Search results

  1. Pirke

    Aerobatics vraagje

    Ik overweeg om een keer een aerobatics intro / cursus te doen, maar heb nog een echte beginnersvraag over de wetgeving: stel ik zou zelf ooit een keer een aerobatics capable vliegtuig aanschaffen, mag je dan overal aerobatics uitoefenen of is dat gelimiteerd tot bepaalde voorgedefinieerde...
  2. Pirke

    Staking GermanWings

    Vanochtend hebben GermanWings piloten tijdelijk het werk neergelegd tijdens een staking. Nu vlieg ik toevallig komende maandag met ze naar Griekenland. Weet iemand of die staking alleen vandaag was of staan er meer stakingen op de agenda? Mochten ze staken, kan iemand mij en mijn lief even op...
  3. Pirke

    Pas ik er in?

    In mijn ongoing zoektocht naar een geschikt toestel om aan te schaffen, heb ik misschien wel de allerbelangrijkste vraag te pakken: pas ik er comfortabel in? Een proefvlucht in een Tecnam P2002 gaf al aan dat ik die te krap vind. Ik stoot mijn hoofd bij het sluiten vd canopy, en als hij...
  4. Pirke

    Aero Expo 2014

    Zijn er mensen die naar deze beurs gaan? http://www.aero-expo.com/aero-en/index.php
  5. Pirke

    Vliegtuig stallen op veld zonder brandstof

    Binnenkort heb ik mijn PPL examen en ik overweeg de aanschaf van een vliegtuig. Een lokale strip op slechts 5 minuten rijden (TrafficPort Venlo) heeft echter alleen mogas. Het alternatief is een uur rijden naar een veld dat zowel 100LL als jet A1 heeft, maar waarbij de stallingskosten 2x zo duur...
  6. Pirke

    First solo!

    Vandaag (nouja, gisteren alweer gezien de tijd) was het zover: mijn eerste solo! Dat er nog vele mooie en veilige uren mogen volgen :biertje:
  7. Pirke

    PPL vs GPL

    Na enkele jaren geleden het pilotenberoep opgegeven te hebben als richting, wil ik het toch als hobby weer oppakken. Even een korte introductie: ik ben 30, master afgerond (TU/e), een goede baan (wel 1 verdiener ivm nog studerende partner), geen kinderen, wel hond, kunnen aardig rondkomen met...
  8. Pirke

    Typeratings

    Ik had een vraagje, iedereen hier lijkt wel een TR 737 of A320 te hebben, maar zijn er ook mensen die eerst voor een andere TR gaan?
  9. Pirke

    Motorrijders

    Zijn er ook motorrijders onder ons? Zelf rij ik een Yamaha YZF600R Thundercat, en dat is net zo verslavend als vliegen: once you start, you can't stop.
  10. Pirke

    ff voorstellen

    Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier dus ik denk laat ik me ook ff voorstellen. Ik ben Peter en komende zaterdag (overmorgen) heb ik mijn eerste les voor m'n PPL! :D Dit bij de EAC-m (Eindhovense Aeroclub Motorvliegen). Een jaar of 8 geleden heb ik ook even bij de ZES (Zweefvliegclub Eindhovense...
Back
Top