Florida en een Engels PPL brevet gehaald waarmee ik ook in NL en Europa kon vliegen. Hoefde alleen nog een NL...
  3. E

    FAA PPL op nieuwe EASA PPL license

    Hallo, Ik dacht ik post ff berichtje: Ik heb een CAA issued PPL license. Eerst een JAR FCL en sinds kort een EASA PPL. Mijn PPL license nummer is daardoor veranderd van UK/PP/.... naar GBR.FCL.PP...etc Hierdoor is mijn FAA PPL licentie (die afhangt van mijn UK PPL), niet meer geldig. FAA is...
  4. E

    CAA issues JAA PPL SEP brevet met NL JAA Medical class 2

    Dames en Heren, Vraagje: Ik heb UK issued CAA JAA PPL brevet met NL Medical class 2. Ik moet in Augustus voor een vernieuwing van mijn medical. Vraagje: Ik begrijp dat je vanaf 17 September 2012 alle medical records moet opsturen naar de CAA en dat zij dan een medical license uitgeven. Alles...
  5. E

    Language Proficiency Exam voor Nederlander met UK PPL

    Hoi, Vraagje: Ik fladder al een tijdje rond met een UK CAA PPL brevet (geldig onder JAR dus ook lekker vliegen in NL ermee). Ik lees nu de info met interesse rondom de language proficiency tests. Ik begrijp dat ook als UK PPL holder je dit moet doen (omdat het JAR breed is). Ik vraag me...
  6. E

    parttime CPL theorie opleiding

    Hallo, Vraagje: Ik heb mijn PPL en wil graag puur voor de fun beginnen met een CPL opleiding. Droom is om ooit een baan te hebben voor 3 a 4 dagen in de week en dan 1 a 2 dagen vliegles te geven aan nieuwelingen op Cessna's etc.. Nu heb ik een erg drukke baan en wil mijn CPL in deeltijd gaan...
  7. E

    Modulair CPL theorie gedeelte

    Hallo, Vraagje: Ik heb mijn PPL een tijdje geleden gehaalt in de US maar wel met een JAR school (dus CAA PPL). En in middels een uurtje of 30 gevlogen...Nu wil ik langzamerhand beginnen aan een CPL course en dacht eerst maar eens met de theorie te beginnen en in de tussentijd wat meer uren op...
  8. E

    CAA examinator in NL?

    Hallo, Ik denk dat ik het antwoord wel weet..maar ik ben bezig met een JAA PPL opleiding in Florida en ben helemaal klaar behalve mijn skills test..vanwege slecht weer en een drukke baan ben ik er helaas niet aan toegekomen....balen balen balen..ik kan nl binnenkort nog een keer terug maar ik...
  9. E

    Mijn ervaringen bij Ormond Beach Aviation in Florida voor PPL opleiding

    Hallo, Ik ben de afgelopen 2,5 week bezig geweest met mijn PPL opleiding in Florida bij Ormond Beach Aviation (OBA). Ik heb op hyves een blog bij gehouden met mijn ervaringen per dag. Wellicht zijn er mensen die het leuk vinden om te lezen. Ik heb een beetje gemengde ervaringen met OBA, veel...
  10. E

    Paar vraagjes over PPL opleiding in het buitenland

    Hallo, Ik ben uitgebreid een search gedaan op deze website en al veel info gevonden maar toch heb ik nog een paar vraagjes over het behalen van een PPL in het buitenland. Ik zit te denken om in een relatief korte periode (week of 5) naar Florida/Phoenix of misschien naar Zuid Afrika te gaan om...
Back
Top