Search results

  1. Putty

    Wie weet er meer dan omroep FlevoLand?

    http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/136802/lelystad-twee-arrestaties-bij-inval-politie-op-lelystad-airport
  2. Putty

    Fugitive in light aircraft arrest

    Fugitive in light aircraft arrest http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-30539137 Registratie?
  3. Putty

    Airwork Sudoku

    Kwam vandaag toevallig mijn Sudoku oplosser/generator tegen op de PC. Heb die jaren terug eens gemaakt om leuke puzzels in het clubblad van een vereniging te zetten. En om sneller dan mijn schoonmoeder de Sudoku van het NRC op te lossen :D Voor de liefhebbers. Hieronder eentje waarin ik...
  4. Putty

    Airwork Route Database

    Ik weet niet of het idee hier al eerder is geopperd, maar is het een idee om in Airwork een Route Database aan te leggen? Met de database kunnen we van elkaar leren en natuurlijk ook ideeen opdoen voor leuke vluchten. De database is een plek waar gebrevetteerde Airworkers route bestanden kunnen...
  5. Putty

    Vidi Vici Logbook klaar!

    Zoals in een ander topic gemeld was ik bezig met het maken van een eigen logbook programma in MS Excel met Visual Basic. Vandaag is het project afgerond met de voltooing van de handleiding.:yeehaa: Geïnteresseerden kunnen de handleiding en het spreadsheet downloaden via onderstaande links...
  6. Putty

    Logbook vragen voor de profi's

    In het logbook topic heb ik een keer aangegeven dat ik een eigen nogal uitgebreid logbook heb gemaakt in MS Excel. Ook tekende ik aan dat die versie niet gebruikersvriendelijk genoeg is om te verspreiden. Inmiddels heb ik de tijd en energie gevonden om het logbook geheel om te vormen naar een...
  7. Putty

    Kerstcadeautje

    Over de afgelopen twee jaar heb ik een VFR navigatiepakket ontwikkeld. Ik heb het de naam Vidi Vici gegeven en de huidige versie is 1.5. Oorspronkelijk was ik van plan dit pakket commercieel te verkopen, maar de marktomstandigheden in de kleine luchtvaart en ook mijn persoonlijke situatie (te...
  8. Putty

    Luchtvaart gerelateerde raadsels, sommen en logische vraagstukken

    In de 'crew room' loopt al eeuwen een succesvol topic over de 'raadplaat etcetera'. Ik heb evenveel bewondering voor de vragenstellers als de beantwoorders, en leer op een plezierige wijze veel feiten over de rijke luchtvaarthistorie. Chapeaux! Met dit topic hoop ik dat we elkaar ook veel gaan...
  9. Putty

    Hoogvliegersdag op EHAM

    Hoogvliegers Afgelopen zaterdag organiseerde De Stichting Hoogvliegers het vliegersevent van dit decennium! Want deze keer was Schiphol de locatie waar zieke kinderen voor een dag piloot mochten zijn. En het was echt een bizar waanzinnige dag voor hen, maar zeker ook voor de begeleidende...
  10. Putty

    Wie heeft er tijd en zin ... Pieter stapt op in 2011

    http://www.nu.nl/binnenland/2274475/pieter-van-vollenhoven-weg-bij-onderzoeksraad.html
  11. Putty

    Vliegtuig huren op Fuerteventura

    Op deze site en op het web vind ik weinig/niets over het huren van een Cessna of Piper op Fuerteventura, waar ik over enkele weken mijn vakantie ga doorbrengen. Iemand suggesties ... Alvast dank!
  12. Putty

    Beroeps en/of beroeps

    Wil n.a.v. wat opmerkingen in het topic over het tragische Tripoli ongeval hier toch even mijn ei kwijt. Ik ben lid van het airwork beroepsforum. Ik vlieg met grote regelmaat commercieel en dus beroepsmatig (jaarlijks +/- 200 uur en +/- 400 starts en landingen). Ik ben geen verkeersvlieger in de...
  13. Putty

    VFR Navigatiepakketten

    Hallo, Het afgelopen jaar ben ik aan de slag geweest met het bouwen van een pakket voor het voorbereiden van VFR vluchten. Hoewel er pakketten bestaan en de GPS-computer van steeds meer gemakken zijn voorzien, vond ik het om de volgende redenen nodig er zelf ook 1 te bouwen: 1. Ik vlieg...
  14. Putty

    Graag profi reactie op: Recreatievliegtuigjes niet welkom op Schiphol .

    Op het forum voor prive piloten is de thread 'Recreatievliegtuigjes niet welkom op Schiphol' lopende. Ik zie daar tot nu toe nog geen reacties van de profi's. Bij dezen een uitnodiging eens te laten zien wat jullie mening is over deze voor de kleine luchtvaart draconische :passed: maatregel.
  15. Putty

    Meer dan miljoen pax

    Kan het niet laten: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27713 Overload was er bij en lijkt waarempel op z'n Avatar. Hij gaf een warme doch (bijna) lege hand ... want RYR-tickets zijn al (bijna) gratis :D :biertje: Weeze/Niederrhein gef:yeehaa:liciteerd!
  16. Putty

    Wanneer staat kleine luchtvaart de grote in de weg?

    Onder forum algemeen wordt gerept over de druk waaronder de luchtvaart saat. Er wordt verwezen naar een artikel met ondermeer uitspraken van de directeur van EHLE. Ik weet niet wie de volgende geciteerde uitspraak deed, maar ik dacht laat ik eens kijken of ik hier de 'waarheid' te weten kan...
  17. Putty

    Hoe doen die low-cost-carriers het toch?

    Naar aanleiding van het topic over hoeveel piloten verdienen komt bij mij toch weer de vraag op hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat je tickets kunt krijgen voor enkele tientjes voor bijvoorbeeld een retourtje Amsterdam Barcelona. Rekensommetje: Als er op de bok twee piloten zitten met een...
  18. Putty

    Bij- en vakantie-baantjes

    Door het topic over onze humoristische fantast Sol kwam ik op het idee eens te kijken wat voor bij- en vakantie-baantjes de (aanstormende) piloten hebben gehad ... misschien met leuke anekdotes ... Ik heb meerdere vakantiebaantjes gehad ... maar het leukste verhaaltje vind ik nog deze. Ik heb...
  19. Putty

    Uren versus starts- en landingen

    Gisteren weer 7 starts/landingen gescored en 'maar' 03:10 bijgeschreven in mijn logboekje. Toen ik dat boekje bijwerkte vroeg ik mij het weer af. Bij de werving/sollicitatie van vliegers lijkt het bij de bepaling van de ervaring bijna alleen maar te gaan om het aantal uren en niet om het aantal...
  20. Putty

    BlackBerry forum

    Hallo, Sinds een week ben ik in het bezit van een BlackBerry:1855: . Nu heb ik zojuist eens gekeken naar BlackBerry forums. Het zijn er behoorlijk veel, en bij sommige krijg ik de indruk dat ze door de commercie worden gerund. Heeft iemand van jullie een tip voor een goed en onafhankelijk forum...
Back
Top